Meldingen
Alles wissen

Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Pagina 62 / 109

Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Mooi gevonden hoor en het kan altijd goedkoper maar laten we ons niet gek laten maken. Water kost geen drol en elektriciteit ook niet. Of haal je liever zooi in Duitsland?  Alsof benzine niks kost. Met koppijn als bonus.

Leve ons netwerk van nutsvoorzieningen. Hebben onze ouders voor krom gelegen en is Groningen voor mishandeld. Vraag niet hoe het kan, profiteer ervan! 

Beantwoorden
Berichten: 445
(@raymond)
Reputable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ben het met je eens Lummel gisteren een turbo gist verstookt 25 liter, kosten op toon verrekend precies 1,55 euro.

zo water koelen in een bad geeft een vertekend beeld met een ventilator hij koelt ook de randen van je bad waar geen water zit. de opbrengst met zo koelen op water scheelt wel iets maat zal echt nog geen 2 gr zijn.heb hier ervaring mee met mijn aquariums.

Beantwoorden
Berichten: 53
(@nl1bzw)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Heb het even opgemeten. Gaat eruit met 61 graden en komt erin met 41. 20 graden verschil dus. 

 

Pomp draait aan het begin op 36% en naarmate de temperatuur oploopt gaat hij harder draaien. Hij draait nu ongeveer op 45%

Beantwoorden
Scoozy
Berichten: 190
(@scoozy)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Knap stukje techniek 😉 heb ik ook wel interesse in 🙂 kun je mij een linkje geven waar ik dit allemaal kan krijgen aub ?

 

Beantwoorden
Berichten: 53
(@nl1bzw)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Heb alles op aliexpress besteld. Zal morgen wel even een lijstje van namen posten. Ik neem aan dat je wel een soldeerbout hebt?

Beantwoorden
Scoozy
Berichten: 190
(@scoozy)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

 

Knap, dit is een werkje voor de koude winteravonden 😉 Zou je ook een magneetpomp op 220V kunnen aansturen met dit projectje ?

Beantwoorden
Berichten: 58
(@bouwkunde)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hey,

Ok, ik heb ook wel interesse. Ik heb je foto al gedownload (je kan goed zien hoe je alles moet aansluiten). Meer info is altijd welkom.

Ik volg het hier ook verder even op. Lijkt me wel leuk om zoiets in elkaar te knutselen met gerief van onze chinese vrienden 🙂 !

Grtz

Beantwoorden
Berichten: 53
(@nl1bzw)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Geen idee of je een 220v magneetpomp ermee aan kan sturen. Denk het wel aangezien het via een PWM aangestuurd wordt. Alleen dan moet je zelf het wiel uit gaan vinden 🙂

Benodigdheden: 12V voeding van min 5 A
12V hogedrukpomp. Die van mij is 5L/min, maar ik zou 4L/min aanschaffen.
Arduino uno
L298N stappenmotor
Max6675 thermokoppel
Male - Female connector draadjes
I2C LCD 1602
Buzzer

Dit alles is te vinden op aliexpress. Code kan ik hier ook posten als mensen er niet uitkomen.

Beantwoorden
Scoozy
Berichten: 190
(@scoozy)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Okay, onderdelen gevonden nog juist de pomp, heb je linkje aub ?

De arduino uno r3 is deze ook goed of liever de gewone uno ?

Greetz Scoozy

 

Beantwoorden
Berichten: 53
(@nl1bzw)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden
Beantwoorden
Scoozy
Berichten: 190
(@scoozy)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Okay besteld ;), Nl1bzw zou jij mij aan het software gedeelte kunnen helpen aub ?

Ben benieuwd is volledig nieuw voor mij Arduino 😉

 

 

Beantwoorden
Berichten: 53
(@nl1bzw)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Stuur het je in een PM 🙂

Beantwoorden
Berichten: 53
(@nl1bzw)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Project afgerond 🙂

Beantwoorden
Scoozy
Berichten: 190
(@scoozy)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Knap Werk !

Beantwoorden
Berichten: 97
(@suzevoke)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Als ik discussies op diverse forums en filmpjes op you tube zie over die geavanceerde reflux stills zoals Franzmaster/aabratek e.d. toestellen dan gaat het daar vooral over om zo veel mogelijk de ongewenste stoffen (uit de heads en tails) uit het distillaat te krijgen.  Als het over de T500 reflux gaat komt dat thema amper aan bod.  Enkel een beetje voorloop weg, maar voor de rest alle rotzooi in de drank?? Of zie ik het niet ??

 

 

Beantwoorden
Pagina 62 / 109
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?