Meldingen
Alles wissen

De eerste Stripping Run van Barrel 674


Berichten: 25
 GA
Topic starter
(@ga)
Eminent Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Allen,

allereerst dank voor de opmerkingen in mijn vorige thread over de fermentatie. Afgelopen maandag ging ik mijn alcohol meter in de emmer en deze gaf 0% aan… Ook de biermeter gaf 0% aan… Terwijl er serieuze bubbels aan de gang waren dus ik dacht we gooien het in de ketel en we zien wel. GIsterenavond dus voor het eerst mn grainfather aangehad en gezorgd voor een flow van 2,5L/min. Dan kwam het er rond de 24 graden uit als ik draaide op 60% power. Nu heb ik zo'n 6L opgevangen(toen werd het 00:00uur en had ik geen zin om door te stoken tot 98graden(head temp_  waar ik op 96graden ben gestopt. Maar na 3,5uur het koelwater openhouden heb ik toch zo'n halve kuub water er doorheen wat ik ietwat zoned vind.

Nu weet ik dat er mensen zijn die een aquariumpompje gebruiken om het water te recirculeren vanuit een kuip o.i.d. Wat kunnen Jullie me aanraden als ik zoiets wil toepassen? Alle tips/opmerkingen zijn welkom!

Ps. Wat is het tovch een f*cking vet gevoel de eerste keer dat je die ketel ziet werken! Nu al een leuke hobby!

Beantwoorden
7 reacties
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Afgelopen maandag ging ik mijn alcohol meter in de emmer en deze gaf 0% aan… Ook de biermeter gaf 0% aan… Terwijl er serieuze bubbels aan de gang waren

Een alcoholmeter werkt niet in een stookwijn, deze is om het destillaat te meten 😉

Beantwoorden
Berichten: 25
 GA
Topic starter
(@ga)
Eminent Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

 

ahaa! Maar dan had de biermeter toch wel boven 0% moeten staan? Of had ik eigenlijk begin SG en final SG moeten meten met dat ding?

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Wat is een biermeter, ik ken wel een meter bier 🙂

Begin en eind SG geeft je een goede indicatie van wat de opbrengst is en bij wijn en bier is dat iets belangrijker/interessanter om te weten. Maar als je alles gestookt hebt weet je nog beter wat het resultaat is. 

 

Beantwoorden
Berichten: 473
(@monoblock)
Reputable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ik ken de grain father niet, maar ik kan mij niet voorstellen dat je een halve kuub koelwater nodig hebt. Waarom laat je het koelwater zo koud weer weg lopen? Je kunt het koelwater veel langzamer laten lopen, zodat het er heet uit komt. Zolang je de damp maar condenseert is het goed. 

Beantwoorden
Berichten: 6
 Rst
(@rst)
Active Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

GA
Ik heb een pomp uit een verwarmingsketel om Mn condensor en Reflux koeler van water te voorzien
Heb daarnaast gewoon een huisvuil container staan
300 liter gaat daar in dacht ik, gewoon aanvoer en afvoer allebei in de container hangen
Gaat prima en water word ietsjes lauw na een middag stoken
Bovendien Kun je dat water steeds weer gebruiken
Wel af en toe even laten circuleren
Stilstaand water gaat stinken anders

Beantwoorden
Berichten: 25
 GA
Topic starter
(@ga)
Eminent Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

 

Ik volgde erg slaafs de handleiding van de grainfather (still spirits) i.c.m. de copper dome.Met 2,5L per minuut flow komt het er inderdaad net zo koud uit als dat het er ingaat...

Beantwoorden
dumo
Berichten: 1210
 dumo
(@dumo)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ik giet er wat bleekwater ( javel in), dan wordt het niet groen ook ( van de algen), ik veronderstel dat dat voor het koper geen kwaad kan.

als antwoord op dat stilstaand water gaat stinken.

Grts.

Beantwoorden
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?