Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 184 / 282

Berichten: 1
(@baaltje)
New Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Hallo.
Ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Dewy 26 jaar en woonachtig in Winschoten.
Ik ben nu ongeveer 2 a 3 maand bezig met deze hobby en vind het het nu al helemaal geweldig.
Mijn interesse begon toen ikr bij een oude man wat spulletjes had gekocht. Toen ik een rondleiding kreeg door zijn oude bedrijf moest ik even mee naar hun oude kantine. Want daar stond iets wat ik mischien wel leuk vond. Nou ik zag daar een apparatuur waar je u tegen zegt. Toen hij mij het een beetje had uitgelegd (en wat geproefd te hebben) ben ik toen ik thuis kwam direct op onderzoek uit gegaan. Wat ik vooral zo mooi vind is het proces en de 1000 en 1 manieren wat je er mee kunt.
Ik heb mezelf voorgenomen on eerdaags zelf een ketel te bouwen. Daar zal ik dan wel een foto van op het forum zetten.

Proost!
Dewy.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Dewy welkom bij de club.het is inderdaad een mooie hobby,voor mij hoort het bij mijn levens wijze.advies geven ze hier graag en als het moet helpen ze ook.we zijn allen stokers maar “stoken” ook graag.ben benieuwd naar de foto’s gr.Chris.V

Paolo
Berichten: 618
(@paolo)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom op dit schitterende forum Dewy. Ik zit hier pas een half jaartje bij al zoveel geleerd en tips gekregen dat het haast meer dan een hobby is geworden. Uiteraard ook nieuwsgierig naar foto’s. Proost alvast ?

Berichten: 14
 RonH
(@ronh)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen, ik ben Ronald en woon in het Westland, geboren in Den Haag, een zogenaamde import westlander dus :).

Ik stook al een jaar of 10 met tussenposen, en ben begonnen met de Smartstill, klein maar fijn.

De volgende stap was een kolom distilleerder gemaakt van een snelkookpan, ook via het internet gevonden, niet veel inhoud wel goede schone alcohol richting de 90%.

Ik heb nu via de stookwinkel een T500 met een koperen dome besteld, het leek mij wel handig om een vergistingsvat in een keer te verstoken (strip run), en natuurlijk om eens te spelen met stoken om smaak over te halen.

Smaakt het niet goed genoeg dan kan ik er nog altijd een basis voor likeur van maken via de kolomketel.

Verdere hobby’s zijn: BBQ ’en met mijn Grill guru en Smart Home Technology.

Ik ben in een ver verleden nog lid geweest van een nu gesloten stook forum en lees graag discussies, recepten en tips hier.

 

Gezondheid,

Ronald

 

Berichten: 5
(@crxrick)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Welkom dewy en Ronald.

 

Zit hier zelf ook nog maar net een week of 2, maar heel gezellig en veel info

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Ronald,welkom,info genoeg hier leden zijn zeer behulpzaam,net een grote fam.er zijn er bij die af en toe de zaak jennen (ik niet?) ik zal geen namen noemen,dus Nimrax en Lummel ik heb jullie naam niet genoemd.erg plezierig Forum met top leden.

Murmillo
Berichten: 2690
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Ronald welkom. 

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ronald, welkom. Niet teveel op ChrisV letten, hij heeft laatst nog een lief knulke uut Winschot'n finaal weg gejaagd met stuipen op het lijf. Maar hij doet nu weer lief. 😉
Ronald, veel lezen en bij problemen even zoeken op een topic of zoekwoord.
Kom je er dan nog niet uit helpen we je graag. Cheers man!

Berichten: 7
(@madhollander)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Willem 28 jaar komt uit Flevoland en woont in Brunssum.

Ik ben echter alleen nog heel erg nieuwschierig naar het stoken van Eigen alchol en probeer eerst voldoende kennis en inlichtingen te verzamelen om vervolgens behoorlijk veel te gaan stoken.

De bedoeling is om deze hobbie te kunnen bekostigen door de zelfgemaakte alchol ook met vergunning te verkopen aan bekenden en in de verloop van de jaren hier beter in te worden.

Voornamelijk speel ik te veel spelletjes op de pc en zoek iets anders waar ik mijzelf op kan richten, omdat de spelletjes van tegenwoordig vaak te gemakkelijk worden. en ik steeds meer “cheaters” tegenkom.

Mijn intentie is om mijzelf eerst te focussen op whiskey, en daarvanuit te focussen op het maken van Rum om het maximale rendement te behalen uit de oude tonnetjes whiskey en met veel tabellen en schema’s experimenteren wat nou een goed marktconcept zou kunnen worden.
ja je leest het goed, ik wil uiteindelijk van iets waar ik nog geen drol van snap mijn brood verdienen.
Mijn vader heeft wel jaren lang zelf wijn gemaakt van de druiven uit Eigen tuin, is hier enige tijd geleden mee gestopt tijdens zijn dieptepunt na de sluiting van de slagerij in Emmeloord.

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hoi Willem, welkom. Over het aanvragen van een vergunning kun je het beste even kijken op topic: Vergunning aanvragen.<klik> 

Je vind hier op het forum vast veel inspiratie, Veel plezier hier. Cheers man 😉

Paolo
Berichten: 618
(@paolo)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Eindelijk nog eentje uit Flevoland...... welkom MadHollander,

loflijk streven om het stoken ‘officieel’ te willen gaan doen. Maar waarom niet, waar een wil is is een weg, toch? En, lekker bezig zijn met iets te creëren geeft m.i. Meer voldoening dan een spelletje op de pc ( al doe ik dat ook nog wel eens?), veel succes en hou ons op de hoogte ?

 

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Willem,welkom,om oficieel te mogen stoken om te verkopen heb je heeeel veeeel papieren nodig.en krijg veel controle,ilegaal verkopen kan je 200.000 max boete opleveren.ik stook best veel maar puur om dat het bij mijn wijze van leven hoort,ik verkoop niets,want dan gaat het op werken lijken.deze week vroeg ook iemand of we kaas verkopen,ook niet is voor ons zelf of fam.ik geef vaak een flesje weg,zonder er iets voor terug te willen,maar daardoor krijg ik ook veel van anderen.maar ik wens je veel sucses met je plannen.

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Ronald.

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Willem.

Berichten: 7
(@madhollander)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Willem,welkom,om oficieel te mogen stoken om te verkopen heb je heeeel veeeel papieren nodig.en krijg veel controle,ilegaal verkopen kan je 200.000 max boete opleveren.ik stook best veel maar puur om dat het bij mijn wijze van leven hoort,ik verkoop niets,want dan gaat het op werken lijken.deze week vroeg ook iemand of we kaas verkopen,ook niet is voor ons zelf of fam.ik geef vaak een flesje weg,zonder er iets voor terug te willen,maar daardoor krijg ik ook veel van anderen.maar ik wens je veel sucses met je plannen.

ik heb als lid van een schietvereniging al genoeg te maken met een ontmoedigend beleid dat is opgesteld door de politiek zodat het alleen maar lastiger word om iets voor jezelf te beginnen.

maar men kan altijd vrijwilligerswerk komen doen :') en dan zelf wat mee naar huis nemen :')

Pagina 184 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?