Denk eraan dat je een ketel maar voor 2/3 ,vult.
Klopt wat Murmilo zegt .
2/3 is standaard ketel vulling .
(80 ketel is leuk maar je heb veel zelfde product ineens .
Je heb snel de kelder vol en dan staat het stil of zullen familie en vrienden veel op jou kosten drinken) .
Mbt het solderen.
alles wat in aanraking kan komen met de alcohol moet met zilversoldeer?
dus de flens vd tri clamps zit aan de buitenkant vd koperen kolom die kan en mag ik dus gewoon solderen met standaard soldeer tin en als vloeimiddel sw39?
Mooi project hannibal?
Dilemma.
ik had voor het gemak 4 keer een flens gekocht tbv tri-clamps montage.
telkens dacht ik dat die flens aan de buitenkant vd 2inch kolom gesoldeerd moet worden.
maar wat blijkt.
hij moet aan de binnenkant vd pijp komen.
klopt dt wel?
de binnenmaat vd pijp is zo goed als exact de buitenkant vd flens,
Volgens mij hoort de flens er idd in.
Dat is dan lekker. Ik wilde ze met soldeertin monteren maar dat moet dan zilversoldeer worden
Zilversoldeer idd
Zilversoldeer en flux6 geregeld.
tevens een meter 12 en 15 mm waterleiding om de liebig koeler van te gaan maken.
paar telefoontjes eraan gewaagd voor een ketel maar nog geen succes gehad.
heb op het forum ergens een foto gezien van ladingen ketels bij een oud ijzer bedrijf, alleen welke was het en de snelheid om door de topics te scrollen is nog stees niet je van het.
Ik ga van de week weer langs de ijzerboer hier, kom ik wat tegen dan hoor je het van mij.
Dat zou mooi zijn want hier in Apeldoorn is het tot nu toe bar weinig
apeldoorn.
ik wil trouwens best een stukkie rijden, auto op lpg kost niet zoveel.
alleen dat 100km per uur is waardeloos.
Jij zoekt een 80 liter daalderop toch? Om er een 60 liter ketel van te maken.
50 of 80 liter.
Maakt me niet zoveel uit maar beide is oke.
maar wel daalderop ivm de flens bovenop die makkelijk te verwijderen is.