Meldingen
Alles wissen

Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Pagina 32 / 109

gompie
Berichten: 991
(@gompie)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Of deze gebruiken:

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Daar zit hetzelfde naaldventiel op, het zorgt enkel voor het vangen van drukverschillen wanneer er bv een toilet wordt doorgespoeld of ergens in huis een kraan wordt open gezet.

Beantwoorden
Berichten: 40
(@pastislover)
Eminent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hoi Betweter

ik heb gelezen dat je de thermostaat van je koelkast overbrugd hebt, maar volgens mij was dat niet nodig geweest.

als je de thermostaat gewoon op de koudste temperatuur gezet had en dan vervolgens de lampen en koelkast via de stc 1000 aangesloten had, zou alles ook volgens wens werken.

zonde van de extra arbeid.

 

groetjes

pastislover

Beantwoorden
dumo
Berichten: 1210
 dumo
(@dumo)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ik werk nu met een vat van 300l en dompelpomp, achter de dompelpomp kan ik terugloop regelen dat terug loopt naar het vat, en zo regel ik de druk en de debiet al gedeeltelijk voor en de fijn afregeling doe ik met het naald kraantje, ik kan hem nu verder opendraaien en is zo gemakkelijker af te regelen.

Beantwoorden
Berichten: 40
(@pastislover)
Eminent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hallo Ben

misschien zou je dan je ketel via een pid aan kunnen sluiten.

je moet dan wel een extra gaatje in het bovenste gedeelte van je condensor maken om de voeler in te zetten.

met een pid werkt het element nog steeds op vol vermogen maar gaat dan temperatuur afhankelijk geschakeld worden binnen tienden van graden.

ik heb zo zelf een ketel gehad en dat werkte perfect.

groet

pastislover

Beantwoorden
Berichten: 10
(@moonshiner)
Active Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hoi Dumo,

Laat je dat warme water weer het vat in lopen dan?

Beantwoorden
Berichten: 1657
 Piet
(@betweter)
Noble Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

moonshiner, ik heb een koelvat van 60ltr. + dompelpomp en laat het koelwater ook teruglopen bovenaan in het vat. Dus bij 300ltr. hoef je ook geen water te vervangen.

Pas na een uur laat ik het vat voor 1/3 leeglopen en dat doe ik ieder uur.

De dompelpomp, dus koelwatersnelheid regel ik met een regelbare trafo van 0 - 10 volt.

Dit heb ik reeds uitgebreid uitgelegd op meerdere topics.

 

Beantwoorden
Berichten: 139
 Eric
(@erbij)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ik zit eraan te denken dat ik de T500 wil koelen met een gesloten systeem zoals Betweter dit ook doet maar dan met een groter vat zodat ik altijd hetzelfde water kan gebruiken. sWinters kan het in mijn stookruimte wel eens vriezen en zomers is het er erg heet. Om bevriezen van het koelwater te voorkomen zat ik aan koelvloeistof te denken. Het heeft tevens als voordeel dat er minder algengroei ontstaat en in een auto gaat het koelwater door veel koper. Aantasten van koper doet dit spul naar mijn idee dus ook niet.

Het was slechts een idee. Jammer dat er nog niemand ervaring mee heeft.

Beantwoorden
Berichten: 139
 Eric
(@erbij)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Onzinnige vragen bestaan niet Betweter.

 

Beantwoorden
dumo
Berichten: 1210
 dumo
(@dumo)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Laat je dat warme water weer het vat in lopen dan?

 Ja,

Als het te warm wordt, of voor met te coperdome te werken, of voor mijn bier te koelen, heb ik plastiek flessen met ijs in de vriezer staan, die werp ik dan in het vat.

bier koelen lukt niet goed met mijn vat, stoken wel, heel goed zelfs.

Als het buiten te warm wordt dan denk ik wel dat ik de flessen met ijs nodig ga hebben.

grts.

Beantwoorden
Berichten: 316
 DDM
(@ddm)
Reputable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik heb een vat van 220 l koelwater en laat het warme water er in teruglopen. Nog geen 'enkel probleem gekenD.

Beantwoorden
Berichten: 10
(@moonshiner)
Active Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

wordt dat niet te warm dan...

 

Beantwoorden
Berichten: 316
 DDM
(@ddm)
Reputable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Het bovenste water wordt wel warm. Het is daarom dat mijn (zware) aquariumpomp helemaal onderaan in het vat steekt. Daar is het water nog koeler. In de handleiding van de T500 staat zelfs in dat 200 liter koelwater voldoende is in een gesloten circuit. En zoals Dumo zegt kan ik er nog altijd enkele bevroren flessen water in kieperen.

Beantwoorden
dumo
Berichten: 1210
 dumo
(@dumo)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

hoy,

Koel jij uw bier ook met het vat.

Grts.

Beantwoorden
Berichten: 316
 DDM
(@ddm)
Reputable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Neen, ik heb het wel geprobeerd maar mijn pomp levert niet genoeg druk om water door de koeler van de grainfather te sturen. Daarvoor gebruik ik nog steeds leidingwater. Ik gebruik dit dan wel om mijn materiaal mee te reinigen.

Beantwoorden
Pagina 32 / 109
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?