Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Ericshine

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Ericshine

@ericshine

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 0
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Ericshine

    Ericshine liked forum post "Alle Tiny Alquitara filmpjes op een rij + diverse demo filmpjes van Robbert (Update 31-05-2021))" – 4 jaren, 9 maanden geleden

  • Profielfoto van Ericshine

    Ericshine antwoordde op het onderwerp "Applepie moonshine" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @pulle hoe warm was je batch toen je je gist er bij gooit. Bij te hoge temp gaat de gist niet meer werken en bij een toelage temperatuur gaan ze in winterslaap.

  • Profielfoto van Ericshine

    Ericshine liked forum post "Mash andere kleur na verwarmen alcohol glas helder" – 4 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Ericshine

    Ericshine antwoordde op het onderwerp "Mash andere kleur na verwarmen alcohol glas helder" – 4 jaren, 10 maanden geleden

    @robbert dankjewel voor je antwoord

  • Profielfoto van Ericshine

    Ericshine antwoordde op het onderwerp "Mash andere kleur na verwarmen alcohol glas helder" – 4 jaren, 10 maanden geleden

    Maak gebruik van een kopere ketel

  • Profielfoto van Ericshine

    Ericshine posted a new topic "Mash andere kleur na verwarmen alcohol glas helder" – 4 jaren, 10 maanden geleden

    Na het destilleren van de suikermash Ziet de alcohol glashelder uit alleen wanneer ik de suikermash laat weg lopen uit de ketel heeft hij een groen/blauwe gloed over heen. ketel schoon gemaakt met citroenzuur daarna met azijn daarna schoon gespoeld…   Read more»

  • Profielfoto van Ericshine

    Ericshine antwoordde op het onderwerp "Water is blauw in de ketel na voor koken." – 4 jaren, 11 maanden geleden

    Super bedankt voor jullie info top👍🏻

  • Profielfoto van Ericshine

    Ericshine antwoordde op het onderwerp "Water is blauw in de ketel na voor koken." – 4 jaren, 11 maanden geleden

    Zo n run met natuur azijn. Hoe lang laat je dat door koken… En hoeveel natuurazijn gebruik je en verdun je dat ook met water.. de ketel is ongeveer 50 liter..

  • Profielfoto van Ericshine

    Ericshine antwoordde op het onderwerp "Water is blauw in de ketel na voor koken." – 4 jaren, 11 maanden geleden

    Voorbeeld foto😉
     2EC79D01-A784-440D-80E3-C7C11BE1D46C.jpeg

  • Profielfoto van Ericshine

    Ericshine antwoordde op het onderwerp "Alle begin is moeilijk" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    Dankjewel ze forum heeft me al veel geholpen. En heel veel tips kunnen vinden.
     

  • Profielfoto van Ericshine

    Ericshine posted a new topic "Water is blauw in de ketel na voor koken." – 4 jaren, 11 maanden geleden

    Net lid en meteen een vraag… na een jaartje met me lambiek gestookt wilde ik wat anders en grooter. Een koperboiler om gebouwd naar een stook ketel pid regeling er bij en een condensor allemaal van koper.. hier en daar wat…   Read more»

  • Profielfoto van Ericshine

    Ericshine posted a new topic "Alle begin is moeilijk" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    Hoi alle vorig jaar begonnen met me nieuwe hobby. Alambiek ketel 15 liter…helemaal top.
    rum van suiker mash gemaakt. Grappa en appelsnaps.
    En diverse likeurtjes.
    groet,
    eric

Profielfoto sexysnowman

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • Een newbee

    Door The_Bergdraeck 8 uur geleden

  • schoonmaken

    Door knoet 4 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 6 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens