Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 119 / 282

Berichten: 3
(@veldrijder)
New Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Ik mag het hopen dat de spiraalkop naar rum gaat smaken, want zou betekenen dat de dunder pit goed is.
Vruchtenlikeuren opbasis van rum smaakten mij altijd goed.

Berichten: 19
(@willem77)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

goedendag dames en heren.
allereerst super deze forum bedankt daarvoor.
Ik kom uit Rotterdam en ben zeer geïnteresseerd in stoken zeg maar.
vindt het een fantastisch proses en geniet ervan.
Heb een 30 liter rvs Chinees 3pot still gekocht en mn eerste mash gemaakt van maïs meel en wat bruine suiker en vanille suiker en tarwebloem en turbo gist .
t gaat goed nu op dag drie .
Iemand mischien tips of truuks voor mij .
dankjewel alvast en een fijne dag verder

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hoi Willem77, welkom! Ik heb al een tip geschreven voor je over actieve kool.
Heel veel plezier en cheers man! 😉

Berichten: 2
 Kees
(@kees)
New Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Ik ben Kees, net lid geworden van het forum. Ik ben me aan het orienteren, dus hoop op het forum info en kennis te vinden over ketels, toebehoren en recepten 🙂

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Welkom nieuwe leden,op een van de mooiste en leukst forums van Nederland,behulpzaam,soms niet serieus want die stoken stoken ook graag????maar als het om drank maken gaat zijn ze behulpzaam en serieus.

@ndré
Berichten: 1161
(@ndre)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Welkom allemaal op dit leerzame en leuke forum?

Groet, @ndré??

Berichten: 193
(@marca)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Goedendag Allen,

 

Na al een tijdje te hebben meegelezen stel ik mij hierbij even voor.

Ik ben Marc, 24 lentes jong en woonachtig in de omgeving van Rotterdam. Heb al wat geexpirimenteerd met het brouwen van cider, maar het destilleren vind ik interessanter.

Een foto van de ketel houden jullie nog tegoed deze is nog in een beginnend stadium. De 80L Daalderop ketel en 2" Pijpwerk zijn al binnen. Dit zal op het gemakje opgebouwd worden tot een bijna volledig koperen ketel. 

 

Groetjes Marc

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Mark welkom ik vind het erg leuk dat je op zo’n jonge leeftijd je intreseerd voor deze oude ambacht.ik ben 66 en stook ongeveer 15 jr alleen fruit op een antieke manier,maar nog altijd met plezier.gr.Chris

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Marc en alle anderen, welkom! En laat eens lezen waar je mee bezig bent 😉
En ChrisV,(de man waarvoor zelfs je potentiële schoonmoeder je voor gaat waarschuwen...haha), fijn dat je er weer bent man! Cheers allemaal 🙂

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Ben weer thuis,en druk bezich,en Nimrax schoonmoeders houden van me.hahaha ze weten dat ik een lieve jongen ben.ahum tot ik kon lopen toen was het voorbij????

Berichten: 8
(@johannes)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

hoi mensen ik ben johannes ik ben een kruidengeneeskundige en wil ethanol gaan maken voor tinturen ,als ik dit onder de knie heb ga ik voor mezelf ook een lekker drankje maken hahahah

 

Berichten: 193
(@marca)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

hahaha Dankjewel Heren!

@ChrisV Ja en ga er nu eigenlijk pas wat mee doen, kan me herinneren dat ik op me 12e bij stief familie in Polen het bierfustje altijd zag pruttelen in de schuur met aardappel vodka. En de familievriend die toen denk wel 4 verschillende ketels onder zijn huis in zijn mancave had. Toen was de interesse zeker gewekt maar was ik veel te jong.

@Nimrax Hahaha Toch ben in benieuwd naar Chris zijn verhaal over je schoonmoederS xD

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Johannes welkom op het forum,als het virus je te pakken heeft,dan wil je niets anders meer.gr.Chris.

Berichten: 13
(@rickske)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hoi iedereen, ik ben hier gekomen omdat ik me aan het orienteren ben op de stookwereld. Brouw iets meer als tien jaar mn eigen bier en af en toe iets cider of mede. Ik heb sinds 2012 een Speidel Braumeister 20l wat de boel aanzienlijk versimpeld heeft. Ik heb specifiek voor de speidel gekozen om (opslag)ruimte te besparen. Nu ben ik aan het kijken of stoken ook iets voor mij is. Groeten!

Berichten: 3
(@rickvangils)
New Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hallio Allemaal,

Ik ben Rick van Gils en woon in Halsteren vlak bij Bergen op Zoom.

Ik heb een paar likeuren gemaakt met ingekocht alcohol maar wil nu de alcohol ook zelf maken. Mijn doel is een heerlijk zachte peren likeur! Deze (Wlliams Birne) drink ik graag als ik in Oostenrijk ben! Ik heb een starters pakket gekocht maar heb gelijk al een paar vragen voor ik begin:

  • wat wordt precies bedoeld met het steriliseren van je apparatuur?
  • kan je gewoon kristalsuiker gebruiken?
  • op de turbo yeast (clasic 8) staat dat er ook Turbo Carbon in moet???
  • Ik heb een kleine ketel, 1,5 liter (als kado gekregen :)) maar dat lijkt me nu wat klein?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met de opstart!

Groet Rick van Gils

Pagina 119 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?