Meldingen
Alles wissen

T500 refluxkolom en Copperdome + koeler


Berichten: 316
 DDM
Topic starter
(@ddm)
Reputable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Te koop wegens overstap naar een babydragon.

Ik ben heel tevreden met zowel de T500-kolom als de Copperdome met koeler en heb daar zeer mooie drankjes mee gemaakt (rum, calvados, gin, verschillende likeuren en natuurlijk al verschillende whisky's).

Ik heb vroeger in de research gewerkt. De ervaring die ik daar heb opgedaan met destilleren zou ik willen gebruiken bij een volledig moduleerbaar systeem zoals de babydragon. Dit gaat me nog meer voldoening geven.

Bij een goed bod mogen beide weg. Liefst samen. Af te halen omgeving Antwerpen.

Beantwoorden
14 reacties
Berichten: 11
(@artliner)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Ik heb je een pb gestuurd ?

Beantwoorden
Berichten: 316
 DDM
Topic starter
(@ddm)
Reputable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Niets aangekregen, ik heb je zelf een PB gestuurd met mijn  mailadres.

Beantwoorden
Berichten: 6770
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Helaas komen pb's vaak in de map met ongewenste post, kun je het bericht daar niet terugvinden?

Beantwoorden
Berichten: 316
 DDM
Topic starter
(@ddm)
Reputable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Jan, weet ik. Mijn map anti spam en ongewenste mails blijft leeg. Misschien liegt het aan de spam-filter bij mkjn provider.

Beantwoorden
Berichten: 31
(@allardy)
Eminent Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Beste.
Wat is uw prijs?
Woon niet zo heel ver van antwerpen.
Pb graag

Beantwoorden
Berichten: 316
 DDM
Topic starter
(@ddm)
Reputable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

PB verzonden ...

Beantwoorden
Berichten: 316
 DDM
Topic starter
(@ddm)
Reputable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Verkocht, topic gesloten.

Beantwoorden
Berichten: 6770
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Gefeliciteerd met de geslaagde verkoop! Topic zal straks verdwijnen ??

Beantwoorden
Berichten: 316
 DDM
Topic starter
(@ddm)
Reputable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Jan, dat ging inderdaad snel. Hoewel het oorspronkelijk niet mijn bedoeling was om te verkopen. Uiteindelijk heeft het besef om hier een beginnend stoker mee te helpen me anders doen beslissen.

Ik kijk al uit naar de ingebruikname van de babydragon. Maar dat zal nog wel even duren.

Beantwoorden
Berichten: 11
(@artliner)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

 

Waarvoor dank DDM  😉

Beantwoorden
gompie
Berichten: 991
(@gompie)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Vertel eens DDM, wat heb je nu precies gekocht ?

Beantwoorden
Berichten: 316
 DDM
Topic starter
(@ddm)
Reputable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Het wordt de deze:

Ik ga er nog wel een extra 'bubble plate' en een 50 cm kolom bij bestellen (de koperen pakking is al besteld bij alieexpress). Zodat ik een hybride kolom zal hebben. In mei krijg ik op het werk een mooie bonus, het kan er dus af.

 

Het zal toch nog een tijdje duren voor dat ik alles zal kunnen testen. Tot juni kan ik alle weken 2x naar de kiné. Samen met mijn werk is het vergisten & destilleren moeilijk in te plannen.

 

Vanaf ik alles binnen heb start ik wel een nieuw topic om mijn ervaringen te delen.

Beantwoorden
gompie
Berichten: 991
(@gompie)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Mooie keuze, als het geld het toelaat wil ik deze set ook in de toekomst aanschaffen, dus volg ik je met plezier, ik hoop dat je er snel aan toekomt.

Ga je die 50 cm kolom met pakking vullen en op de T500 boiler zetten ?

Succes met de kiné...

Beantwoorden
Berichten: 316
 DDM
Topic starter
(@ddm)
Reputable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Die 50 cm kolom komt tussen de sectie met de bubble caps en de deflegmator. Op die manier kan ik - theoretisch althans - alcohol maken van 95 % ABV. Zonder de kolom zou ik ergens uitkomen rond de 75 % ABV. Maar dan wel met behoud van smaak.

 

Ze hebben ook een kijkglas van 10 cm. Dat zou ik dan helemaal onderaan zetten. Dat kan ik dan vullen met kruiden om gin te maken.

 

Het grote voordeel van dit systeem is dat het modulair is. Je kan er zelfs een enkele buis van 1m opzetten en opvullen met pakkingmateriaal. Dan heb je zoiets als een T500-kolom.

 

Alles past mits een passtuk op de boiler van de T500 (of op de grainfather). De 2000 W is ruim voldoende om de kolom comfortabel te gaan gebruiken.

 

Beantwoorden
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?