Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 131 / 282

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Stel je even voor.helaas ben ik het meest iritante persoon die het meest op het forum voorkomt,maar ik zit er het vaakst op niet om dat ik een slecht huwelijk heb,of veel tijd maar om dat ik het forum een warm hart toe draag,ik weet als mensen op vac.zijn iets anders aan hun hoofd hebben (ik deze laatste ook ) mummie in Roemenie,maar ontdankst dat probeer ik het levendig te houden soms serieus soms gestoord,vaak stellen zich nieuwe leden zich voor en daar hoor je niets meer van,of ze zijn perfecte stokers of na de eerste stook made pakistan☠️Dat weet ik ook niet,maar verslons het forum niet ,met stoken zijn we serieus,de rest mogen wij ook wel een beetje stoken,anders verstikken we julie onder de kussens van Jan.ik denk en weet wel zeker dat wij het mooiste forum hebben ,en dat is van ons en niet van CV 

Berichten: 46
 Hein
(@hein)
Eminent Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hoi Chris,

Vandaag tot dit moment nog geen computer aangeraakt, lekker aan mn keteltje geknutseld, ik upload zo weer wat foto's in mn topic 🙂

En ik zal jullie via dit forum zeeeeker op de hoogte houden zodra de eerste stookbeurt aan de gang gaat/is/is geweest, tenzij ik dan al het eea voorgeproefd heb en zo dronken ben dat ik de toetsen niet meer kan vinden haha.

Hein

evds3
Berichten: 1415
(@evds)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

hein 

welkom uit de moezelstreek in duitsland

zo zie je maar het stookforum is internationaal

groetjes van hier erik

Berichten: 6
(@wimdev)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Voorstellen,

Hallo stokers. Ik ben Wim 52jr, woonachtig in de alblasserwaard. Allereerst dank voor de toelating op dit forum. Wij hebben op onze tuin veel fruit / vruchten, Op dit moment maken we al veel sappen en appelwijn. Ook leggen we veel roodfruit in op wodka en inmaakbrandewijn. Dit alles met goede resultaten. Dan komt eigenlijk vanzelf (en gevoed door de vele Oostenrijkse schnaps) het idee om zelf te gaan stoken..... we hebben hier al veel info gevonden. Uiteraard is de beginners info reeds gedownload,geprint, ingebonden en gelezen. Hier staat echt goede info en achtergrond info in waar we mee verder kunnen. Nu zijn we bezig met het maken van de stookopstelling. Heb er nog geen foto van.

evds3
Berichten: 1415
(@evds)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

wim 

welkom op dit forum

gr erik

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Wim.

Groeten Wiliam

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Wim welkom,leuk dat je deze leuke hobby begint.gr.Chris.

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hoi Wim, welkom hier. Klinkt allemaal goed.

Nu zijn we bezig met het maken van de stookopstelling.

Kleine tip van mij: Ga eerst bezig met gistingstonnen/emmers/vaten aanmaken met je verpulpte fruit en gist. Dit moet daarna toch twee,drie weken staan zodat je tijd hebt voor het opzetten van jullie ketel.
Weten jullie al met welke machine/ketel jullie gaan stoken?
Cheers, Nimrax

Paolo
Berichten: 618
(@paolo)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Natuurlijk wil ook ik me even voorstellen.

Ik ben Paolo en heb mijn eerste mini installatie een 30 geleden geprobeerd met een snelkookpan. Dat ding ging al snel kapot en eigenlijk niet met stoken meer bezig geweest. Wel altijd met geuren en smaken. Ik heb jaren en 40tal kruiden in mijn niet geciviliseerde tuintje gehad maar dat lukt mij door fysieke omstandigheden niet meer. Een limoencello maken van uit Italie meegenomen alcohol of een andere kruidenlikeur heb ik regelmatig gedaan. 

Omdat wij veel in Griekenland zitten heb ik daar de echte (illegale) Tsipouro, Raki en variabelen erop en ervan (mandarijen likeur door de nonnetjes zelf gemaakt van eigen gestookte Tsipouro) gedronken. Maar ook eau de vie, palenka en andere leuke Landelijke eigen stook hebben altijd een meer dan normale interesse gehad. Als ik op vakantie ga neem ik een paar halve flesjes Bokma mee als ruilmiddel voor Tsipouro. Zulke leuke reacties altijd !

Nu, de tijd is aangebroken dat ik nu zelf maar eens moest gaan stoken. Mijn keteltje is op een thermometer klaar en ben me nu zwaar aan het inlezen. De 'Beginnersgids' uitgeprint en ingebonden voor me en veel gemaakte notities.

Nog wat losse onderdelen zoals flessen, potten, gist en andere dingetjes gaan we van de week voor het eerst met hulp van dit prachtige Stookforum een stookwijn maken.

Ik heb er zin in.....!

munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Welkom en succes komende week 😉

evds3
Berichten: 1415
(@evds)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

welkom en veel plezier ermee 

gr erik

Paolo
Berichten: 618
(@paolo)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Dank jullie, ik laat het weten (al zit ik nu nog met heel veel vragen 🙂 )

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom hier ,Paolo, op dit geweldige forum.

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hoi Paolo, leuk keteltje man! Knappies gedaan. En kom maar op met je vragen hoor. Liefst in de daarvoor bedoelde topic onderwerpen. En als je denkt dat jouw vraag uniek is,  maak je gewoon zelf een topic aan. Succes en cheers man! 😉

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Paolo,mooi gemaakt,en welkom op het forum.gr.Chris.

Pagina 131 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?