Meldingen
Alles wissen

Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Pagina 85 / 109

Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Als je het koelwater aanzet, zie je dan het water door het kleine slangetje bovenop stromen?

Laatst had ik ook iemand die iets verkeerd had aangesloten, die pompte zijn boiler vol met koelwater ?

Hahaha en ik dacht dat ik de grootse sukkel van het forum was. Hoe heeft hij dat gedaan dan?

Beantwoorden
Berichten: 463
 Mick
(@mick)
Reputable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hahaha en ik dacht dat ik de grootse sukkel van het forum was. Hoe heeft hij dat gedaan dan?

Bij de reflux kolom zit de productafvoer onderaan, haaks op de condenser, koeler ingang onderaan.

Bij de liebig koeler van de koperen helm net andersom. Een vergissing is snel gemaakt...

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik heb nog nooit last gehad met het afstellen van de naaldkraan. Kraan volledig openen en afstellen met de naaldkraan werkt bij mij perfect.

Beantwoorden
evds3
Berichten: 1415
(@evds)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

bij mij ook erik en je kan dat perfekt eens op temp werk ik met het vermogen en water en laten lopen dan

 

Beantwoorden
Berichten: 463
 Mick
(@mick)
Reputable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Voor het eerst in dagen lukt het om hier weer wat te lezen, antwoorden ging al helemaal niet.

Met de naaldkraan blijft het altijd fluctueren en de reactietijd  op een verstelling is lang.

Als je je uiterste best doet om een kleine verstelling te doen verandert de temperatuur toch met een paar graden.

evds3 geeft aan dat hij met het vermogen werkt, dat geeft aan dat de naaldkraan dus voor hem niet het ideale instrument is voor de afstelling.

Ik zal dat ook eens proberen.

Beantwoorden
Berichten: 111
(@soepkoppe)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Soepkoppe s eerste stook.

Afgelopen week T-500 bij Jan gehaald.Had reeds gefermenteerd.Vandaag de stoute schoenen aangetrokken,en semi illigaal gestookt.Vrouw voelde volgens mij al wel nattigheid.Goeie ondersteuning gehad van steun en toeverlaat @ndre. Maar liefst 4,6 Ltrs 92%,van het overheerlijke vocht.Er staat reeds weer een emmer te fermenteren.Op naar de volgende stook.

Groot succes mvg Soepkoppe.

Beantwoorden
Berichten: 108
(@boomer)
Estimable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

---- als antwoord , volgens mij ook bij de originele post van Boomer ---

Er kan speling zitten in de mega grote schroef en de deksel van de boiler,

aandraaien en geen probleem meer ....

Helaas of misschien wel tof een simpele oplossing .

greetz Boomer

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Fijn dat je het wonder van de t500 ook mocht ervaren. Tip  de alcohol blijft het lekkerst als je de kolom op tijd schoon maakt. Ik ben ook lui zoals de meeste hier geloof ik maar vandaag heb ik ook gestookt met een schone kolom nadat ik de zadels in de vaatwaaser heb gehad. Dat proef je echt zonde om het niet te doen. Na 5 keer stoken zadels eruit en als je het vaker hebt gedaan is het een klusje van niks. 

Beantwoorden
Berichten: 111
(@soepkoppe)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Bedankt voor je tip Lummel.

gr Soepkoppe.

Beantwoorden
Berichten: 140
(@flyger)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Fijn dat je het wonder van de t500 ook mocht ervaren. Tip  de alcohol blijft het lekkerst als je de kolom op tijd schoon maakt. Ik ben ook lui zoals de meeste hier geloof ik maar vandaag heb ik ook gestookt met een schone kolom nadat ik de zadels in de vaatwaaser heb gehad. Dat proef je echt zonde om het niet te doen. Na 5 keer stoken zadels eruit en als je het vaker hebt gedaan is het een klusje van niks. 

Vaatwasser???  Hoe dan?? 

 

Beantwoorden
Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Tik in “How to clean the turbo 500 reflux column” op youtube.

Beantwoorden
Berichten: 6770
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Vaatwasser???  Hoe dan?? 

 

In een mandje of een vergiet schijnt dat heel goed te gaan. Ik heb het zelf nog nooit gedaan, ik spoel de kolom altijd voor en na gebruik even door met schoon water.

 

Beantwoorden
Berichten: 111
(@soepkoppe)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Even een aanvulling.Ik heb al 3 succesvolle stoken gehad.Ik heb een 220v-40w pompje erachter.Dit is achteraf te zwaar. Maar het probleem zit hem in de opvoer hoogte deze gaat tot 2,5 meter.(Heb je gelijk wat over) Met stopkraantje via .het ontluchtingskraantje laat  laat ik continu een kleine hoeveelheid retour lopen,om de pomp niet te veel te belasten. Ik heb nu ook het orginele naaldkraantje in serie er tussen gemonteerd. Het geheel is nu perfect af te stellen.Er is een geringe schommeling in temperatuur. Soms loop ik er even bij weg.Als ik na een kwartier terug kom is er nauwelijks iets aan de koelwatertemp veranderd.Ben zeer tevreden.

gr Soepkoppe.

Beantwoorden
Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

 

Beantwoorden
Berichten: 111
(@soepkoppe)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Heb ook ergens gelezen dat iemand ze een nacht in de cola laat liggen met een goed resultaat

Beantwoorden
Pagina 85 / 109
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?