Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 109 / 282

Berichten: 111
(@ijsvogel)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Dank jullie. Het is enkel voor een richtlijn, om vervolgens te herschrijven naar eigen ervaring. Ik zal de tools opzoeken en bekijken.

 

 

Berichten: 5
(@eddepet)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Even voorstellen, mijn naam is Eddy en ben geboren en getogen in het West Brabantse land. Momenteel al 15 jaar wonende in Heijningen vlakbij Willemstad. Al reeds 20 jaar is wijn maken een van mijn hobby's. Echter doordat ik jaren geleden door mijn werkgever uitgezonden ben naar het buitenland o.a. 5 jaar Dubai, heeft dat stil gelegen, Dubai is niet echt een geschikte locatie om deze hobby uit te voeren! Ben nu reeds bijna 3 jaar met vervroegd pensioen (ja ik heb mazzel gehad) en het spookte al enige tijd in mijn hoofd om toch maar weer de hobby op te pakken. Een paar weken geleden ben ik op vakantie geweest in Beieren en heb toen velen schnaps geproefd en ik had zoiets van hhhmmmm dat wil ik ook wel eens proberen te maken. Afgelopen maandag mijn morellenboom leeg geroofd en de kersenboom van de buurman voordat de vogels alles inpikken. Toen had ik zoiets van nu wil ik gaan stoken en na enige twijfel toch een distilleer ketel etc. bij de stookwinkel besteld en deze werd perfect thuis afgeleverd echter natuurlijk veel te weinig gist etc. besteld, maar goed mijn vrouwtje was zo onder de induk van de ketel dat ze het een en ander zelf bijbesteld heeft (wow lief he). Gisteren begonnen met het gistingsvat op te vullen etc. en uuuhhhh probleempje moet nu dat hele zakje gist erin, na het bestuderen van de ingrediënten, yep het hele zakje moet erin (ik was gewend om eerst een giststarter te maken etc.). Dus gisteren de vergisting gestart en dacht vanochtend nou dat zou nu goed moet bubbelen, nee dus helemaal niets, alleen de levels in het waterslot waren ongelijk dus er stond iets druk in het vat, vanmiddag nog niks en begon ik me toch zorgen te maken. Moest laat in de middag nog wat vrijwilligers werk doen en kwam rond haf acht thuis en ppppfffff het stond te bubbelen, helemaal blij natuurlijk. Ik ga deze week ook nog stookwijn maken voor neutrale alcohol en kijk nu al uit naar de eerste stook, lijkt me erg leuk om te doen, ben daar natuurlijk echt een beginneling in en zal nog wel wat vraagjes hebben, alle raad is welkom en ik zal zeker nog vaak door dit forum surfen.

Groetjes allemaal
Eddy       

munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Leuk weer een stoker uit West Brabant! Welkom Eddy.

 

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Eddy welkom op dit leuke forum,erg leuk dat je ook gaat stoken,zelf stook ik ongeveer 14-15 jr.alleen fruit,ik stook op de antieke manier met zo min mogenlijk hulpmiddelen.op mijn vacantie adres in Roemenie stook ik ook maar dan op hout,ik ben een echte Limburger van 66 jr. jong die van lekker eten en drinken houd.maak ook nog zelf in en maak kaas en slacht ook nog vaak.op dit forum zitten heel veel leden die heel graag hun kennis delen.gr.Chris.

 

Obelix
Berichten: 22
(@obelix)
Eminent Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Ik stook al een jaar of 3, daarvoor brouwde ik bier. Ik woon in een dorp vlak bij Amsterdam.

Na de aanschaf van de Grainfather heb ik de 'Dome' gekocht en ben ik begonnen met stoken.

Afgelopen week heb ik de 'Turbo 500 reflux' gekocht ter vervanging van mijn Dome. Morgen ga ik voor de 1e keer stoken met de 'Turbo 500'.

Ik zal een foto plaatsen van mijn installatie.

 

Robbie
Berichten: 423
(@rvdh)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hallo allemaal!

Mijn naam is Robin en sinds kort in het bezit van een Alambik ketel van 15 liter. Ik ben met stoken in aanraking gekomen doordat mijn vrouw Macedonisch is. Hier stoken ze de wel bekende Rakija. Ik ben eens wezen kijken bij een stokerij en dit vond ik zo tof dat ik besloten heb om een ketel te kopen. We hebben inmiddels een eerste stook er op zitten van pruimen. Deze was echt heel goed gelukt! Ik ben nu momenteel bezig met een watermeloen rakija. Kijken of me dat ook lukt. 

Groetjes Robin 

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Eddy, Obelix en Robin, Hartelijk welkom bij ons gezellige, foute clubje. Cheers 😉

 

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Robin welkom.ik vind het leuk dat je stook gelukt is,gezondheid??gr.Chris.

 

Robbie
Berichten: 423
(@rvdh)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

dank alle!  Leuk welkom zo

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

welkom

 

Berichten: 28
(@zozaat)
Eminent Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hallo, mijn naam is Alain. Ben zo'n 12 jaar bezig met bierbrouwen en geïnteresseerd in wiskey. Daarom kom ik is op dit forum kijken best interessant.

Berichten: 6770
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Dag Alain,ook jij van harte welkom! Ik zie dat je al bijna 2 jaar lid bent, je leest dus vooral graag denk ik? De basis voor een whiskymash lijkt erg op het maken van een bier wort, dus je bent al op de goede weg! Veel succes!

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Zozaat in de verbale wereld van dit geweldige forum.

 

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Alain, heel veel plezier hier en stook er wat van op 😉

 

Berichten: 661
(@rrillaerts)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom zozaat ,RvdH ,Obelix en Edepet. Geniet van dit Forum en vooral van de zelfgestookte drank. Cheers

Pagina 109 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?