Ik ben aan het leren
Hoi Paul, van je vrienden moet je het soms niet hebben...Welkom hier en vertel eens wat je allemaal aan het leren bent?
Paul welkom,op het forum,vraag het of leer het van de leden,kom je mischien verder.gr.Chris
Ik ben Rob en ik ben lid geworden omdat ik ben begonnen met het maken van Cider en wijnen. Ik heb jaren als chef de partie in verschillende restaurants geweest van sterren zaken tot partycentrums en ik heb de nodige koks en bakkers diploma’s dus ik heb al wel wat kennis van de verse produckten die nodig zijn om de heerlijkste wijnen en ciders te maken. Maar ook ik moet natuurlijk nog een hoop leren en daarom heb ik me bij dit forum aangemeld. Ik heb al wel gelezen dat hier de echte brouwers zitten.
MIjn eerste brouwsel was een starterspakket met appel en peren cider en die is goed gelukt. Ik heb hier nu een overvloed aan appels en peren dus nu ben ik begonnen met het maken van wijn en cider van deze verse vruchten en daar kan ik nog wel wat hulp bij gebruiken. Ik ben zelf een paar recepten aan het maken maar meer daar over zien jullie binnenkort in het juiste topic.
Er is iets mis gegaan met het plaatsen van mijn bericht,,, zie het bericht nu 4 keer ?
Er is iets mis gegaan met het plaatsen van mijn bericht,,, zie het bericht nu 4 keer ?
Ik heb het opgelost
Hallo stokers,
Ik ben ondertussen ongeveer een jaartje aan het experimenteren met mijn grainfather waar ik gin mee wil stoken. De basisalcohol is ondertussen geen probleem meer maar de 2de of 3de stook waarna er gin uit mijn installatie moet komen is voor verbetering vatbaar. Aangezien ik de botanicals in de gin basket plaats waar dan de alcoholstoom doorheen gaat vind ik weinig recepten, de meeste recepten zijn voor alcohol waarin kruiden liggen te trekken gedurende een bepaalde tijd maar dat is niet wat ik zoek.
mijn vraag aan jullie dus, heeft iemand een richtlijn naar het aantal gram botanicals (jeneverbes, koriander, kardemon, citrus, hibiscus,....) er per liter alcohol er moet voorzien worden bij deze manier van stoken?
Alvast bedankt,
Jan
Welkom Rob.
Welkom allemaal, en vooral Rob, Rob, Rob en Rob.
Op dit leuke en leerzame forum. Groet, @ndré??
Hallo Anticyclisto - Jan en Rob, welkom!
Hallo mensen,
even voorstellen: Mijn Naam is Hein ik ben 41 woon in omgeving Rdam en sinds een paar dagen in het bezit van een account. ik had al een tijdje het plan om eens een keteltje te maken. al vaak wat rondgelezen hier op het forum om inspiratie op te doen. een paar weken geleden op mn werk een oud boilertje uit de container gevist en toen maar daadwerkelijk begonnen (klein bouwverslagje gestart op het forum vanmiddag).
Het is de bedoeling om uiteindelijk een goed smakende druiven schnaps te maken met het keteltje, van onze jaarlijkse behoorlijk flinke tuin oogst.
Hein
Hoi Hein, ik heb je werkstuk in een ander topic al bewonderd, klinkt goed allemaal!
Welkom en veel plezier!
Van harte welkom Hein.
welkom Anticyclisto
Welkom Hein
Hein welkom,van druiven is lekker zeker als je hem op eiken legt,ik stook veel druiven maar op een antieke manier,met een ketel van 100 ltr.uit Roemenie.