Hoi, ja, de leverancier gaat maandag pas weer aan het werk. Ze hebben wat langer vakantie gehad bij Still Spirits. Ik heb 5 zakken besteld, dus komt goed π
Mooi !
Zou je ook kunnen kijken of ze de Pomp leveren voor koelwater ?
Even ter indicatie wat zoiets kost, anders ga ik zelf wat fabriceren.
Gist van still spirit voldoende op voorraad ?
Β
Alle gisten op de site zijn ruim op voorraad op dit moment.
Het pompje voor het koelwater is niet op voorraad bij StillSpirits. Die zou om en nabij de 55,00 euro kosten, ik denk dat het voordeliger is om zelf iets te maken.
guan, is een goede waterpomp op 12 volt een probleem?
Hier een pomp van Pollin:
Opzich een mooi pompje !
Alleen Β zou je een buffer moeten creΓ«ren in bak waar water in loopt.
Dan moet je de flow nog af kunnen stellen.
al met al komt er weer meer bij kijken. het kan en klare ding sluit je zo aan.
En zit je ook een stuk minder te klooien met de flow. krijg hem altijd moeilijk afgesteld.
waarbij de temperaturen omhoog en en omlaag vliegen, dit wil je gewoon niet.
Weet niet hoe jullie dit stabiel en vooral makkelijke afregelen ??
Β
Β
Β
Gewoon met de bijgeleverde waterflow controller. Het is wel een kwestie van minimaal aan draaien (en minimaal is dan een millimeter of minder). Zelf houd ik hiermee de temperatuur rond de 52 graden. Dan duurt de sessie wel langer maar wordt je alcohol wel kwalitatief beter.
We gaan nu los.
Suikerwash gemaakt suiker opgelost in water Tot 60 graden gebracht is dit voldoende ?
We gaan alle spullen van still spirit gebruiken en kijken wat het resultaat is.
Hopen dat we van de aparte smaak afkomen. en een goed resultaat krijgen.
mensen met ideeΓ«n of tips altijd welkom !
Β
Gist heeft inmiddels 5 dagen gestaan met een redelijke constante temperatuur van 27 graden. Β 8 kg suiker still spirits classic 8 en aktieve vloeibare kool.
klarings middel zit er nu 24 uur in en dit is het effect. Heb het eigenlijk nog nooit zo troebel gehad. Β iemand ervaring hier mee ? Β Wat zou ik hier het beste mee kunnen ? Β
Ik heb geen ervaring met vloeibare klaringsmiddel.
Wel klaarde ik een paar jaar terug met een klaringsmiddel van Alcotec na de vergisting en dat duurde 48 uur.
Inmiddels ben ik er achter gekomen dat als je je stookwijn volledig laat uitgisten, je geen klaringsmiddel nodig hebt.
Alleen wel voorzichtig afhevelen en je gistingsvat niet schuin zetten.
Waarschijnlijk is de gist toch nog een klein beetje actief geweest en dan werkt de turboklaar niet. Maar zo te zien is je vloeibare kool wel naar de bodem gezakt, je kunt nu rustig gaan stoken hoor.
Succes!
hoy,
kan ik de prijs eens bekomen van het deksel van de T500, zoals hierboven beschreven.
groetjes
Β
Beste Dumo,
De RVS deksel die zowel op de grainfather als de T500 past kost 30,00
Echter, ik probeer ze al weken mee te bestellen en steeds komen ze in backorder te staan. Er is dus blijkbaar een tekort in het warehouse.... Zodra ze er zijn kan ik het je laten weten!
Doordat mensen met een Grainfather zo'n deksel wilde hebben heb ik een aantal "geleend" uit de voorraad T500 boilers. Maar dat kan ik nu niet meer doen, als de deksel leveringen uitblijven zit ik voorlopig met onverkoopbare boilers π
Β
Β