Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 196 / 282

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Whico,er staat vandaag de manier van Chris op pruimen verwerken voor te stoken.topic 2000

Berichten: 1
(@anton)
New Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Halle beste stookforum-leden, 

Mijn naam is AntonB, net nieuw in dit forum. Ik woon in Groningen. Mijn ketel is een, via dit forum verkregen, net ingestookte Grainfather met Alembic dome en condensor. 

Ik ben vooral nieuwsgierig wat er allemaal mogelijk is en hoe de producten gaan smaken. Kijk uit naar de discussies, tips en recepten op dit forum. 

 

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

AntonB, je bent hier aan het juiste adres, je hebt prima spullen dus ga vooral lekker los, Welkom en cheers man!

evds3
Berichten: 1415
(@evds)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

antonb welkom

Berichten: 334
(@lespaul)
Reputable Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Moi Anton,

Welkom,we zullen wel meer van je horen.. vragen? Stel ze gerust iedereen wil je wel helpen...

Btw bist ain  stadjer?

 

evds3
Berichten: 1415
(@evds)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

whico heb jij geluk dit jaar 7 pruimen bomen staan en niets van pruimen kersen en appels ook niet alleen peren maar dat wordt geen 200kg zijn terwijl ik vorig jaar 1700l in de tonnen had zitten dus ja nu op iets anders overschakelen ik heb het kompleet pakket van munckerik 2 keer gehad 1 is gebrand  en2 in de gistemmer en de wiskey ruik lekker de eerste mss een idee en ja ik weet niet waar jij in de eifel woont maar als het in de buurt is altijd welkom hier op de 2e hoogste berg van rp en voor vragen ook altijd gr erik

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom AntonB

Murmillo
Berichten: 2692
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Welkom!

Berichten: 1
(@dolf1966)
New Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Hallo leden,

ik zal me even voorstellen.

ik ben dolf uit Amersfoort.

we hebben een huisje in hongarije met de nodige fruitbomen.

gezien het halve dorp zijn eigen palinka maakt lijkt het me leuk om dat zelf ook te gaan doen.

groet, Dolf.

Murmillo
Berichten: 2692
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Welkom dolf. Wat leuk een huisje daar. Succes met het vergisten en verstoken. Mooie hobby.

Berichten: 12
(@vulpes)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hè hè, een kameraad vertelde me al dat ik veel geduld moest hebben bij het brouwen (en stoken), na bijna 8 maanden heb ik nu mijn eerste batch geflest.
Van ca. 50 liter mash heb ik nu ruim 5 liter Whisky.
Vandaag gelijk met het eerste flesje trots als een pauw naar de slijter, om.een keer een flesje te brengen ipv te halen.

In de 8 maanden is veel gebeurt. Elke stap was vallen en opstaan. De stookketel die mijn vader met zijn buurman heeft mogen we niet zonder de buien gebruiken. Omdat dat niet werkt heb ik ver volgens zelf een ketel geknutseld.
In mijn brouwketel heb ik nu een rvs-melkemmer met koperen kolom en een koelspiraal in een 20 liter bouwemmer.

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Dolf.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Dolf welkom,ik zit zelf veel in Roemenie,en heb fam.aan de Hongaarse grens.palinka stook ik net als de Hongaren op hun manier.net 160 kg pruimen in het vat gegooid.recept staat op Chris v topic 2000

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Dolf, welkom!

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Anton B welkom.

Pagina 196 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?