Meldingen
Alles wissen

Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Pagina 84 / 109

Berichten: 6767
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

En dit staat waarschijnlijk los van je probleem, ik zou niet steeds de zadels er uit halen. Het is niet nodig, een hoop werk en je zou intern onderdelen kunnen beschadigen. Ik meen dat in het boekje staat dit na 20 keer eens te doen. Ik spoel de kolom altijd even door met leidingwater en heb de zadels er nog nooit uitgehaald.

Beantwoorden
evds3
Berichten: 1415
(@evds)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

mick

ik denk ook verkeerd aangesloten  ergens staat hier ook een plan van aansluiten ! met de copperdome wordt mijn (dat in de ton niet mijn ) ook niet warm en met de reflux alles heel warm (het water) kijk alles eens goed na want de Turbo 500 is een geweldig apparaat ik stook elke 2a3 dagen ermee

gr erik

Beantwoorden
Berichten: 463
 Mick
(@mick)
Reputable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Het koelwater komt onderaan uit de kolom (via de reflux). Het slangetje bovenop van is aangesloten van condensor naar reflux.

Hij gedraagt zich inderdaad als potstill.

Ik loop eens naar boven voor een fotootje.

Bedankt voor jullie reacties!

Beantwoorden
Berichten: 463
 Mick
(@mick)
Reputable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Zo zit hij.

Beantwoorden
Berichten: 463
 Mick
(@mick)
Reputable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Links bij de thermometer koelwater uit. Rechts onder koelwater in.

Product slangetje hebben we ergens verstopt dus daar een andere siliconen slang.

Beantwoorden
Berichten: 6767
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Als je het koelwater aanzet, zie je dan het water door het kleine slangetje bovenop stromen?

Laatst had ik ook iemand die iets verkeerd had aangesloten, die pompte zijn boiler vol met koelwater ?

Beantwoorden
Berichten: 463
 Mick
(@mick)
Reputable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Het water komt via de goede slang naar buiten, dus bovenop moet het stromen.

Als koelwater in op de verkeerde aansluiting (product uit) zit gaat het inderdaad de boiler in, been there, done that. Nu heb ik een nieuwe fout...

 

Beantwoorden
Berichten: 6767
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Aan de slangen te zien zit alles goed.

Dan loopt het water dus wel door de refluxkoeler maar bereiken de alcoholdampen de refluxkoeler niet, het koelwater wordt immers niet heet. Wellicht ligt het dan toch aan de zadels die iets blokkeren. 

Zou je eens kunnen testen met alleen water in de bolier. En dan zonder zadels? De slangen aangesloten laten zoals ze nu zitten. Eens kjken of de temperatuur van het koelwater dan wel goed oploopt.

Beantwoorden
Berichten: 463
 Mick
(@mick)
Reputable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Voor vandaag is het genoeg geweest. Even uithuilen en later opnieuw beginnen.

Ook maar eens testen of de thermometer het goed doet.

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Staat hij wel recht? Ergens op het forum staat dezelfde klacht en de oplossing was dat hij recht moest staan en toen was het allemaal weer in orde. (ik kan het niet meer terugvinden)

Beantwoorden
Berichten: 6767
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Dan horen we het nog wel Mick! 

@erik, nu je het zegt herinner ik mij dat ook. Ik moet nu weg, maar zal vanavond of morgen even goed gaan zoeken ?

Beantwoorden
Berichten: 6767
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Toch nog even snel dit gevonden

Why is my spirit coming out in spurts rather than an even stream?

This is a result of your T500 column not being straight. This causes the spirit to back up at the entrance to the main condenser. It is important the column is vertical at all times.

 

Kijk eens na of alles mooi verticaal staat

 

Succes 😉

 

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Gevonden! Op pagina 4 van dit topic staat onderstaand bericht en de oplossing.

Ik kan er niet een link naar maken dus even scrollen.

 

He stook vrienden !

ik heb sinds de aanschaf van de t-500 nu zo'n 4 runs gedaan...

de eerste was goed - 92/93%

daarna heb ik nooit 90% meer gehaald wat voor mijn wietolie extractie een drama is ...

als je naar het korte videootje kijkt dan zie je dat het echt niet goed gaat.

ik heb alcotec48 gist gebruikt met kraanwater 7,5PH en 9Kg suiker. Na 9 dagen 21% alcohol ...en geen citroen of suiker koken, de wash werd binnen een uur actief ( wel met waterslot op 23 graden ) en 2 dopjes antischuim en keramische steentjes in de boiler ...

 

te langzaam lopen , komt bijna niets uit , en dan word hij leip en spuit er 300ml in 1 keer uit ...

alcohol percentage is 75/80 % en hij was binnen 2,5 uur na de voorloop klaar met +6 liter ...

ik  word een beetje lijp van discjockey spelen met de water flow en dan een minder dan 90 % opbrengst krijgen ... de eerste run kon ik na 1 uur bijna op de bank gaan zitten en potten verwisselen als enige ... waar komt dat verschil vandaan ?

 

 

Beantwoorden
Berichten: 463
 Mick
(@mick)
Reputable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Perfect vertikaal stond hij niet maar met wat papiertjes en de waterpas had ik hem voor het stoken recht gezet.

Beantwoorden
Berichten: 463
 Mick
(@mick)
Reputable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Nog het internet afgezocht, mogelijke verklaringen:

  • variable waterdruk: Misschien al zou ik niet weten waarvan (geen wasmachine of vaatwasser aan het draaien). Misschien iets bij de buren? Al zou ik denken dat dat geen invloed mag hebben.
  • (wisselende) kou op de refluxkolom: niet waarschijnlijk
  • Niet recht staan (is met waterpas rechtgezet)

Ik zal voor de volgende keer eens kijken of ik de refluxkoeler met een aquariumpomp kan voeden met een dimmer.

Ik kan het nu nog niet verklaren waarom het de eerste keer werkte en de tweede keer niet.

Dat gepiel met die naaldkraan gaat wel heel snel vervelen (is slecht bedacht door still spirits) dus wat dat betreft is het geen slecht idee om dat anders te doen.

Beantwoorden
Pagina 84 / 109
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?