Niet geheel zonder trots lanceer ik hierbij Topic 2000. En die is hierbij opgedragen aan ChrisV.
We whatsappen vaak en Chris stuurt mij dan foto's door die ik eigenlijk gewoon niet voor mijzelf mag houden, dus hieronder open ik de schatkist van ChrisV tips en trucs, stookverslagjes en uiteraard zijn eigen ongezouten commentaar. Veel plezier hier!
Wat vinden jullie ervan?
ChrisV gehele topic is © 2019 -2020
Gaaf zeg! Zo krijgen mensen een beeld bij onze legendary ChrisV, de man met de hoed ?
Mooi gedaan Nim, en Chris bedankt voor het maken van Topic 2000!
Het was mij een eer om met Nimrax dit te verwezenlijken,zo krijgen mensen een beetje een idee van wat ik uitspook,Nim. Dit heb je perfect gemaakt,heel erg goed.????????
proficiat chrisv en nimrax
en ik ben blij jullie op de bbq ontmoet te hebben toffe mensen bedankt alle
gr erik
Heel graag gedaan mannen!
Updates van Chris plaats ik hieronder weer door dus "stay tuned!".
Cheers 😉
Leuk Heren !
Zo krijgt het fenomeen Chris ook een gezicht !
??
Heel leuk om te zien. Zo gaat het. Zo simpel kan het zijn alleen alcohol en plastic in de zon? Dat doe ik dus niet. Ik gebruik altijd weckflessen.
Bovendien zou ik doorgaan tot alle alcohol eruit was. Maar dat is op elektriciteit met een grainfather ( die aangeeft wanneer alle alcohol eruit is ) makkelijk dan met een gasfles.
Ik gooi dus niks weg. En wellicht had ik nog een 2e keer overgehaald hahaha. Maar wel mooi om te zien dat het zo simpel is. Maar dat wisten de meesten al. Mooie reportage Nimrax. Helemaal to the Point.
Dank voor alle complimenten, echter alle eer is voor ChrisV. 😉
Leuk gedaan! Leuke presentatie.
Ik stook ongeveer 15 jr en nog altijd met heel veel plezier,mijn school was in Roemenie,maar Adriana heeft mij altijd,daar in gemotiveerd,ze komt soms met 200 kg.druiven naar huis,heb wel eens een vat in de winter binnen gezet,en dat liep over,dure pers naar de klote,maar ze was niet kwaad,ondertussen,zit ik in mijn vacantie ook vaak achter de ketel,daar stook ik op hout,en ze vinden mijn drank erg lekker,ik stook ondertussen beter dan veel stokers daar,heeft ook een deel mee te maken wat ik van veel mensen op het forum geleerd heb,mijn dank daar voor,zeker van Robbert heb ik veel dingen geleerd,ik heb geen schuim meer in mijn ketel en mijn gekregen mislukte raky is nu lekker.het is een leerzaam forum,iedereen geef raad en daad en dat met veel plezier,net een grote fam,en dat zie je ook bij de jaarlijkse bbq.allemaal leuke mensen,we zijn ook niet vies van onserieuze dingen maar daardoor is het ook zo’n leuk forum. ga zo door.
Inderdaad heel leuk gemaakt. Ik heb net kirsch gemaakt van de perskoek. Er zat nauwelijks alcohol in. Ik denk ongeveer 0,4 liter gemiddeld 85% gemaakt met de reflux op 80 graden de koeling en de alcohol begon pas op 99 graden te lopen. De kers zit er enorm goed in maar niet te zuipen. Die gaat mee naar de volgende ronde. En dan komt het echt schoon uit de ketel.
Daarom zeg ik ook dat ik niks weggooi Maar met suikerwater was het wel anders geweest. Dan denk ik ook “ donder op voor die laatste halve liter”. Maar kersen is toch wel wat anders.
Ik gebruik extra plastic flessen als die in de zon staan komt er druk op door de warmte,dus ze knappen niet.en als iemand ze omstoot ben ik geen 5 ltr kwijt.de drank blijft er maar kort in,op kleur en smaak,mengen en in fessen die heb ik ongeveer 300 ik gebruik ook die flessen bij het stoken,dan loop ik geen kans dat als ze vallen met 70%alcohol bij mijn gasvlam de zaak in de hens vliegd
Trouwens de flessen van plastic die ik gebruik zijn voor voedsel,dus voedsel veilig.die zijn van slaolie etc
Lummel ik kan ook doorstoken tot 10% op gas maar waarom nog een uur achter de ketel voor een halve liter,na 20% stop ik vind ik het gas en de moeite niet waard,krijg zo ook wel de flessen vol???
Geweldige rapportage, dit zouden ze moeten laten zien aan degene die nog twijfelt over deze hobby.