Meldingen
Alles wissen

Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Pagina 61 / 109

Berichten: 26
(@willem)
Eminent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hoi, als ik het dus goed begrijp dan kan ik b.v gewoon oude wijn of iets dergelijks stoken met een lege kolom, zodat dus de smaak meer meekomt.

Als dat zo is dan wil ik dat zeker wel eens proberen met de T500.

 

Maar hoeveel alc% percentage komt er dan uit? En hoeveel kan er eigenlijk minimaal in de ketel.

 

vrgr,Willem

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ja dat kan. Maar je moet dan niet je temperatuurmeter in de gaten houden want die laat de temperatuur van je koelwater zien. Ik zou gewoon op termijn een copper dome met condenser aanschaffen. 

 

Beantwoorden
gompie
Berichten: 991
(@gompie)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ik las op andere sites dat het plastic van de kolom niet goed tegen te grote hitte kan,

en dat mensen daar problemen mee kregen, het is er ook niet echt voor gemaakt natuurlijk.

 

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik ben ook blij dat ik een copper dome en condenser heb 😉

 

Beantwoorden
Scoozy
Berichten: 190
(@scoozy)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

gompie, kan geen kwaad hoor, ik ken iemand die al lang werkt zonder bedels en de plastic zoals je vermeld heeft daar geen probleem mee de temperatuur blijft immers hetzelfde of je nu reflux stookt of full run zonder bedels stoom is stoom hé :). Ik heb al 2 keer de test gedaan en werkt super 🙂 het nadeel is dat je steeds alles moet legen en terug weer opvullen en daarmee ben je makkelijker met een dome natuurlijk.

Beantwoorden
Berichten: 53
(@nl1bzw)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

In de handleiding staat ook dat je water kan destilleren met deze kolom. Hij moet dus zeker tegen de hitte kunnen.

Beantwoorden
Scoozy
Berichten: 190
(@scoozy)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

 

jep, dus ik zie daar geen probleem in 😉 het is wel steeds een werkje om alles te demonteren.

 

Beantwoorden
gompie
Berichten: 991
(@gompie)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Misschien was het een vroegere versie van de kolom, het zou niet veel moeten schelen of het nu rond 70-80 graden is of 100.

Leeghalen van de kolom doe ik bij iedere stook, ik vind het altijd behoorlijk chemisch ruiken na een stook. Reinigen is toch maar 10 minuten... 

Beantwoorden
@ndré
Berichten: 1160
(@ndre)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Mag ik een vermogensregelaar voor een T 500 plaatsen?

Alvast bedankt voor de antwoorden?

Groet, @ndré??

 

Beantwoorden
Scoozy
Berichten: 190
(@scoozy)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

 

tuurlijk waarom niet, ik heb vandaag de DIY kit binnen van Dragonstil en ga deze dit weekend in elkaar zetten, bij de volgende stook probeer ik ze uit, ik heb deze kit gekocht voor de magneetpomp te regelen maar kan ook op de T500 zonder problemen gaat tot 4000W

Beantwoorden
@ndré
Berichten: 1160
(@ndre)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Dank je Scoozy. Ik heb nog een vermogensregelaar van 5000 wat liggen en ga deze hiervoor gebruiken denk ik. Groet, @ndré??

 

Beantwoorden
Berichten: 53
(@nl1bzw)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

 

Nu met LCD 🙂

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik gebruik een vat van 200 ltr.buiten staat nog een regenton van 200 ltr,als het water van mijn koelvat te warm word pomp ik het bovenste welk warm is er uit en laat dat in emmers lopen en vul het koelvat bij met het water uit de regen ton,ik kan zo makkelijk 8 uur stoken +-100 ltr stookwijn.de volgende morgen is al mijn water weer afgekoeld,en begin ik op nieuw ,goedkoop en goed voor het milieu.gr.?Chris.V.

Ik heb de energierekening binnen, moest een schrikbarende € 66,00 bij betalen en nu de waterrekening nog, die zal best wel meevallen. En fuck het milieu de mensen die wij hiermee aan het werk houden moeten ook eten.

Dus hup alles het riool in. T.z.t. zal ik melden wat dat gaat kosten maar ik denk dat het de komende 10 jaar minder is dan een pomp, een vat en het gezeik wat ik ervan heb. Proost, zit weer aan mijn graanwodka gemengd met kirsch en verse sinaasappels. 

Beantwoorden
Berichten: 53
(@nl1bzw)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

De pomp was 15 euro en de arduino met alles erop en eraan een tientje. Laat nu 10 liter water in me bad lopen, zet daar een ventilator op en dat is voldoende. Heb er verder geen omkijken naar want de arduino regelt de rest.

Beantwoorden
Berichten: 53
(@nl1bzw)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Meer water heb ik niet nodig 

Beantwoorden
Pagina 61 / 109
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?