Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 197 / 282

Bewust
(@bewust)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hallo stokers,

Even voorstellen. Mijn naam is Bert en bijna 62 jaar geleden geboren in Gorssel en sinds 12 jaar woonachtig in Zoetermeer. Kom nog  regelmatig in mijn mooie geboorte dorp. 

Omdat ik het plan had opgevat om zelf een borrel te gaan stoken en mijn vrouw vorige week enkele dagen bij mijn  zusje in Gorssel op bezoek zou gaan, had ik haar een lijstje met spullen mee gegeven om aan te schaffen bij de Stookwinkel. ( voor de mensen die niet weten waar Gorssel ligt; 6km onder Deventer)  Ik denk bij een winkel, naïef dat ik ben, aan een winkel waar je gewoon naar binnen wandelt. Dat was niet het geval. Jan was er gelukkig en heeft de beginners spullen aan mijn vrouw mee gegeven. Top!! De volgende keer zal ik het gewoon online bestellen.

Vorige week begonnen met het bouwen van een keteltje. Is bijna klaar.  Via marktplaats een wokbrander gekocht. 

Vandaag 10 kilo vlierbessen geplukt en deze met een half kilootje suiker (dat stond nog in de kast) in mijn nieuwe vat van de stookwinkel gedaan. Het bubbelt al lekker. (Binnen een uur) Iemand een idee hoe lang zoiets duurt voordat het uit gebubbeld is en ik het kan stoken??

Zie uit naar mijn eerste stook!!  Als iemand nog beginners tips heeft hoor ik het graag.

(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Bert hartelijk welkom,je bent lid nr.1500 dus gefeliciteerd.ik weet niet hoe zoet je vlierbessen zijn,maar het duurt ongeveer 4 weken afhankelijk van warmte en suiker,ik ben een fruitstoker,uit Limburg,ik stook ongeveer 15 jr wel op een primitieve manier,mijn werkwijze staat op Chris V 2000 op het forum,ik heb nu 430 kg kersen aan het vergisten 80 ltr met mais en 200 kg pruimen ik vergist vaak wild ,dus zonder gist en suiker.mits het fruit zoet genoeg is.

(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hallo Bert, nou binnen 20minuten antwoord op zondagavond 22uur doet niemand ons na..(thanks ChrisV). Hartelijk welkom, je bent verwelkomd als het 1500e forumlid. ChrisV deelt de prijzen uit begrijp ik, nou van Harte Gefeliciteerd, we hebben reden voor een feestje dus.. cheers man! 😉

@ndré
(@ndre)
Noble Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Welkom op dit forum Bert. Het vergisten kan wel 2 weken en soms nog (veel) langer duren. Geduld heb je nodig bij deze leuke hobby. Ik heb zelf een ton appels met peren staan de vergisten en het plan is om deze na mijn vakantie eind september pas te stoken.

succes met Deze leuke hobby.

Cheers, @ndré??

Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden

Dag Bert,

Wat leuk! Idd, het is eigenlijk alleen een webshop, maar toen kwamen er twee gezellige vrouwen binnenlopen met een boodschappenlijstje, en natuurlijk worden ze dan geholpen! Afhalen mag ook altijd wel hoor, maar ik ben er niet altijd. Dus als ik het vantevoren weet is het altijd prima!

Gorssel is een prachtig dorp! Ik ga er wel eens lunchen met mijn vrouw. Loetje is uitstekend!

Mocht je zelf eens in de buurt zijn, kom gerust langs, even belletje of een mailtje, dan kom je niet voor niks ?

(@Anoniem)

En nog wat Bert je ketel ziet er al goed uit?

Murmillo
Admin
(@murmillo)
Famed Member

Welkom bert, ben de helft van jouw leeftijd reeds gepasseerd maar ik heb hier heel veel geleerd. Succes man.

Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member

Bert hartelijk welkom,je bent lid nr.1500 dus gefeliciteerd.

En het 3000e bericht in het voorstel topic ?

Bewust
(@bewust)
Honorable Member

Heren dank voor alle reactie op deze zondagavond. 

Ja mijn keteltje moet ik nog een thermometer in draaien en dan kan ik stoken. De koeler is klaar.  Ik hoop volgende week nog wat pruimen te krijgen, daar kan ik wel een beetje gist bij ingooien dan gaat het wat sneller toch?? 

Ja Jan, 8 september ben ik weer in Gorssel (ijsseljazz) , de hele zondag gratis muziek in het dorp.

(@Anoniem)

Nouw dan heeft Bert die gratis voettocht naar Parijs gewonnen met 4 gratis overnachtingen in de berm.???☄️☄️☄️???Bert dit aanbod is geldig voor een jaar Jan stuurt de tegoed bonnen?goeie reis alvast

Bewust
(@bewust)
Honorable Member

Leuk leerzaam een zeer vriendelijk en gezellig forum !!!!

Vos
(@vos)
New Member

Welkom Thomas, gelijk zin om morgen te gaan stoken door je foto, zeker ook door die mooie knoest op de achtergrond! Heb zelf 60 kilo uitgegiste Williams peer weer staan en dat wordt pas m'n tweede stook; veel geleerd al van de eerste en toch al een paar zalige borrels van kunnen drinken 🙂 Morgen hopelijk ook een pruimenmash aanmaken want het valt hier nu bij bosjes op de grond, succes ook en hou ons op de hoogte!

Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member

Zo hoort het ook toch 🙂 heel veel plezier op ons leuke forum, welkom bij the family!

(@Anoniem)

Bert,ik heb gisteren pruimen in het vat gegooid,en heb voor de zekerheid 3 kilo suiker toegevoegd op 75 kg pruimen,ik vond ze nit zoet genoeg,ik heb er geen gist bij gedaan,maar ze stonden vandaag te vergisten,maar ik krijg honderde kilo’s fruit voor niets of een prikje,dus kan dat risico wel aan,maar meestal staat het 4 weken te vergisten.soms zelfs langer,bij stoken is het net als bij je partner geduld hebben.

(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Welkom Bert, proficiat met je voetreis.

We zijn hier niet wantrouwig, maar 1500ste, toevallig een stookwinkel vergistingsvat op de reclamefoto, niet ver van Deventer ,en dan die fantastische voetreis winnen, en Jan zal er dan ook nog een 2 persoons van maken, tja...…….... ChrisV wat denken we ervan?  Nogmaals welkom 

Sköll William.

Pagina 197 / 282
Deel:

©2025 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?