Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 254 / 282

Berichten: 2
(@groteikke)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Goedendag, 

Mijn naam is Alex, kom van Voorne Putten, ben 53 jaar. 
Door Nimrax's youtube filmpje ben ik het verkeerde ... ehu ... juist pad op gegaan. 
Na veel lezen op dit Forum, heb ik de beslissing gemaakt om een T500 te bestellen. 
Jan was razende snel deze bij mij thuis af te leveren, nog voor ik alle andere spulletjes op orde had.... ( nogmaals bedankt ) 

Ik lees veel, grote voorbeeld, zoals ik later wil worden als ik groot ben is ChrisV, de natuurlijke aanpak, de ervaring ... helemaal super. 

Door dit forum, deze nieuwe hobby is mijn vrouw nu een soort stookweduwe geworden, heb weinig contact meer met haar, maar door jullie heb ik daar niet zo moeite mee 🙂 

Hoop veel van jullie te leren, o ... ja ... ik ga voor de wodka, liefst 40+ % .... helemaal lekker...
Daarnaast hoop ik ook wat likeurtjes te kunnen maken.... 

 

Groet
Alex

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Alex welkom.stoken hoort bij mijn wijze van leven,gisteren nog 16 ltr uit de ketel getrokken.staat nu in de zon met eiken beetje vanille suiker en glaasje scherry op kleur te komen.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Stephan die ketel van mij is 100 ltr en van aluminium,die is door cigeuners in het dorp waar ik kom gemaakt.ook in de stad verkopen ze handgemaakte.bijna iedereen heeft daar zo’n ketel.als ik daar ben poten ze mij daar ook achter de ketel daar stook ik op hout wat ik ook erg leuk vind.en is de kunst om de themp.goed te houden,dat lukt mij zelfs beter dan velen van hun.ze nemen er ook niet echt de tijd voor.

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Door Nimrax’s youtube filmpje ben ik het verkeerde … ehu … juist pad op gegaan. 

Bloos... Heel veel plezier hier en Welkom,Alex!

Berichten: 457
Admin
(@stephan)
Famed Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Wij wonen hier in het IJzergebergte, dus er zit best wat ijzer in de grond, en dus ook in het water van onze eigen bron.

We filteren er flink wat uit, maar er zit toch nog steeds iets meer ijzer in dan normaal in het water.

Kan dat kwaad? En zo ja, wat voor water kan ik dan het beste nemen?

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Bronwater zonder prik.ik heb daar veel kalk in het water.ik stook daar ook door tot 20% die meng ik dan met de rest dan zit ik meestal aan de 45-50 % of soms aan de 40% als hij te sterk is gooi ik er bronwater bij.gaat goed.dus net als ik geen water uit de put gebruiken.

Berichten: 2
(@groteikke)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Dank 🙂

Berichten: 30
 derf
(@derf)
Eminent Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

vandaag de laatste set besteld en ken wat gaan experimteren

jammer dat er maar een 10 litervat bij zit en moet je toch de 25 of 30 nog kopen

eerst maar wat testen en kijken wat er in het pakket zit

Alchemist
Berichten: 3166
(@alchemist)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Om het proces in de smiezen te krijgen is 10 liter een mooie begin hoeveelheid, eerste stook is maar 3 rondes dan. Je moet er toch even gevoel voor krijgen.

Murmillo
Berichten: 2690
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Welkom!

Berichten: 2
(@johanneke)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hallo ik ben johan en wil beginnen met deze geweldige hobby en me nu aan t orienteren wat aan te schaffen.tevens hoop ik hier een boel te leren

Alchemist
Berichten: 3166
(@alchemist)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Welkom Johan en anderen, 

Johan, misschien is het handig om te vermelden wat je wilt gaan maken, dat wil nog al eens helpen qua advies 😉

Berichten: 1
 Peet
(@peetteeuw)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Ik stel me even voor. Ik ben Peet uit Noord Limburg. Ik maak al heel wat jaren limoncello uit pure alcohol. De alcohol wordt steeds duurder en ben toen met mijn zoons en schoonzoon aan de slag gegaan. T500 en spullen gekocht en de eerste stook twee weken geleden! 4,5 liter alkohol van 92%. In het begin rook het wat vreemd. Maar na twee weken met textiel erop IPV dichte kurk is het nu prima. Gewoon gedaan wat in gebruiksaanwijzing staat en wat tips van het forum. De eerste 4,5 liter worden limoncello en de volgende gaan we met likeuren experimenteren. Dank voor wat jullie er al op hebben staan. Veel waardevolle info.

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hoi Peet, hartelijk welkom en geweldig dat je eerste stook al een succes was.
Hou je hoofd koel en cheers man! 😉

Murmillo
Berichten: 2690
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Welkom

Pagina 254 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?