Meldingen
Alles wissen

t500 + copperdome & temperatuurregeling

Pagina 1 / 5

Berichten: 71
Topic starter
(@illusie)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

waarde medestokers,

ik ben nogal nieuw in de stookwereld. heb een 10-liter pan aan een zelfgebouwde installatie hangen. het werkt, maar ik overweeg toch maar een t500 met copperdome aan te schaffen.

maar ik begrijp iets niet: hoe regel je de temperatuur bij het stoken? want dat moet toch? en dat staat in dit geval toch los van koelwaterregeling?

ik heb hier het hele forum afgezocht, zijdelingse verwijzingen naar het gebrek aan een temperatuurregelaar gevonden, maar nergens wordt mij duidelijk hoe je ervoor kunt zorgen dat het proces zich op de juiste temperatuur voltrekt.

of... is dat dan niet nodig?

nu probeer ik mijn pannetje op de inductiekookplaat steeds op 80 graden te houden - wat goed lukt, overigens - en dan is het resultaat prima. maar wat als je bij de t500 de controle over de temperatuur niet hebt?

wat ik over de t500 met de koperen helm op dit forum lees, is erg positief. maar ik begrijp niet hoe het allemaal goed kan komen - met een zo hoog mogelijke opbrengst - als er niet ergens een hard-zacht-knop op het apparaat zit.

wie legt het me haarfijn uit?

bij voorbaat mijn allerhartelijkste dank.

Beantwoorden
60 reacties
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Een T500 met een copper dome regel je niet met temperatuur of temperatuur van het koelwater. 

De thermometer in de condenser is enkel een leidraad om te weten in welke fase van de stook je ergens bent.

De T500 kan enkel aan of uit. 

Wellicht helpt de gebruiksaanwijzing je verder:

 

https://cdn.shopify.com/s/files/1/0218/9842/files/SS_ALEMBIC_INSTRUCT_WEB_3b3ba015-2f3e-46b0-b93b-aa762b2299cc.pdf?2423467080039993470

 

Beantwoorden
Berichten: 71
Topic starter
(@illusie)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

ah, die gebruiksaanwijzing had ik nog niet gevonden. snel maar eens even lezen.