Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 120 / 282

munckerik
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 9 jaar geleden

Hoi Rick, leuk weer iemand uit West Brabant 😉

Steriliseren is het steriel maken van je apparatuur, dat kan op verschillende manieren. Je kunt het koken en je kunt bv StarSan gebruiken.

Je kunt gewoon kristalsuiker gebruiken maar glucose geeft een mooier resultaat.

Turbo Carbon is een optie om te gebruiken, hoeft niet. Turbo carbon heeft bij gebruik van suiker het voordeel dat het wat scherpe smaakjes neutraliseert.

(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Rick welkom,groter kan nog altijd,ik stook met een ketel van 100 ltr,maar die moet je ook vol krijgen.gr.Chris.

(@rickvangils)
New Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

@ Muckerik, thx voor je antwoord, en waar kan je dat het beste kopen?

@ ChrisV zeker! 🙂

munckerik
(@munckerik)
Lid

Wat bedoel je precies met waar je dat het beste kunt kopen Rick?

(@rickvangils)
New Member

de glucose en StarSan

munckerik
(@munckerik)
Lid

Glucose kocht ik voorheen altijd bij bodyenfitshop.nl (zoeken op dextrose) maar er zijn meer aanbieders. Wellicht dat ik een biologische glucose in mijn shop opneem.

StarSan wordt verkocht bij de meeste thuisbrouwwinkels on-line; even googelen. Er zijn ook andere middelen hoor maar StarSan is erg makkelijk, 25 ml. per 10 liter gedemineraliseerd water, in een plantenspuit en je ontsmet alles op een simpele manier.

(@Anoniem)

Rick Chris ontsmet niets,ik gooi er een emmer water door en door de koperekoelpijp schoonmaakazijn en trek er een schuurspons door,vergistingsvaten spoel ik uit met wat water,deRoemeense manier.???

(@lummel)
Famed Member

Ik ontsmet ook niks behalve als het hele dure ingrediënten zijn zoals kersensap of straks verse appelsap waar ik 100 liter van heb gekocht en die eind september wordt geleverd, dan haal ik er even een doekje gedrenkt in alcohol van 92% door de gistton heen. Meer voor mijn gemoedsrust dan dat het nodig is. 

(@Anoniem)

Goed zo Lummel,bij mij is het nog nooit fout gegaan op deze manier.

stook
(@stook)
Estimable Member

Ik heb altijd geleerd als je met alcohol ontsmet moet hij tussen de 60 en 80% zijn je hebt een aantal percenten water nodig om de celwanden van die beestjes te kunnen doorbreken .

Ik ben ook hobby brouwer en na goed reinigen ontsmet ik met starsan , is wel nodig met brouwen

(@Anoniem)

Bij bier zal het nodig zijn,ik heb in Roemenie vaten zien staan en gestookt met de fruitvliegen en maden in het vat,word zo in de ketel die met een emmer regenwater schoon word gespoeld gekiept,resultaat?

munckerik
(@munckerik)
Lid

Het heeft ook met wilde gisten te maken Chris. Op fruit zit sowieso altijd wel wat wilde gist. Bij bier wil je juist die specifieke eigenschappen van de gebruikte gist zodat het bier ook wordt zoals je het hebben wilt.

(@Anoniem)

Daarom schrijf ik ook bij bier zal het anders zijn,dan bij stoken.gr.Chris.

(@Anoniem)

Ik heb mij op deze pagina voorgesteld,en aangemeld.diverse malen hebben mensen zich gestoord aan dat ik aan programma’s of id.meewerk,ik heb dat voor ik op het forum kwam ook gedaan,nooit om dat ik graag in de schijnwerpers sta maar,om een oude ambacht een plaatsje in de maatschapij te geven en uit een crimineel sfeertje te halen,in de 15 jr.dat ik stook heb ik daar nooit last mee gehad ik heb ook nooit een fles  verkocht,en voor ik wat afgaf altijd eerst zelf twee flessen gedronken,zodat ik zeker wist dat mijn drank veilig was,ik denk dat het tijd word voor mij om van het forum te verdwijnen met alle respect,zodat ik niemand meer in verlegenheid breng met mijn openheid over stoken,iedereen heeft recht op zijn mening en dat respecteer ik ook.gr.Chris.V?

(@wiliam)
Noble Member

Chris, gewoon minder over je intervieuws etc. ,hier op de site melden.

Als mensen bang zijn ,moeten ze er niet aan beginnen.

When you can’t stand the heat, stay out of the kitchen.

Al wie bij Jan koopt, hoort te weten, dat douane de gegevens kan opvragen.

Meelezen kunnen ze ook, dus “ allemaal angst, de allergrootste schreeuwers ....” R. Long.

Weggaan is dus geen optie.

Gewoon dus niet vertellen, als je met pers spreekt.

En vooral je ding doen.

Groeten Wiliam.

Pagina 120 / 282
Deel:

©2025 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?