Meldingen
Alles wissen

12 April 2018 gaan we op stookreis naar Zweden! Ga jij mee???

Pagina 1 / 7

Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden

Ik denk dat iedereen hier het wel mee heeft gekregen. We zijn onlangs met een groepje afgereist naar het mooie Zweden voor een weekend vol gezelligheid, vlees en Whisky. Dit gaan we nog eens overdoen!

Het programma is in grote lijnen hetzelfde, maar dan weet je ook wat je kunt verwachten als je alle foto's bekeken hebt!

Onderstaand programma is wat Johan gemaakt heeft. Johan is de nederlandse eigenaar van hotel/herberg www.edsleskogswardshus.se

Donderdag 12 april Aankomst op Gardermoen / Oslo rond 9.30 uur.

Vertrek naar Nordmarken Destilleri in Zweden waar we een rondleiding krijgen door de micro distilleerderij en waar we allerlei likeuren en een whisky kunnen proeven.

Na vertrek rijden we door naar een jager waar we een Damhert kunnen halen die we gedurende de rest van het weekend verwerken en eten. Het hert wordt door ons zelf geslacht, uitgebeend en verwerkt.

In de avond genieten van een goed glas lokaal bier en natuurlijk Mackmyra Whisky!

Vrijdag 13 april

We verwerken het hert zodat we gedurende de rest van het weekend voldoende te eten hebben uit eigen omgeving; We maken worst, stoofpot, burgers en gaan de mooie delen roken in de rookkast.

De rest van de dag gaan we vooral stoken; Johan zorgt voor vergist suikerwater en voor cider zodat we oa Gin, Limoncello en Calvados kunnen maken. Johan heeft een mooie koperen alambiek en natuurlijk de T500 staan waar we mee aan de slag kunnen.

De lunch en avondmaaltijd zullen zoveel als mogelijk bestaan uit het verwerkte hert. ´s Avonds twee gangen maaltijd met koffie.

De avond heerlijk bij de open haard met een Whisky Tasting.

Zaterdag 14 april

Vandaag bezoeken we een micro bierbrouwerij onder in de kelder van de bewoners. We zien verschillende tanks en een hele productielijn tot en met de bottelarij en etikettering. Hier proeven we  vier verschillende bieren; Lager, Pils, Ipa en Stout.

De rest van de dag gebruiken we om te stoken. Er moet immers wel een productie gedraaid worden omdat iedereen een flesje van al het gemaakte mee naar huis moeten kunnen nemen.

De lunch en avondmaaltijd zullen zoveel als mogelijk bestaan uit het verwerkte hert. ´s Avonds twee gangen maaltijd met koffie.

Ook deze avond kunnen we natuurlijk weer eindigen met Whisky en sterke verhalen bij de open haard van het hotel!

Zondag 15 april

Vandaag reizen we af naar Smögen waar we een magazijn bezoeken van MackMyra, Zwedens eerste en tot nu toe grootste single malt whisky distilleerderij. We proeven daar 4 tot 6 verschillende whiskys waaronder een die nog niet in de winkel verkrijgbaar is.

Voor wie het wil kan buiten de hottub aan de rand van het meer worden aangestoken, dat gaat met een echt houtvuur. We moeten dus met zijn allen even helpen de tub goed warm te stoken. 

Maandag 16 april

Na het ontbijt is er eventueel nog wat tijd voor jezelf of voor een mooie wandeling in de natuur. Daarna brengt Johan ons weer naar Oslo voor de huisreis.

Uitgaande van een groepsgrootte van 8 personen komt de prijs op 599,00 PP

Verblijf in een tweepersoonskamer met douche en toilet, prachtig uitzicht over het meer. Incl ontbijt, alle boven beschrevene en maaltijden. Incl alle maaltijden. Excl vlucht Amsterdam Oslo en persoonlijke uitgaven.

Vluchtgegevens: (een retourvlucht met KLM kost ongeveer 100,00)

Heenreis: 

Vanaf Schiphol naar Oslo Gardermoen KL1141

12 April 07.00

Terugreis vanaf Oslo Gardermoen naar Schiphol KL1148

16 April 17.20

Meld je aan met een mailtje naar @stookforum.nl" target="_blank" rel="nofollow noopener">[email protected] en laat het hieronder ook even weten 🙂

Beantwoorden
93 reacties
munckerik
(@munckerik)
Lid

Vandaag binnengekomen 🙂

Speciaal voor de wintersport met de jongens. (dus die gaat weer terug naar Zweden)

Beantwoorden
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member

Haha geweldig! Ik krijg er alweer dorst van ? Waar heb je hem besteld? Zwolle?

Beantwoorden
munckerik
(@munckerik)
Lid

Deze komt van drankdozijn.nl 

https://drankdozijn.nl/zoeken?zoekterm=Mackmyra+Vinterdr%F6m

Dat scheelt echt wel een stuk met bv G&G.

Vinterdrom is gerijpt op rumvaten, ik ben benieuwd hoe hij is. En als hij op is.... de Systembolaget is om de hoek daar 😉

Beantwoorden
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member

Ik ben jaloers! Ik kan niet wachten tot de volgende proeverij in Smögen ?

Beantwoorden
munckerik
(@munckerik)
Lid

Je kunt je tussendoor (laten) verwennen met een flesje. Het is bijna kerst 🙂

Ze hebben daar best wel een leuk aanbod Mackmyra whisky's, zelfs Vit Hund.

Beantwoorden
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member

Ik denk dat ik hem zelf zal moeten bestellen haha. Maar goed idee! Ga ik doen ?

Beantwoorden
munckerik
(@munckerik)
Lid

Jan, als je jezelf niet kietelt..... 

Lekker met een stukje zelfgemaakte hertenworst een beetje weg mijmeren naar zweden en de kerst kan niet meer stuk. Je kunt hem nog mooi voor de kerst in huis hebben.

Beantwoorden
(@ijsvogel)
Estimable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik heb er heel veel zin in. Hoe het er nu uitziet ben ik er zeker bij!

Beantwoorden
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member

Leuk dat je meegaat Ijsvogel! Het is echt heel leuk!

@munckerik ik heb ook de Winterdroom besteld hoor 🙂

Beantwoorden
munckerik
(@munckerik)
Lid

Soms moet je jezelf eens goed verwennen Jan 🙂

Proost alvast!

Beantwoorden
(@raymond)
Reputable Member

Jan je kan mij er ook bij schrijven voor 2 personen, Ik kom met een vriend ( oud collega)

wil dit dolgraag een keer mee maken 

Beantwoorden
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member

Leuk Raymond! Ik zet je erbij!

Top!

Beantwoorden
(@raymond)
Reputable Member

Mooi zo Jan 

Beantwoorden
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member

@munckerik ik heb hem ook binnen, en meteen even proeven natuurlijk 😉

Wat kan ik er van zeggen? Hij is een beetje rokerig en je proeft niet dat het alcoholgehalte best fors is. ik vind hem erg zacht. Knap dat jullie hem kunnen bewaren tot de wintersport trouwens!

Beantwoorden
Pagina 1 / 7
Deel:

©2025 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?