Meldingen
Alles wissen

Lummel’ s eerste whiskey voor de BBQ 2018

Pagina 1 / 7

Berichten: 4146
Topic starter
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Vandaag komt er een pakje van Stookwinkel met whiskey gist van Still Spirits en houtsnippers. Zal wel weer 5 uur worden pfff. Maar dan heb ik wel de tijd om de Grainfather klaar te zetten en ik heb whiskey mout van Jan gekregen met de bedoeling om er pils van te maken maar ik had al gerst dus dat gaat whiskey worden. 

Foto’s volgen op het moment het pakje is bezorgd en we aan de slag kunnen. Ga ondertussen wel alvast schroten. Kutwerk! Zal ik straks ook een foto van maken

Beantwoorden
98 reacties
Berichten: 463
 Mick
(@mick)
Reputable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Ga ondertussen wel alvast schroten. Kutwerk! Zal ik straks ook een foto van maken.

Met een fatsoenlijke schrootmolen en eventueel een accuboor toch geen probleem?

Gaat die wel op dronk zijn in 2018?

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Op dronk krijgen is mij al 14 jr niet gelukt,ik hoop dat met die hoeveelheden die ik nu kan stoken dat wel lukt,ik zou het mooi vinden om iets min.twee jr.te kunnen laten liggen.

 

Beantwoorden
Berichten: 4146
Topic starter
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hoe is het mogelijk het pakje is nu al binnen, dat is nog nooit gebeurd, heb de chauffeur als beloning een blikje bier gegeven en dat krijgt hij de volgende keer weer als tie op tijd is heb ik beloofd. 

 

 

Ik denk dat hij wel op dronk is tegen die tijd want ik haal hem sowieso 2 tot 3 keer over. Dan smaakt hij gelijk een stuk zachter. 

 

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Lummel zo zie je maar omkopen werkt ook in NL.na twee drie keer is hij lekker,maar het mooie is als hij ook een jaartje kon blijven liggen.

 

Beantwoorden
Berichten: 4146
Topic starter
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Dan proeven we gewoon jonge whiskey toch. En we zijn aan het schroten en dan stop ik ermee tot vanavond want krijg een vriendje die komt spelen. Die wil wel eens zien hoe het allemaal werkt. 

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Weer een mooi project!

Hij kan zelfs op smaak komen zonder houtsnippers, dan noem je hem gewoon witte hond 😉

(doen ze in Zweden ook)

 

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Daar was de meneer van Mackmyra zelf minder over te spreken, ik vond hem nog best te doen hoor. En anders een handje snippers er in en het is al snel goed. Gaat echt als een raket met die snippers!

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik vond hem hetzelfde smaken als mijn whisky voordat hij in het vat gaat. 

Die witte hond was te drinken maar ik ben zelf meer gecharmeerd van hun echte whisky's. En wat je zegt Jan, met snippers gaat het echt snel.

 

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Dat vat... ik baal toch wel van dat engelendeel hoor. Ik had vorig jaar wat rum van lummel in een 3 liter vaatje gedaan, het zal een liter of 2 geweest zijn als ik me het goed herinner. Daar is hooguit 0,7 liter van over.

Ik denk dat het belangrijk is het vat regematig iets bij te vullen. Alles dat van binnenuit droog staat wordt poreus en daar krijgt het snel de kans om te verdampen.

Hoe is het met jouw vat Lummel? Zou zonde zijn als daar de helft uit wegdamt! Jouw vaatje is wat groter 😉

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik had het ook met de Barrel 674, daar was ook zo'n flink deel van naar de engelen. Mijn idee is wel dat de whisky die er nu in zit minder verdampt. Wellicht omdat er al behoorlijk wat in het hout getrokken was? 

 

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Dat zou natuurlijk kunnen, afwachten hoe dat bij mijn vaatjes gaat binnenkort. ben wel benieuwd hoe het met Lummels 30 liter vaatje gaat. Met snippers heb je dit probleem niet, maar zo'n vaatje whisky of rum staat natuurlijk wel heel gaaf in je kamer!

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Staat niet alleen gaaf, ik denk dat wat je erin stop langzaam verouderd en dat heb je niet met houtsnippers. Dan moet je daarvoor weer kunstgrepen uitvoeren.

 

Beantwoorden
Berichten: 669
(@pinodestoker)
Honorable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ik ben ook lekker bezig geweest , een maand terug 1,5 yerrycan volge brult en vorige week vijn gestookt resultaat 9 liter a 90% en 5 dagen met gekloofd gebakken hollands eiken hout en was donker bruin van kleur vervolgens verdund en smaakt nu al goed best wel lekker bourbon whisky van mais gerst en tarwe.

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Dan ben je goed bezig geweest en mooi dat het resultaat ook nog lekker is.?

 

Beantwoorden
Pagina 1 / 7
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?