Meldingen
Alles wissen

Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Pagina 46 / 109

Scoozy
Berichten: 190
(@scoozy)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Lancelot heb je een foto van de connectie aan die pomp heb je een reductie gebruikt ?

 

Beantwoorden
Berichten: 357
(@doublebarreltwo)
Reputable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Als het vat niet te ver af en zeg maar op halve hoogte van de kolom staat moet dat gewoon kunnen lukken,dan is de opvoer hoogte naar de spiraal koeling ongv 1 meter,dat moet dat pompje aankunnen.

 

Beantwoorden
Berichten: 80
(@lancelot)
Trusted Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Maak gebruik van een gardena koppeling en op de pomp heb ik een kraan koppeling 3/4 van garden en een verloop van 12mm naar 10mm gemaakt van koper die zit tussen de tuinslang en de aanvoerslang die is overigens 8mm beetje warm maken en er op drukken 2 klemmen er op en klaar

Beantwoorden
Berichten: 80
(@lancelot)
Trusted Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Het zou moeten werken hadden het zelf al eens geprobeerd met een vijverpomp opvoeren hoogte van 3m 5ltr pm dit werkte niet goed dus ben weer terug gestapt naar deze pomp.
Zou het gewoon proberen aangezien jij 2 pompen wil gebruiken.

Beantwoorden
Scoozy
Berichten: 190
(@scoozy)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

 

Geeft die pomp dan niet te veel druk op de bolkraan ? Want 3000L/u is toch al wat debiet nee ? Ik zou anders ook zo een pomp gaan halen 🙂 Want ik heb nu 500L/u aquarium pompje maar stuwt maar 1.2m hoogte 🙁

Beantwoorden
Berichten: 80
(@lancelot)
Trusted Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Dit is ff de theorie achter de opvoerhoogte van een waterpomp als je een pomp hebt met een opvoerhoogte van 1m levert deze 1bar als je de leiding dicht zou zetten. Ik heb een pomp met een opvoerhoogte van 3m dus 3 bar bij een dicht gezette leiding. Volgens mij staat er op het Nederlandse leiding netwerk 3 aan 4 bar dus dat probleem zie ik niet.

De capaciteit van 3000ltr is afhankelijk van de diameter van de slang en de opvoerhoogte.

Klein reken sommetje ik ga 1.5m hoog heb een slang diameter van 8 mm is gehalveerd qua gat van de pomp hou dus ongeveer over 1.5 bar met 1500ltr pu en dit is genoeg voor mij

Beantwoorden
Scoozy
Berichten: 190
(@scoozy)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hier is hij dan 😉 

 

Beantwoorden
Berichten: 772
(@johndoe)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Proficiat

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Inderdaad proficiat! Net pakjesavond he 🙂

Heel veel plezier ermee!!!

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Weer een T500 addict, gefeliciteerd en veel plezier ermee!

 

Beantwoorden
Berichten: 108
(@boomer)
Estimable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

gefeliciteerd!

 

 

Beantwoorden
Berichten: 316
 DDM
(@ddm)
Reputable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik heb deze pomp gekocht bij alieexpress (die van 40W). Levert voldoende debiet.

https://nl.aliexpress.com/item/Super-Water-Pump-for-aquarium-5W-8W-16W-22W-40W-aquarium-pump-for-fish-tank-water/32343755826.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.cG1gNc

In combinatie met deze rotameter kan ik het debiet perfect regelen (temperatuur koelwater constant op 65 °C).

https://nl.aliexpress.com/item/Free-shipping-LZB-10-glass-rotameter-flow-meter-with-control-valve-for-liquid-and-gas/2041667523.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.cG1gNc

Het was wel enig geknutsel om de juiste darmen te vinden. Nu gebruik ik die voor mijn T500, mijn alambiek en mijn 10 l whiskyketel.

Beantwoorden
Berichten: 445
(@raymond)
Reputable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

welkom bij de Fam 

Beantwoorden
Scoozy
Berichten: 190
(@scoozy)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

DDM kun je eens juist uitleggen hoe dit in zijn werk gaat aub ? eventueel met wat foto's erbij als dit mogelijk is ? Ik heb rotameter al eens in klinieken gezien kan dat voor zuurstof ?

 

Mvg Scoozy.

 

 

Beantwoorden
Berichten: 80
(@lancelot)
Trusted Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Proficat

Beantwoorden
Pagina 46 / 109
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?