Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

de Scheider

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van de Scheider

@ahelmons

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 0
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van de Scheider

    de Scheider antwoordde op het onderwerp "Mijn lagedruk afblaas veiligheidsklep" – 4 maanden, 3 weken geleden

    De @robbert dag Robbert, dit was een van mijn eerste aangeschafte onderdelen, toen ik met het maken van destillatie ketels en apparatuur begon. Tijdens mijn werkzame leven, ben ik regelmatig met stoom (en condensaat) installaties in ontwerp en begeleiding bij…   Lees verder»

  • Profielfoto van de Scheider

    de Scheider posted a new topic "Mijn lagedruk afblaas veiligheidsklep" – 4 maanden, 3 weken geleden

    Beste mede hobby-isten, bij deze een foto van mijn lage druk afblaas veiligheids  klep, die ik op mijn helm van mijn ketels plaats. Het is van het fabrikaat Danfoss, type AVDO. De veiligheidsklep begint te openen bij een overdruk van…   Lees verder»

  • Profielfoto van de Scheider

    de Scheider antwoordde op het onderwerp "Grappige stookgerelateerde foto’s!" – 9 maanden, 2 weken geleden

    Een fotootje van mijn vlag/banier die ik ophang, als ik een destilleer. Vandaag prima dag voor een rum overhaal.
    gr. Ad.
     image.jpg

  • Profielfoto van de Scheider

    de Scheider antwoordde op het onderwerp "Rum mash" – 10 maanden, 1 week geleden

    @robbert , je schrijft dat je met “pulsen” kunt verwarmen, waardoor je steeds een buffer maakt. Je verzadigt eerst de damp in de ketel. Zit er dan een afsluiter, of iets dergelijks boven de helm of in de brug, die je…   Meer lezen»

  • Profielfoto van de Scheider

    de Scheider antwoordde op het onderwerp "Kleine batch" – 1 jaar, 2 maanden geleden

    @psycat, dank je. Nog een foto van het 2e keteltje.
     image.jpg

  • Profielfoto van de Scheider

    de Scheider antwoordde op het onderwerp "Kleine batch" – 1 jaar, 2 maanden geleden

    @psycat, zoals door jou gevraagd, een foto-tje van een zelf gemaakt keteltje, inhoud 6 liter. Als je geïnteresseerd bent, maak ik nog een foto-tje van een zelf gemaakt keteltje, ca. 8 liter inhoud.  image.jpg

  • Profielfoto van de Scheider

    de Scheider antwoordde op het onderwerp "Hollandsche CCVM ketel" – 1 jaar, 3 maanden geleden

    @rumo, een goed idee van je om   het alcohol percentage trapsgewijze per week te verlagen. Alweer wat bijgeleerd.

  • Profielfoto van de Scheider

    de Scheider antwoordde op het onderwerp "Bier en vertier" – 2 jaren, 11 maanden geleden

    @murmillo Misschien een idee. Eventueel een heerlijk bierlikeurtje van maken. 👌

  • Profielfoto van de Scheider

    de Scheider vind forumbericht "Rum van melasse stoken" – leuk 3 jaren, 4 maanden geleden

  • Profielfoto van de Scheider

    de Scheider antwoordde op het onderwerp "Gistvoeding rum" – 3 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert, bedankt voor je bericht, ga ik toepassen.

  • Profielfoto van de Scheider

    de Scheider antwoordde op het onderwerp "Gistvoeding rum" – 3 jaren, 4 maanden geleden

    @robbert, je geeft hierboven aan, dat o.a. Gekookte granen zoals havermout kunt gebruiken voor het goed functioneren van gist. Kan men de havermout uit een pak gebruiken, die gewoon in de winkel te koop is?Of is het verstandig deze van…   Meer lezen»

  • Profielfoto van de Scheider

    de Scheider vind forumbericht "Gist zelf maken !" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van de Scheider

    de Scheider vind forumbericht "Gist zelf maken !" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van de Scheider

    de Scheider vind forumbericht "Gist zelf maken !" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden

  • Profielfoto van de Scheider

    de Scheider vind forumbericht "Gist zelf maken !" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden

  • Profielfoto van de Scheider

    de Scheider vind forumbericht "Voorstellen" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden

  • Profielfoto van de Scheider

    de Scheider vind forumbericht "Gist zelf maken !" – leuk 3 jaren, 12 maanden geleden

  • Profielfoto van de Scheider

    de Scheider vind forumbericht "Gist zelf maken !" – leuk 3 jaren, 12 maanden geleden

  • Profielfoto van de Scheider

    de Scheider antwoordde op het onderwerp "Voorstellen" – 3 jaren, 12 maanden geleden

    @alchemist, vergeet ook het reukorgaan niet.
    De neus gebruiken en te ruiken is ook een belangrijk onderdeel.

  • Profielfoto van de Scheider

    de Scheider antwoordde op het onderwerp "Fijnstook filter" – 4 jaren, 5 maanden geleden

    @robbert, sorry mijn vraag die ik aan je stelde, hoorde eigenlijk bij je 1e foto van “ook dit is rectificatie/filtering”.

  • Meer laden
Profielfoto Kevin Profielfoto webmaster

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 3 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 4 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens