Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 179 / 282

Berichten: 15
(@droogstook)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Nou lang gelezen of ik het wel of niet zou doen
Langzaam wordt ik ook een oudere jongere dus maar over van bier naar wat sterkere drank
Ik houd nogal van de basis of nou een kip of konijn op het bordje is
Iets uit de groentetuin dat zelfvoorzienend ligt mij wel
Bij stookwinkel een t500 besteld ( hoop er eigenlijk de rest van mijn leven mee te doen)
Even wat emmers geholoen want waterslot had ik nog niet maar zo lukt het ook

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Welkom droogstook,zelfvoorzienend hou ik ook van en stoken is gewoon een deel van mijn leven.sucses met je aanwinst en stook ze.gr.Chris.V

Alchemist
Berichten: 3166
(@alchemist)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Na vorige maand een aantal dagen in Islay doorgebracht te hebben is wat gaan kriebelen. Ergens tussen het proeven van de mash (36°C vol met rook- en gistsmaak) en de warmte van de koperen ketels is de beslissing genomen om zelf te gaan stoken. Het moge dan ook geen verassing zijn dat ik me wil gaan toeleggen op het maken van het vloeibare goud.

Vanuit het Zuiden van Limburg wil ik eerst beginnen met me te verdiepen in de materie. Tot op heden nog geen druppel gedestilleerd die voor consumptie bedoeld was, wel wat ervaring een jaar of zes geleden opgedaan met het (vacuüm)destilleren van isopropylalcohol maar die heb ik toch maar niet geproefd. Bier en wijn maken is kortstondig ook nog een hobby geweest maar is toen vanwege tijdgebrek stil komen te vallen.

Zoals gezegd eerst nog wat oriënteren, waarbij dit forum zeker aan heeft bijgedragen. De eerste brouwsessie zal pas over een maand beginnen vanwege een tweetal vakanties die eerst op de planning staan.

Het idee is om met de Air Still te beginnen en eerst wat te leren over smaakontwikkeling met hout. Volume hoeft nog even niet, heb in m'n enthousiasme na Islay een twaalftal flessen aangeschaft en kan nog even vooruit.

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Droogstook en Alchemist, welkom! Je kunt het zo leuk maken naar eigen smaak als je maar wil. Veel plezier en succes gegarandeerd. Cheers 😉

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Welkom Alchemist,leuk dat er weer een limburger bij is.

Alchemist
Berichten: 3166
(@alchemist)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Heren bedankt, Chris ik ben van mening dat je nooit genoeg Limburgers kunt hebben 😉 

Murmillo
Berichten: 2692
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Welkom! Deel uw avonturen graag hier.

Alchemist
Berichten: 3166
(@alchemist)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Merci, dat gaat goed komen alleen nog eventjes duren. Zal maandag wel al wat spul gaan bestellen bij de stookwinkel. Misschien toch een paar oefenrondjes met de Air Still voordat we gaan brouwen. Even kijken of ik wat geschikt bier vind om mee te spelen.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Bier speel je niet mee dat drink je.??? ja ik ben een rasechte Limburger.met een grote liefde voor Roemenie,daar heb ik het stoken geleerd op hout.ik gebruik ook een ketel van daar van 100 ltr,en moet nu als ik er ben voor hun stoken.hebben mij gevraagd om 30 ltr.te stoken voor het doopfeest van mijn neefje.stook meestal druiven en nu ook mais. deze week 180 kg druiven verstookt die ik wild laat vergisten ,dus zonder suiker en gist.opbrengst 38 ltr van 40%?

Alchemist
Berichten: 3166
(@alchemist)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Haha, ik wil toch even oefenen voordat ik een batch brouw en het mis gaat door iets kleins. Blijf de ijdele hoop houden dat de eerste whisky poging drinkbaar is, misschien wordt dat wel de naam voor t recept van de eerste poging, ijdele hoop.

Ik had links en rechts al gelezen over je stoken en de (voor mij nog) waanzinige volumes. Mooi dat een hobby zoals dit gedeeld kan worden met vrienden en familie. Bij mijn vorige hobby waren deze stukken minder enthousiast om te proeven, chilipepers kweken.

Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Welkom Alchemist! Als je eens kennis wilt maken met wat stokers en alvast het een en ander wilt proeven, zaterdag hebben we een Stookforum bbq feest, je bent van harte welkom! Zie de info op de hoofdpagjna.

Heel veel succes met de nieuwe hobby!

Alchemist
Berichten: 3166
(@alchemist)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Hartelijk dank, ook voor de uitnodiging,  helaas heb ik al wat anders toegezegd zaterdag in Valkenburg met collega's.  Ik denk dat het met de hobby goedkomt, zal maandag een verlanglijstje doorzetten op de site. Mooi spul en het forum ook!

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Ik hou van heet eten,sterke drank en ja die mag ook heet zijn?stoken hoort bij mijn levenswijze,iedereen in mijn omgeving weet dat ik stook,geef ook veel weg,niet aan mensen die profiteren,maar fam goeie vrinden etc.daarom moet ik wel grote hoeveelheden stoken en ook voor mijn feestjes.verkopen heb ik nooit gedaan,en doe ik ook niet. 

Alchemist
Berichten: 3166
(@alchemist)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Verkoop is ook geen doel hier, wil meer leren over de smaak zich vormt bij whisky. Bij de vrienden weinig whiskydrinkers, bij de collega's  genoeg vrijwillige proevers gok ik. Misschien een testpanel oprichten tzt.

Berichten: 284
 Rick
(@rick)
Reputable Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Goedenavond allemaal,
Ik heb helaas nog geen ketel, hoop deze snel te kopen bij de stookwinkel!

Zal me even voorstellen: mijn naam is Rick woonachtig in Rekken.
Helaas heb ik veel te veel hobby's maar hoop stoken daar toch nog aan toe te voegen.

Pagina 179 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?