Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 114 / 282

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Basvo.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Bas welkom,leuk dat er weer een Limburger bij is,er zijn meer stokers in Limburg waaronder mij zelf,ik zit in Venlo,en stook 14-15 jr.ik stook alleen fruit maar op de antieke manier.momenteel ben ik in Roemenie daar stook ik nog op hout.?gr.Chris.

 

Berichten: 4
(@harries)
New Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

ff voorstelle, mun naam is Harrie, Ik lees dit forum al een jaar en ben druk bezig met een T500 welke keurig zijn werk doet na de nodige aanpassingen wat koeling betreft.

Gescheiden koeling voor de reflux en de damp koeler en temperatuur geregelde "vat-koeling" om het water verbruik in te perken. temp te hoog, pompje gaat aan, voor water afvoer en uit het vat en toiletvlotter vult wat aan met koud water. Ik heb geen water aan of afvoer in de ruimte, vandaar, alles met tuin slangen naar een verdieping hoger waar deze wel zijn. Met Turbo Gist Classic 8 en 8 kg suiker al veel liter gemaakt en elke keer weer verbaast over de verschillende uitkomsten wat smaak betreft, ik doe dus veel aan filteren en aan het testen met Ozon met goede resultaten, Ultrasound werkte ook goed tot er rook uitkwam (moet ik nog repareren).
Al wel een uitstapje gemaakt met Melasse voor Rum, met de T500 en een lege kolom en vermogensregelaar , Tjonge, wat een stink zooi en vies, maar wel ECHTE RUM eruit. Er staat dus nu 60 liter stookwijn met 10Liter Melasse te gisten (is inmiddels uit gegist). en een koperen hoed voor de T500 staat klaar voor het echtere werk. Nu nog 2!ladingen Turbo Spul door de T500 jassen , heb ik voor de rest van het jaar genoeg en verder met de Rum en Wiskie stoken met de koperen kop. Morgen nog wel even een 25 liter stookwijn "in a hurry" er door heen jassen volgens Lummel (70Gr.) 'k ben benieuwd, of de smaak anders zal zijn.

Berichten: 8
(@denjo)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hallo allemaal,

Mij even voorstellen: ik ben Johan, afkomstig uit de noordrand van Brussel. Ik heb me de afgelopen maanden verdiept in de wereld van het stoken en wil nu zelf wat gaan experimenteren, vooral om ervaring in smakencombinaties op te doen.
Uiteindelijk (wanneer het groen achter de oren verdwenen is 🙂 ) wil ik er iets commercieel mee gaan doen, maar dat maakt deel uit van een groter plan. En dat plan vereist eerst dat ik nog wat meer Eurootjes verdien.
Ik heb me alvast een Grainfather gekocht (een Grainfather zodanig ik ook kan gaan experimenteren met bierbrouwen, al is dat niet voor meteen). Voor deze Grainfather heb ik een copper dome en brug voorzien, zodanig ik aan de slag kan.

Een foto van de opstelling volgt nog wel, wanneer de opstelling zijn finale plaats heeft. Zal ergens in augustus zijn.

 

Berichten: 661
(@rrillaerts)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Denjo eidelijk nog eens een Belg erbij.

Grainfather is een geweldig toestel daar zal je zeker veel plezier in hebben.

Ik zelf heb deze "nog" niet trek voorlopig mijn plan met de T500 met zowel kolom als copperdome en ben bezig met het bouwen van een 120 liter ketel.

Veel plezier hier op dit leerrijke forum. Grts RenéR

 

Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Harries en Denjo, welkom bij de club! We zitten nu op 1000 leden! 

Weer een mijlpaal voor het forum!

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

1000.Harries en Djengo welkom gr.Chris.

 

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom 

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

1000 geweldig, allemaal proficiat, 

Berichten: 661
(@rrillaerts)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Proficiat Jan...op naar de volgende mijlpaal

Berichten: 14
(@topcase)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Van Harte gefeliciteerd en op naar de volgende 1000

Topcase

Troet
Berichten: 439
(@troet)
Reputable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

1000 leden , geweldig maar er zijn er maar enkelen die ik herken omdat ze hun gezicht laten zien . Zullen we dat niet allemaal kunnen doen , dan is het bij de volgende bbq . wel wat gemakkelijkere herkenning .

 

Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Zullen dat maar niet doen Troet. Laten we de geheimzinnigheid koesteren. 

 

Troet
Berichten: 439
(@troet)
Reputable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

OK

 

Pagina 114 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?