Meldingen
Alles wissen

Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Pagina 105 / 109

Jandemann
Berichten: 166
(@jandemann)
Estimable Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Graag verneem ik wie er een vermogensregelaar gebruikt bij de T500 en hoe dit bevalt? Heeft het meerwaarde bij het stoken met de koperen helm en alambiek? 

En ik zit te twijfelen om de koperen helm en de alambiek te kopen voor de t500 , of apart een koperen keteltje van zo`n 15 liter voor betere kwaliteit?? Wat is wijsheid 😉 

Beantwoorden
Berichten: 107
(@ppeterke)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Jan deze opstelling van Dirk vind ik interessant daar kan je alle richtingen mee uit.

Ik ben bij Dirk gaan kijken ben nu al deze onderdelen aan het kopen.

https://www.stookforum.nl/thread/babydragon-op-de-grainfather/

Beantwoorden
Murmillo
Berichten: 2690
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Is er iemand die ervaring heeft met het vervangen van het kraantje van de T500 boiler? Ik wil hem vervangen voor een kraan die iig sneller zorgt dat hij leeg loopt. Alle tips zijn welkom.

Beantwoorden
Murmillo
Berichten: 2690
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

stuur me even een pb.

Beantwoorden
Berichten: 2
 RBK
(@rbk)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Goedemiddag,

Net begonnen met het installeren van mijn T500 ... en ik loop meteen tegen wat probleempjes aan, misschien is hier iemand die me op weg kan helpen.

 

Het draadeindje zit echt muurvast in de flow regelaar ... die moet toch draaibaar zijn ?

Om e.e.a. op een kraan aan te sluiten moet ik deze twee verbinden .. maar het past niet ... ik krijg die ring niet op die regelaar gedraaid. Waarschijnlijk doe ik iets niet goed .. maar mijn vrouw, die veel slimmer is als ik ... krijgt het ook niet voor elkaar.

Als iemand mij vooruit kan helpen .. alvast bedankt !

Beantwoorden
Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Helaas is https://www.stookforum.nl/thread/alle-vragen-en-antwoorden-betreft-de-t500-mogen-hier/
een corrupt topic geworden.
Hierbij het vervolg topic.

Beantwoorden
Berichten: 35
(@bartje)
Eminent Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Dat is heel jammer, ben in afwachting van een T500 en heb dus heel veel vragen, ook wil ik bedanken voor het antwoord op mijn vraag betreffende de totale hoogte. Bedank

Beantwoorden
Berichten: 35
(@bartje)
Eminent Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Vraag, in filmpjes zie ik soms een extern waterbakje met pomp, is dat echt noodzakelijk en wat is het risico als ik dat niet ga gebruiken ?

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Dag Bartje,

Ik denk dat je de waterflow regulator bedoelt. https://www.stookwinkel.nl/product/still-spirits-water-flow-regulator/

Deze vangt drukschommelingen in de waterleiding op. Dus wanneer iemand de wc doortrekt, de wasmachine begint te spoelen, of je hebt sowieso een onregelmatige waterdruk, dan is dit echt een uitkomst. Heb je hier geen last van, en ook geen lastige huisgenoten die steeds ergens in huis de kraan aanzetten dan heb je het niet nodig.

De koelwateruitstroom van de T500 moet heel mooi tussen de 50 en 60 graden blijven voor het beste resultaat. Door drukschommelingen in je leidingen wordt dit verstoord. 

 

Beantwoorden
Berichten: 35
(@bartje)
Eminent Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Bedankt, voor de info, ik heb het zojuist erbij besteld.

Beantwoorden
Berichten: 35
(@bartje)
Eminent Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Ik lees regelmatig iets over een droogkook beveiliging, als dat idd zo is waar is dan al het vocht (water) gebleven, of zit ik er nu helemaal naast. Betreft de T500

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Je hebt gelijk, hij kookt nooit droog. Maar de beveiliging gaat ook aan als de bodem aankoekt. In de praktijk komt dat zelden voor en natuurlijk afhankelijk wat je in de ketel gooit. Stookwijn kan niet aanbranden. Pulp wel ?

Beantwoorden
Murmillo
Berichten: 2690
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Is er iemand die ervaring heeft met het vervangen van het kraantje van de T500 boiler? Ik wil hem vervangen voor een kraan die iig sneller zorgt dat hij leeg loopt. Alle tips zijn welkom.

Beantwoorden
Berichten: 35
(@bartje)
Eminent Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Weet iemand of er een handleiding/gebruiksaanwijzing van de T500 bestaat ?

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden
Beantwoorden
Pagina 105 / 109
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?