Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 185 / 282

Berichten: 14
 RonH
(@ronh)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Bedankt allemaal, mijn nieuwe ketel is binnen en in elkaar gezet.
Vanavond of morgen lekker proef stoken, ik zal ook wat foto’s maken.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Dat is betalen in natura,pakken ze je ook op.

Berichten: 334
(@lespaul)
Reputable Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Hallo allemaal,
Bij deze zal ik mij ook even voorstellen. Op andere forums kennen ze mij als Les Paul dus hou ik dat hier ook maar zo. Woonachtig in het mooie Vechtdal en al weer een jaar of 5 met pensioen, dus tijd om me met de diverse hobby's bezig te houden.
Ik stook al meer dan 30 jaar zowel met een potstill voor de smaakvolle drank als met een bokakob voor neutraal. De ketels heb ik zelf gemaakt van koperen boilers en de bokakob van diverse maten koperen buis gevuld met RVS pannensponsen. Hiermee haal ik ongeveer 94% ABV. Vorige week is mijn T-500 aangekomen met een liebig koeler en daar heb ik de eerste stook mee gedaan. (wijn gemaakt van mijn eigen druiven) De spirit run doe ik deze week.
Ik ga er wel een vermogens regelaar bij maken want zonder regeling kan ik niet werken.
Temperatuur meten op een potstill heeft totaal geen waarde dus de thermometer kan er af, je stookt op vermogen niet op temperatuur.
Tzt zal ik wel wat foto's plaatsen van de spullen die ik gebruik.
Groet,
Les Paul

@ndré
Berichten: 1159
(@ndre)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Welkom Les Paul, op dit leuke leerzame forum.

Cheers, @ndré

Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Welkom les Paul! Je hebt al heel wat ervaring! Dat is mooi, daar kunnen wij ook weer van leren!

Veel lees en schrijfplezier op ons gezellige forum ?

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Paul, welkom en heel veel stookplezier en interessante items hier op het forum, cheers man 😉

Murmillo
Berichten: 2690
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Welkom!

Paolo
Berichten: 618
(@paolo)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom LesPaul op dit prachtige forum.

Op andere forums, heb je het dan over muziekforums ?? Want Uiteraard ken ik een Les Paul, nog wel gehad zelfs maar denk niet dat je dat bedoelt?.

WoW, meer ervaring als ik, ik ben net begonnen maar gaaf hoe je bezig bent. Fotootjes zien we natuurlijk ook graag op dit forum?

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Les Paul.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

LesPaul welkom.

mauser
Berichten: 235
(@mauser)
Reputable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ook vanuit het mooie Ommen welkom Lespaul. Het is een mooi en gezellig forum hier vol met gezellig volk met heel veel kennis die ze graag met iedereen willen delen. Heb zelf ook een T-500 en vind het een prachtig apparaat. Ben eerst begonnen met een omgebouwde snelkookpan met een zelfgemaakte koeler in een emmer en een elektrisch kookplaatje.Haalde er toch nog een 85% mee. Alleen de inhoud van 5 liter was echt een  minpunt. In de T-500 gaat een volle vergistings emmer in een keer in. Geweldig gewoon. Veel stook plezier. Groet Maurice

Berichten: 334
(@lespaul)
Reputable Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Hallo allemaal,

Dank voor het warme welkom.

Nee geen lid van muziekforums maar van andere alcohol gerelateerde forums.

De les paul had ik graag willen hebben maar dan wel de echte uit de 60’s en die past niet in mijn budget. Tot zolang speel ik maar op een Fender stratocaster (Eric Clapton versie)

Foto’s komen er aan, moet nog even zoeken waar ik ze moet plaatsen.

Alvast een lekker weekend

Les

Berichten: 334
(@lespaul)
Reputable Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

PS

Mijn ketels zijn|:

een 50 liter koperen ketel te gebruiken als potstill en daar kan de bokakob ook op.

een 20 liter omgebouwde rvs koffie warmhouder waar ook de bokakob op past en ook te gebruiken als potstill.

een 5 liter snelkookpan (potstill)

een aquastill

een bierfust met een kolom zoals de T-500

De potstill wordt gekoeld met een liebig koeler van 60 cm lang  15mm/22mm.

En natuurlijk sinds vorige week de T-500 met helm en liebig koeler

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Dus ligt je kelder vol.met drank.met zo veel ketels moet dat wel.

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Hades

Met vallen en opstaan ,hebben we het allemaal geleerd. Veel lezen, veilig werken, en alles steeds 2x controleren. Dat gaat lukken, als je dan ook nog op tijd je ervaringen deelt , kunnen wij ook weer leren. Alles wat ik zelf doe noteer ik in een schriftje, en zo leer ik van mijn eigen "fouten". Mislukt iets gewoon her-stoken.

Pagina 185 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?