Heb een sigaartje twee pijpjes en een borreltje gedronken,lekker genieten,nu koffie met paardenbloemen siroop en kanneel ook lekker met een chocolaatje.
Na het bovenstaande sucses gaat morgen de ketel weer aan,weer met mais.dan maak ik nog twee vaten aan met mais.zal de foto’s weer doorsturen naar Nimrax.over de werkwijze van het bereiden van de mais.
Ik begrijp dus dat je geen amylase of mout gebruikt hebt? Dus alleen de zachtgekookte mais en suiker?
Spiegeltje om niet te bukken??? ge-wel-dig
Like that
XlR8 alleen 12 kg gekookte mais 10 kg suiker en 25 gram natte bakkersgist.bij druiven geen suiker geen gist,die laat ik wild vergisten.ik gebruik totaal niets anders,is in mijn ogen ook niet nodig.ik denk altijd waarom zal ik iets gebruiken wat niet nodig is,ik wil mijn drank zonder troep in,anders kan ik ook een fles in de winkel kopen.
Johny,zo kan ik mijn vlam kontinu controleren,en weet ik of het vuur niet uit is zonder mij telkens te moeten bukken.ik werk graag veilig maar geef toe ben ook te lui om te bukken.
Net klaar 60 -65 ltr.van mais verstookt.begon met 75% heb hem nu verdunt naar 42% opbrengst 12 ltr.ben weer tevreden.morgen weer mais koken.
Ahhhh weer lekker bezig Chris!
Zo ben ik van straat en doe ik geen domme dingen.?
Daarom ben je nu ook bevorderd tot stook pastoor en forum dominee.
Niets is heiliger dan een moonshiner.
Amen??
Hah! Geniaal topic! Mooi om te lezen
XlR8 alleen 12 kg gekookte mais 10 kg suiker en 25 gram natte bakkersgist.bij druiven geen suiker geen gist,die laat ik wild vergisten.ik gebruik totaal niets anders,is in mijn ogen ook niet nodig.ik denk altijd waarom zal ik iets gebruiken wat niet nodig is,ik wil mijn drank zonder troep in,anders kan ik ook een fles in de winkel kopen.
Chris wanneer je geen percentage diastatisch mout toevoegt en maischt dan wordt het zetmeel in de mais toch niet omgezet in suikers!? Nu voeg je suiker toe maar laat je het zetmeel in je mais onaangeroerd dat is toch zonde.
Volgende word gefilmd ,wil ook nog een met druiven en event.met pruimen,mijn bedoeling is om te laten zien hoe het op mijn oude manier kan,gelukkig heb ik dan weer de stookforum filmer en fotograaf Nimrax al hiervoor toegezegt.hiervoor al mijn dank.
Super, klinkt goed! Ik zit alvast te wachten op het vervolg haha
Ik heb alles op veel kleinere schaal maar zeker de moeite waard om ook eens te gaan proberen