Meldingen
Alles wissen

Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Pagina 45 / 109

Scoozy
Berichten: 190
(@scoozy)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

btw Lancelot dat bolkraantje vind ik wel goed, maar die opsteeknippel zit vast op de T500 zeker ? Zoniet zou ik hem direct aan de colon bevestigen en een kleiner model bolkraantje nemen in mijn geval.

Beantwoorden
Scoozy
Berichten: 190
(@scoozy)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Lancelot als ik andere foto's van T500 colon bekijk word er bovenaan gewoon doorverbonden met een slangetje, waarom heb jij 2 aparte circuits gemaakt ?

Beantwoorden
Berichten: 80
(@lancelot)
Trusted Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Dat heb ik gedaan voor een betere controle op de reflux te krijgen en omdat ik het eerst heb geprobeerd met het orginele kraan maar dat bleek niet te werken heb ik het zo gelaten en het werkt goed heb ook nog een eigen gemaakte mini reflex kolom en daar weet dit ook beter mee ga ik van de week mee stoken

Beantwoorden
Scoozy
Berichten: 190
(@scoozy)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Stuur je dan het 2de circuit met een pompje dan uit het vat ?

 

Beantwoorden
Berichten: 80
(@lancelot)
Trusted Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Als je goed kijkt op de foto zie je een splitsing zitten bij de kogelkraan de condensor loopt gewoon door en met de kraan regel ik de uit komende water thema en dat alles met een dweilpomp

Beantwoorden
Berichten: 357
(@doublebarreltwo)
Reputable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

@Lancelot,nou ben ik geïnteresseerd haha, hoeveel litervat gebruik jij als ik vragen mag en retour jij het warme water terug in het vat ?..evt koeling door ijspakken ??  zit nml te denken om de koeling bij mijn grote opstelling ook te splitsen... waar ik de volgende stook ga doen heb ik voldoende water,maar straks in Spanje moet ik woekeren...  ,dus beetje oefenen kan geen kwaad. grt DB

 

Beantwoorden
Berichten: 357
(@doublebarreltwo)
Reputable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Dus aanvullende vraag : Vermogen van de pomp?.

En hoeveel liter is die mooie hybride ketel ? Mooie combo zo.. bvd DB

 

Beantwoorden
Berichten: 80
(@lancelot)
Trusted Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik gebruik een emmer van 25 Ltr waar ik mijn pomp in heb staan die gaat naar de splitter van uit de splitter gaat de kant waar heengaan opzit naar de condensor die komt weer terug in de emmer. De kant met kraan gaat naar de reflux toe het water wat daar uit komt laat ik weg stromen. Aan gezien ik een vat heb staan van 600ltr regenwater kan ik de emmer weer bijvullen dus altijd koud water. Kijk wel uit dat het water niet te vervuild is want je korpsleiding van je reflux is niet zo dik 6mm inwendig ongeveer

Beantwoorden
Berichten: 80
(@lancelot)
Trusted Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Pomp is 90w en geeft 3000 l/pm merk is tallas e-160.
Mijn ketel is 50ltr heb dat nog maar 1 keer gebruikt als je batches ga maken van 25ltr is een ketel van 30ltr genoeg

Beantwoorden
Berichten: 357
(@doublebarreltwo)
Reputable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Ok alles duidelijk,dank voor je toelichting... Grt DB

 

Beantwoorden
Berichten: 80
(@lancelot)
Trusted Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Weet niet waar je vandaan kom maar je mag komen kijken

Beantwoorden
Berichten: 357
(@doublebarreltwo)
Reputable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Maar schrik eigenlijk beetje van het vermogen van de pomp ...3000l/pm...tapvat 25 liter.... kun jij dan zoveel 'knijpen' met de balkraan ?? Heb i.d.d een 30ltr ketel,maar met nog een extra mini condenser op de tapleiding bij de reflux... foto's daarvan staan op deze pagina  

 

http://www.stookforum.nl/thread/wie-heeft-ervaring-met-spullen-destylandia/

 als de link het weer niet zou doen

Wil de twee condensers samen al doende dus de spiraal koeling in de kop apart...grt DB

Beantwoorden
Berichten: 80
(@lancelot)
Trusted Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Doordat ik een continu doorstroming heb valt het mee en als je gaat splitten heb je wel druk nodig om te kunnen splitten had eerst een membraan pomp van 3.8ltr pm maar dat werkte niet en dit gaat goed

Beantwoorden
Berichten: 357
(@doublebarreltwo)
Reputable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Ok uitleg is duidelijk. Overweeg zelf met  twee wat minder vermogende pompjes te gaan werken....12 ltr dompelpompje voor de twee condensers=productkoeling en 18 liter pomp voor de koelspiraal in de kop=reflux... beiden op 12V dus makkelijk met accu en paneeltje in the middle of Nowhere in Spanje...

 

Beantwoorden
Berichten: 80
(@lancelot)
Trusted Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Probeer het als jet lukt is het prima als je maar de 0.5ltr pm haal in je reflux en als het water hand warm is uit je condensor is het allemaal goed?

Beantwoorden
Pagina 45 / 109
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?