Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

WJM

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van WJM

@wjm

Hallo, Ik ben vrij nieuw hier. Ik maak eigen apparatuur en daarmee (van eigen oogst) drankjes. Omdat ik de afgelopen 35 jaar onder een rots geleefd heb, moet ik nog wel even uitvogelen hoe dat met forums werkt… 🙂 Bekijken
  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 0
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van WJM

    WJM antwoordde op het onderwerp "Limoncello" – 5 maanden, 1 week geleden

    Hoi @ndre , dat was ca ruim 6 liter @78%ABV

  • Profielfoto van WJM

    WJM antwoordde op het onderwerp "Limoncello" – 1 jaar geleden

    oh, wacht effe, ik zie nu dat dit hier niet helemaal on topic is…. oops

  • Profielfoto van WJM

    WJM antwoordde op het onderwerp "Limoncello" – 1 jaar geleden

    Pas limoncello gemaakt (volgens het simpelste recept dat er bestaat ongeveer), Ik bewaar heads and tails van elke distillatie (appel/whisky,pruim etc) Deze heb ik uitgestookt en het hart van deze distillatie was ruim 6 liter @78%ABV,   daarin (enkel het gele…   Meer lezen»

  • Profielfoto van WJM

    WJM antwoordde op het onderwerp "Opschalen whisky productie" – 1 jaar geleden

    Als iemand nog andere interessante waarden heeft om in m’n tabelletje te proppen, dan zijn aanvullingen en (constructieve) kritiek altijd welkom ! 
     2025-06-08_21h44_31.png

  • Profielfoto van WJM

    WJM antwoordde op het onderwerp "Opschalen whisky productie" – 1 jaar geleden

    Kijk anders hier maar naar de ontwerpjes:
    Wortketel: https://myalbum.com/album/Yx9vmLaFBXywRB/Stookketel: https://myalbum.com/album/QB83s8orEQPk/

  • Profielfoto van WJM

    WJM antwoordde op het onderwerp "Opschalen whisky productie" – 1 jaar geleden

    @rumo Klopt, ik krijg nooit alles op zonder leverschade. 🤣

  • Profielfoto van WJM

    WJM antwoordde op het onderwerp "Mijn bouwproject" – 1 jaar geleden

    foto (limoencello en gin)
     IMG_20250522_185947.jpg

  • Profielfoto van WJM

    WJM antwoordde op het onderwerp "Mijn bouwproject" – 1 jaar geleden

    @theoh wow, klinkt goed! Ik heb ooit een appeltaart likeur gemaakt (46% ABV) was erg goed gelukt. Dit na 3 maanden in eiken vat laten trekken op appelschijven, en kaneel. Verder géén suiker toegevoegd, en tóch prima van smaak. Ben…   Meer lezen»

  • Profielfoto van WJM

    WJM antwoordde op het onderwerp "Mijn bouwproject" – 1 jaar geleden

    Ik heb een (standaard bier-) pompje met wat leidingwerk naar buiten geleid, waar 2000 liter koelwater in IBC tanks zit… 
     IMG_20241224_144347.jpg

  • Profielfoto van WJM

    WJM antwoordde op het onderwerp "Mijn bouwproject" – 1 jaar geleden

    Dit is mijn installatie
     IMG_20250524_120324.jpg

  • Profielfoto van WJM

    WJM antwoordde op het onderwerp "Mijn bouwproject" – 1 jaar geleden

    Ben benieuwd of je al een resultaat hebt…

  • Profielfoto van WJM

    WJM posted a new topic "Opschalen whisky productie" – 1 jaar geleden

    Hallo iedereen…. Sinds kort heb ik een 80 liter stookketel in gebruik genomen, waarin ik elke keer 60 tot 70 liter wort uitstook (strip-run). Daarvoor heb ik voor het eerst koper (TIG) gelast om een sterkere condenser te maken. Uit…   Meer lezen»

  • Profielfoto van WJM

    WJM vind forumbericht "Startende stoker" – leuk 1 jaar, 1 maand geleden

  • Profielfoto van WJM

    WJM vind forumbericht "Startende stoker" – leuk 1 jaar, 1 maand geleden

  • Profielfoto van WJM

    WJM vind forumbericht "Startende stoker" – leuk 1 jaar, 1 maand geleden

  • Profielfoto van WJM

    WJM vind forumbericht "Startende stoker" – leuk 1 jaar, 1 maand geleden

  • Profielfoto van WJM

    WJM vind forumbericht "Startende stoker" – leuk 1 jaar, 1 maand geleden

  • Profielfoto van WJM

    WJM posted a new topic "Startende stoker" – 4 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van WJM

    WJM posted a new topic "Startende stoker" – 4 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van WJM

    WJM heeft een update geplaatst 4 jaren, 11 maanden geleden

    Hallo, Ik ben vrij nieuw hier. Ik maak eigen apparatuur en daarmee (van eigen oogst) drankjes. Omdat ik de afgelopen 35 jaar onder een rots geleefd heb, moet ik nog wel even uitvogelen hoe dat met forums werkt… 🙂

  • Meer laden
Profielfoto sexysnowman

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 4 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens