Meldingen
Alles wissen

Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Pagina 66 / 109

munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Van een T500 krijgt niemand spijt.

Je kunt hem op verschillende manieren gebruiken en er komen steeds uitbreidingen bij.

 

Beantwoorden
Berichten: 463
 Mick
(@mick)
Reputable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Ik weet weer waarom ik ook de mogelijkheid wou hebben een kleine hoeveelheid te distilleren:
Bv na macereren van ginkruiden of noten met neutrale alcohol weer afdestilleren. Dan is een halve liter eindproduct ook goed. Is dit iets wat een airstill ook goed zou kunnen?

Er van uitgaande dat de minimale hoeveelheid in de T500 komt door de minimale hoeveelheid waarbij verwarmingselementen bedekt zijn is het dan mogelijk dat minimale volume te verkleinen door een bak glazen knikkers op de bodem te leggen?

 

Heeft iemand al eens geprobeerd de gin basket als kolom tebruiken door deze te vullen met zadels of rvs pannenspons om zo met de hoed een nog wat zuiverder (neutralere) alcohol te krijgen.

Of ben ik niet gehinderd door enige kennis teveel aan het fantaseren over dingen die ik nooit in mijn handen heb gehad?

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Het zal wel iets doen maar het is maar een heel kort stukje en in een reflux kolom zit de koeling in verwerkt. 

 

Beantwoorden
@ndré
Berichten: 1159
(@ndre)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hoi allemaal, bij mijn T500 piept telkens de silicone ring er tussenuit, wie heeft hier ook last van en wat kan ik er aan doen?. Groet, @ndré??

 

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hij past niet erg lekker dat klopt maar met beleid, moed en trouw lukt het toch wel om hem er goed in te krijgen. Zorg er in ieder geval voor dat je hem van het begin niet te strak in wilt stoppen zodat je op het einde iets teveel ring overhoudt.

 

Beantwoorden
@ndré
Berichten: 1159
(@ndre)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Bedankt voor je reactie Munckerik, uiteindelijk heb ik de ring er ook wel tussen gekregen maar ik vroeg mij af of dat nou aan mijn geklungel lag, ben Nu moaneschien aan het maken heb er vandaag mooi de tijd voor?. Groet @ndré??

 

Beantwoorden
Berichten: 3
(@ketelbinkie)
New Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Beste collega stokers,

Ik zit te overwegen om een T500 aan te schaffen na alle goede verhalen hierover. Ik kan nergens informatie vinden over de afmetingen; ook niet op de site van Stillspirits. Voor mij telt vooral de hoogte; die bepaalt waar ik hem neer kan zetten.

Kan een van jullie mij uitsluitsel geven?

alvast bedankt!

 

Beantwoorden
@ndré
Berichten: 1159
(@ndre)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hoi Ketelbinkie, ik heb er één met koperen helm, wil je daarvan de hoogte hebben?. Voor deze configuratie inclusief thermometer 90 centimeter hoog. Groet, @ndré??

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden
  • Boiler dimensions H590 x W320 (add on 80mm for tap)
  • Condenser without pipes -
    H650 x W160 x D60mm
    add approx 100mm in hieght for pipes, width will vary but allow 500mm either side
Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

De reflux condensor is 62cm meet ik net, totaal dus 121 cm hoog voor de complete configuratie.

Beantwoorden
Berichten: 463
 Mick
(@mick)
Reputable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

De bestelling voor de T500 is de deur uit. Eens zien of ik komende maand nog tijd kan maken voor de eerste stook!

 

Beantwoorden
Berichten: 3
(@ketelbinkie)
New Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Beste collega's,

 

Hartelijk dank! Nu weet ik een goede plek om neer te zetten.

Fijne Jaarwisseling toegewenst en het nuttigen daarbij van eigen stook!

Groet,

Wim

 

Beantwoorden
Berichten: 139
 Eric
(@erbij)
Estimable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Het reinigen van mijn koperen kolom met inhoud.

Wie kan mij helpen hoe ik de koperen kolom met inhoud het beste kan reinigen?

Tijdens dit rustige stookseizoen wil ik mijn kolom eens een grondige reiniging geven.

Bij het leegmaken van de kolom viel het mij op dat deze kompleet zwart en groen is aan de binnenzijde. Ik heb de koperen zadels en de RVS-ringen gescheiden. De RVS-ringen zijn in de vaatwasser goed schoon geworden maar de koperen zadels leveren nog vraagtekens op. Als eerst heb ik deze in cola gedaan, zoals Still Spirits dit voorschrijft, maar dit duurde mij te lang. vervolgens heb ik deze in een badje van zout en schoonmaakazijn gedaan. Dit ging een stuk sneller maar de zadels zijn nog niet superglimmend. Deze zijn nog enigzins te donker, een grijs/zwart laagje zit er nog steeds op. Met koperpoets zouden ze er veel beter uit gaan zien maar dat kan bij de kleine dingen helaas niet gebruikt worden.

Voordat ik aan de binnenzijde vd kolom ga beginnen wil ik graag jullie mening lezen over de beste reiniging van het koperwerk. Ik ga ervan uit dat dit niet met poetsen kan gebeuren maar dat er een vloeistof moet zijn die ik erin doe.

Graag jullie mening hierover.

Beantwoorden
Berichten: 53
(@nl1bzw)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Al geprobeerd met een citroenzuuroplossing?

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

 

 

Zelf gebruik ik Tarn-X (koop ik als ik in de VS ben of laat ik iemand meenemen). 

 

Beantwoorden
Pagina 66 / 109
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?