Meldingen
Alles wissen

Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?

Pagina 120 / 127

aukedebier
Berichten: 320
(@aukedebier)
Reputable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Deze wordt burgemeester gemaakt. Een van de weinige Nederlandse abdijbieren. Van de Konigshoeve. 

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Klopt, ik las dat het bier meerdere prijzen gewonnen heeft maar ik vind het niks. Maar in combinatie met de omgeving en het weer is het ok. Ijs en ijskoud. De glazen halen ze uit de vriezer. De ijskristallen zitten er in.

 

Voor het bier hoef je niet te gaan, maar de steaks zijn geweldig ?

 

Beantwoorden
Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

La Trappe Dubbel 7%  ,en Trappistes Rochefort 6   7.5%. En nu over naar een Kraken Dark Spiced Rum  40%. Weet nog niet wat ik heb te vieren, maar het valt goed. 😉

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

La Trappe Dubbel 7%  ,en Trappistes Rochefort 6   7.5%. En nu over naar een Kraken Dark Spiced Rum  40%. Weet nog niet wat ik heb te vieren, maar het valt goed. 😉

Het leven misschien? 

Beantwoorden
Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Doe vandaag een Lummeltje, (meteen de laatste reactie?) Eerst een slok Jan wandelaar. IK ben dus geen wiskieman. Dacht dat mijn testen samen met boekweit slecht waren, maar het is wiskie. Net een Captain Morgan gepakt, en die gleed er goed in , maar de Kraken rum nadien , een (frisdrank vol)  wikieglas, viel beter. Ben nu bezig met een ENAME (abdijbier) 6.6% (uit de fles) bezig, en stoned ben ik nooit geweest, maar ik typ er wel steeds langs ( en een spellingsnerd vervloekt dat). Overigens ben aan het koken, en elke 10 letters typ ik er 5 (minimaal) verkeerd. Carolus Classic in de koelkast is ook al aan het knipogen . Volgens mij ga ik, vanavond de schatbeheerder (proberen) duidelijk maken waar abraham de mosterd haalt. (dromen mag toch?). Yep prettige avond. de Carolus Classic (8.5%) is mine en de mosterd, mijn rug op, ik zie wel of ik het overleef. tot morgen. Het eten is "klaar".

Beantwoorden
Paolo
Berichten: 618
(@paolo)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Koningshoeve ken ik erg goed. Vriend van mij Br Simon Jozef is daar de brouwmeester. Voorheen van de Achelse Kluis, ooit beste Trappistenbier van de wereld?

Beantwoorden
aukedebier
Berichten: 320
(@aukedebier)
Reputable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Dat is echt super interessant. Ik zou er graag eens naartoe gaan en wat van hem leren! Het zijn de beste brouwers van de wereld.

Beantwoorden
Murmillo
Berichten: 2692
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Vandaag 1 van Chris! Een maïs whiskey die Chris heeft gemaakt en opgestuurd. Vanmiddag was ik even dankbaar richting Jan Wammes, ondanks dat hij ons faciliteert in alle nodige spulletjes heb ik ook hem gecomplimenteerd met zijn maatschappelijke ding die hij heeft met het forum. Ik heb daar respect voor dank jan en iedereen die me steun betuigde. 

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Ik hoop dat hij bevallen is.de vorige was lekkerder.had ik andere snippers gebruikt.

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Zelf een pauze,va 2 jan. geen alc.  Alleen koffie. effe de lever ontzien.
bezoek zuipt maar alleen ze vinden het niet gezellig dat ik niet drink
maar het is mijn gezondheid.

Beantwoorden
Paolo
Berichten: 618
(@paolo)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Klopt! Helaas voorheen in de Achelse kluis kon ik overal -in en meekijken en helpen. Erg leuk als ik daar in retraite was en dat was toch een 4 a 5 x per jaar voor een weekje. Zelfs nog het museum gerund en er rondleidingen gegeven. 

koningshoeve is totaal anders. Een giga gebouw met veel medewerkers en vele malen commerciëler. Persoonlijk vind ik het daar niet zo...... eeuuh persoonlijk. Dus daar meekijken zal niet makkelijk zijn. 

schrijf of bel eens een paar klooster die brouwen en vraag het gewoon eens of je een dag of een paar dagen mag meedraaien. Juist de kleinere klooster-Brouwers vinden het vaak leuk om ‘echt’ geïnteresseerden mee te laten kijken.

 

succes Aukebier, het moet lukken?.

Beantwoorden
Paolo
Berichten: 618
(@paolo)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Heel goed Chris ‘even rust te nemen in in te nemen’ 

Beantwoorden
aukedebier
Berichten: 320
(@aukedebier)
Reputable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Paolo: die La trappe bieren gaan dan ook de hele wereld over. In de Achelse kluis wordt nog steeds gebrouwen toch? Lijkt me geweldig!

Beantwoorden
Paolo
Berichten: 618
(@paolo)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Helaas kom ik daar al de nodige jaren niet meer omdat het klooster zelf gesloten is. Ik ben een 20 jaar ‘vriend vd Achelse Kluis’ geweest maar omdat er te weinig ‘actieve’ monniken over waren is de Kluis gesloten en overgegaan als soort afkick centrum. Er zijn helaas nu nog maar 2 , heel oude, monniken die er in een huisje op het terrein wonen. 
Geen idee meer wie er nu de scepter zwaait in de brouwerij anders had ik je graag   binnengeloodst. 
Als je “brouwende kloosters in Nederland” op Google zoekt krijg je een lijstje met namen. De kleine er uit filteren en bellen om e-mailen of je een paar daagjes mee kan draaien.

succes en hou me op de hoogte. 

ps.: ik heb dit boekje nog maar dit is een oude uit 1995 dacht ik.

 

Beantwoorden
Paolo
Berichten: 618
(@paolo)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

 

altijd leuk iets nieuws te proberen 

Beantwoorden
Pagina 120 / 127
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?