Meldingen
Alles wissen

72000 BTU, 21kW Brander gespot

Pagina 1 / 2

gompie
Berichten: 991
Topic starter
(@gompie)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden
Beantwoorden
15 reacties
Berichten: 661
(@rrillaerts)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Ziet er een heel goede brander uit die ik zou kunnen gebruiken doch lees ik dat hij te gebruiken is op propaan en ik zoek voor LPG

Beantwoorden
Berichten: 196
 Arak
(@arak)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Maakt dat uit dan? Dacht dat LPG een mengsel van butaan en propaan was met wat smeermiddel.

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

En duur,die ik heb kan op propaan en lpg.mee gebracht uit Roemenie,€27.50,er zin hier ook goeie branders te koop,en veel goedkoper,effe zoeken op marktplaats.

 

Beantwoorden
Berichten: 661
(@rrillaerts)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

ChrisV ik heb gezocht en gezocht maar een van 21kW nergends gevonden.. wel lichtere. 1 k W haal ik enkel bij paellabranders. Ik had je al lang gevraagd ene van Roemenie voor me mee te brengen maar ik heb geen idee wanneer jij nog eens naar ginder trekt en of je ginder ook zo zware kan krijgen...laat maar gerust iets weten... altijd geinteresseerd. Grts RenéR

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Rene’R ik weet niet hoeveel kw die brander van mij heeft,staat niets op.dat is het probleem net.maar als ik daar ben kijk ik wel,moet toch een reserve hebben.gr.Chris.ik laat je weten als ik er een vind daar.

 

Beantwoorden
Berichten: 189
(@koperstoker)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ik heb op mijn brander een drukregelaar van 0 tot 4 bar zitten, gewoon regelaar van 0 tot 4 bar, als hij voluit staat komt er een beste vlam uit, dus je kan ook wat met de drukregelaar regelen om een hogere vlam te krijgen, en ik heb de brander om bouwt met ronde staal plaat 2 mm waardoor je geen warmte verlies heb ! Hij doet het goed en de 60 liter is snel,op damp temperatuur 

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Ja ik heb die brander ook op het oog gekocht,kan de vlam regelen en het gaat prima.ik weet niet hoeveel kw.die heeft.

 

Beantwoorden
Berichten: 189
(@koperstoker)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Beste Chris 

de standaard druk regelaar is veel te klein en laat te weinig gas door om een lekker vlammetje te krijgen, daarom heb ik de regelaar van een dakbrander er tussen gedaan en het gaat stukken beter , we moeten niet in cijfertjes denken maar ik de praktijk gewoon testen !

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Koperstoker dat klopt.ik werk ook op gevoel.metstoken.net als een vrouw gaat ook op gevoel en ervaring.

 

Beantwoorden
Berichten: 661
(@rrillaerts)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Het klopt gedeeltelijk. Ik ga niet een brander van 7,5 KW kopen om te merken dat hij te licht is dan ene van 9.2 KW kopen en oei die is ook te licht om dan uiteindelijk ene van 15 of zelf 21 KW te kopen en te merken oja dat gaat wel goed. Dus vooor je kan stoken op gevoel moet je toch eerst wat cijfertjes hebben. Het stoken zelf uiteindelijk kan op gevoel daar heb je niet te veel metertjes en cijfertjes nodig ben ik volledig mee eens.

Ander vraagje is nu wel de druk . Een LPG fles heeft toch een bepaalde druk in de fles . Ik hjeb gelezen dat je met een druk van 30mb een lager vermogen hebt dan met een druk van 50mb. Nu stel ik me de vraag kan je dit regelen met een ontspanner alleen of is dit niet afhankelijk van de druk diie op de gasfles zelf zit ??? hier ken ik niets van dus mocht je me daar wat op de weg helpen hoor ik het graag.

Beantwoorden
Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Rene, dit is wat ik kon vinden.
Je hebt keuze uit 30 en 50 m/bar drukregelaars.

https://www.gasflessen.nu/drukregelaar-gasfles/

 

 

Beantwoorden
gompie
Berichten: 991
Topic starter
(@gompie)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden
Beantwoorden
Berichten: 661
(@rrillaerts)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

als ik een 50mb drukregelaar heb kan ik deze aansluiten op een 15 KW wokbrander en krijg ik een vermogen van 21 KW; Voordeel is dat deze wokbranders beter te vinden zijn en bovendien goedkoper zijn. Er wordt hier echter enkel van propaan en butaan gesproken . Kan ik een propaanregelaar ook op LPG gebruiken ?

|@Gompie 2.5 bar is al een pak hoger en vrees dat dat wel eens veel te veel kan zijn voor een wokbrander.Als ik het goed begrijp is het dus gewoon een kwestie van een juiste drukregelaar(ontspanner) op de gasfles te zetten en je kan zelf een wokbrander van 15 KW gebruiken om uiteindelijk 21KW te hebben. Bij de info van de wokbranders staat het er dikwijls bij ... KW bij 30Mb en ... KW bij 50mb

Beantwoorden
Berichten: 189
(@koperstoker)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Beste rene
Als je een drukregelaar van 0 tot 2 bar aansachaf dan heb je niks te maken met die standaard mb drukregelaars je kan dan heel veel stellen met een kraan en het is gewoon veilig en dan krijg je uit een 7,5 kw brander een hele grote vlam je brander zal niet smelten en je 120 liter stook ketel warmt sneller op als je bij de juiste tempratuur ben dan draai je hem ff lager ik doe dit ook zo en werkt uit stekend

Beantwoorden
Pagina 1 / 2
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?