Meldingen
Alles wissen

Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Pagina 60 / 109

Berichten: 111
(@ijsvogel)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Kan ik met de gin basket ook makkelijker schippersbitter of andere likeuren maken? Wat zijn verder dranken waarvoor ik de gin basket kan gebruiken?

Ik weet wel al dat ik hem graag wil gaan proberen, alleen de vraag nog wanneer.

 

 

Beantwoorden
Berichten: 53
(@nl1bzw)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Merken jullie nog verschil qua smaak in het gist wat jullie gebruiken en de tijd dat het staat te gisten, nadat het over deze reflux kolom gaat?

En gebruiken jullie normale suiker of inverted suiker?

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ja er zit verschil in verschillende (turbo)gisten. Ik vind de Prestige gist minder dan de Still Spirits Pure en Classic gist. Gewoon altijd helemaal uit laten gisten en al dan niet geforceerd klaren. 

Ik gebruik tegenwoordig enkel glucose.

 

Beantwoorden
gompie
Berichten: 991
(@gompie)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

@Munckerik

Wil je wat meer vertellen over jouw ervaring met glucose ?

 

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Je krijgt er icm Pure Yeast van Still Spirits hele schone alcohol door.

 

Beantwoorden
Berichten: 53
(@nl1bzw)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hebben jullie eigenlijk weleens gist doorgebruikt? 1 liter wash uit de emmer halen en er vervolgens weer 24 liter water en suiker aan toevoegen i.c.m. gistvoedingszout?

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Bij fruitvergistingen doe ik dat eigenlijk standaard. Gewoon een grote soeplepel van de gistende most in de emmer met nieuw sap. Gegarandeerd direct effect.

 

Bij turbo's niet. Je weet niet precies hoeveel er van welk ingredient in zo'n turbo zit. Ook niet hoeveel gistvoedingszout daar in zit. Als je kijkt naar een zakje fruitgist of een zakje turbogist, daar zit zo 100 gram verschil in. Je kunt het eens proberen, maar ik denk toch dat je snel een veel lager rendement hebt.

Beantwoorden
Berichten: 53
(@nl1bzw)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Thanks, dan ga ik dat gewoon eens een keer proberen 🙂

Beantwoorden
Berichten: 53
(@nl1bzw)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ik heb hem hier inmiddels ook draaien. Zal binnenkort de T500 bestellen en hem daar eens op draaien. Wil dat het allemaal loopt zonder er omkijken naar te hebben 🙂

Beantwoorden
Berichten: 58
(@bouwkunde)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Beste,

Zat dit bij in de doos van de T500 ?

Bij mijn recent bestelde T500 zat deze Water Control Valve niet bij ?

Beantwoorden
Berichten: 139
 Eric
(@erbij)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ziet er prima uit.
Ikzelf ga ook de koeling mbv een arduino proberen. Het moet allemaal automatisch ?. Ik heb echter veel kleinere dompel pompjes (Hmax = 300cm, Qmax 240L/H, 12V, 4,2W). Het programmeren incl een LCD beeldscherm zal nog wel enige tijd in beslag nemen.

Ik heb een praktische vraag.
Omdat ik meerdere koelwatervaten tot mn beschikking heb. Kan ik het verwarmde water beter in een leeg vat of beter in een gevuld vat laten stromen?
Waardoor wordt het verwarmde water beter afgekoeld voor hergebruik?

Beantwoorden
Berichten: 53
(@nl1bzw)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Deze pomp is ook maar 300 L/H 🙂 Hij is alleen krachtiger dus zal minder last hebben van weerstand.

LCD is voor mij niet echt van belang. Ik zal hem eerst testen met water in mijn bad, maar wil hem later koelen met 2 watergekoelde computer heatsinks. Dan kan ik gelijk mijn huis verwarmen. Zonde om die warmte weg te gooien.

Ik denk dat het belangrijkste is dat de toevoer temperatuur constant is. Dat maakt het programmeren makkelijker. Of dat nou 20,30  of 40 graden is, dat maakt weinig uit. Afhankelijk van die temperatuur laat je de pomp harder draaien.

Gisteren de T500 + boiler besteld dus ik moet alles nog testen 🙂 

Ik zou het in jou geval dus in een leeg vat laten stromen. Dan zal het water ook sneller afkoelen

Beantwoorden
Berichten: 53
(@nl1bzw)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Uiteindelijk een buzzer en een LCD scherm gekocht 🙂 Was 3 euro bij elkaar

Nu nog 2 computer radiatoren erbij en dan moet het voldoende zijn.

Beantwoorden
Scoozy
Berichten: 190
(@scoozy)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ziet er gaaf uit 😉 ik heb morgen normaal de DIY regel kit van op dragonstill ben benieuwd, ga er wel een informatie lcd bijzetten denk ik.

 

 

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Ik gebruik een vat van 200 ltr.buiten staat nog een regenton van 200 ltr,als het water van mijn koelvat te warm word pomp ik het bovenste welk warm is er uit en laat dat in emmers lopen en vul het koelvat bij met het water uit de regen ton,ik kan zo makkelijk 8 uur stoken +-100 ltr stookwijn.de volgende morgen is al mijn water weer afgekoeld,en begin ik op nieuw ,goedkoop en goed voor het milieu.gr.?Chris.V.

Beantwoorden
Pagina 60 / 109
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?