Meldingen
Alles wissen

Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Pagina 97 / 109

evds3
Berichten: 1415
(@evds)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

ik heb na 2maal stoken ongeveer een 6l van 40°

ik had gisteren een odin rogge gestookt met de copperdome en na 15 uur stoken gestopt op 25° en 4liter van 60°

Beantwoorden
Berichten: 54
 aart
(@aart)
Trusted Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Leuk te horen Erik

Ik wil deze winter wat meer stoken dus misschien ook eens het roggebrood recept proberen.

Mischien ben ik toch te snel gestopt dus volgende keer wellicht wat langer doorstoken 

Ik was gestopt iets hoger de 30%

Zal ook eens kijken hoe warm de vloeistof wordt bij 25% vermogen.

Zo zie je maar ik zit nog vol met vragen maar kom er wel hahaha

 

Beantwoorden
Berichten: 30
(@amateurke)
Eminent Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Ik heb gezien dat de koeler mijn reflux aan de binnenzijde kopergroen vertoont. Ik heb thuis high performance cleaner voor de grainfather maar is deze ook geschikt om kopergroen te verwijderen? Of toch beter iets anders gebruiken. Mvg

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

High Performance Cleaner is ook geschikt voor koper dus je zou het kunnen proberen. Het is eigenlijk ontwikkeld voor het verwijderen van proteïnen. 

Beantwoorden
Berichten: 30
(@herbie)
Eminent Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Lekkage T500 bij temperatuurvoeler.

Hallo, sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een T500.
Vandaag begonnen en gelijk een (hopelijk klein) probleem ontdekt...
Bij de temperatuurvoeler lekt de ketel, heel weinig, maar genoeg om er een vraag op dit forum over te stellen.
Als ik de afgifte koelwater royaal instel druppelt het koelwater langs de temperatuurvoeler weg, ongeveer een druppel per 10 seconden.
Als ik de afgifte koelwater instel op de geadviseerde 500ml per minuut "trekt hij valse lucht", m.a.w. dan zie ik heel veel lucht meegaan in de leiding.
Ik heb het nu even provisorisch oplgelost met wat fitting tape om de temperatuurvoeler.
Heeft iemand soortgelijke ervaringen?  en zo ja, wat zijn oplossingen?
Alvast bedankt voor het meedenken
Herbie

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Klopt dat wanneer het koelwater te snel loopt dat het wat kan gaan lekken. Je kunt de voeler van de temperatuurmeter met een klein stukje huishoudfolie in de daarvoor bestemde opening steken, grote kans dat het dan niet meer lekt.

Beantwoorden
Berichten: 30
(@amateurke)
Eminent Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Volgens mij hoort het zo te zijn. Je hoeft het niet dicht te plakken. Kan geen kwaad.

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Met wat huishoudfolie plak je hem niet dicht alleen stopt het lekken zo ?

 

Beantwoorden
Berichten: 65
(@elflitso)
Trusted Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Even een paar vragen omtrent de T500 turbo met rvs kolom,
Vraag 1 horen de steentjes in de ketel of in de kolom? In een instructie filmpje van Still zelf was te zien dat ze deze aan de kolom toevoegde. Terwijl ik volgens mij gelezen had dat deze in de ketel moeten
Vraag 2 is er een alternatief voor dat regelkraantje op de waterkraan. Want dat werkt voor geen meter. Lees dat regelt veel te resoluut. Is daardoor ook slecht afstellen.
Vraag 3 aanslag onder in de ketel na een run met Still turbo gist blauw. Ik denk dat ik het antwoord wel weet maar toch.
Voor de rest is het een super apparaat. Misschien is een vermogensregelaar wel de oplossing voor alles?!
Hopelijk dat iemand antwoord kan geven.
Al vast mijn dank!

 

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

1. Die moeten in de ketel. De kolom is al gevuld met zadels. Als dat een filmpje van still spirits is zijn dat waarschijnlijk zadeltjes die je hebt gezien.

2. Je hebt de waterflow regelaar, die vangt waterdruk wisselingen op doormiddel van een buffer. Staat in de shop. Maar het meegeleverde regelaartje is niet moeilijk, je moet er alleen even mee leren omgaan. Dus niet als een DJ aan de knop draaien maar max 1 mm per keer en dan een paar minuten wachten op het effect alvorens weer te draaien. Ik hoef er na 1 maal af te stellen helemaal niet meer aan te draaien. Dus gewoon even gevoel op zien te krijgen.

3. Aanslag onderin is kalk, klein beetje azijn er in en ee paar minuten later veeg je hem zo schoon.

4. Bij de reflux heb je  niks aan de vermogensregelaar. Het vermogen is zo precies goed. Wil je de koperen helm en condensor gebruiken dan is een vermogensregelaar een perfecte aanvulling.

 

 

 

 

Beantwoorden
Berichten: 65
(@elflitso)
Trusted Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Klopt de zadels vulden hun zelf. Maar daarna was te zien dat ze ook de steentjes er nog in deden. En was gewoon een instructie filmpje van de Still Spirits site zelf. Dus wat vreemd.

Wat betreft die waterflow. Dat heeft alleen maar nut als je drukwisseling hebt in je leiding. Waar je een problemen mee krijgt is dat als een tijdje de kraan loopt de temperatuur van het water zakt. Omdat het water wat al in de leiding zit warmer is dan als de kraan een tijdje loopt. En die temperatuur schommeling is in het begin slecht op te vangen met dat meegeleverde kraantje. Had hem ook afgesteld maar bij het vergrendelen verloopt de toevoer ook. Ik verzin er nog wel iets op. 🙂

Wat betreft de aanslag, mooie tip.

Maar blijft een mooi apparaat en zeker turbo waardig!! :-))

Beantwoorden
Berichten: 41
(@nathan2020)
Eminent Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Wie kan er mij vertellen welke maat de moer  of schroef heeft van de T500 Die de helm en de condensor verbinden ? is dit een eu maat ? 

Beantwoorden
gompie
Berichten: 991
(@gompie)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Je moet de fabrikant even mailen, maar het zou waarschijnlijk BSP - 1 1/2 inch  zijn.

 

Beantwoorden
Berichten: 87
(@patrik)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ik vraag me af met hoeveel T500 stokkertjes we al zijn 🙂

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Op het forum alleen al honderden denk ik. Maar er zijn er veel meer in omloop. De meeste stokers zijn geen eens lid van het forum maar lezen wel.  Ook daar zijn veel T500 bezitter bij. 

Ter indicatie de forumstats van gisteren. Daar zitten heel wat stille T500 gebruikers bij ?

Beantwoorden
Pagina 97 / 109
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?