Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 121 / 282

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Mooi geschreven William. Niets aan toe te voegen. Ik dacht dat deze discussie al gevoerd was.
Inderdaad heeft de belastingdienst facturen, op jouw naam, verkocht, in hun bezit. Ieder bedrijf moet zijn facturen indienen om belasting (btw) doeleinden.Daar staan  je adresgegevens ook in ivm garantie enzo. Die belasting afdeling doet overigens niets met klantgegevens. En als je ketel/spullen geïmporteerd zijn, heb je ook nog de inklaring betaald.Dus de staat harkt 2x van je. En op je gist en suiker ook btw (laag tarief) 😉 Soep wordt overigens nooit zo heet in de strot gegoten als dat hij werd gekookt.
Media update:
In het TV programma, reality soap "Helemaal het einde!",gaat een van de gezinnen zelf alcohol stoken. Maandagavond 27-08-2018 bij RTL4. 
Talpa TV: In Utopia2 gaat eerdaags een van de 15 inwoners zelf likeur stoken. Uitzendingen dag-compilaties, van maandag tot en met vrijdag op SBS6.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Als iemand 4 mnd.geleden zich aangemeld heeft op het forum dan had hij kunnen weten dat ik al langer geleden Vice op bezoek heb gehad,en soms in de publiciteit treed,dit doe ik ook bewust,om het stoken in een positief daglicht te zetten,dat wij hobby stokers zijn die een oude ambacht in ere houden en niet om geld stoken,de meeste van ons hebben een keteltje van rond de tien liter,dat intreseerd de staat geen moer,het is pas een probleem als we gaan verkopen,en dat is ook niet onze bedoeling,want dan komt de staat wel kijken,ook als we niet veilig werken,kop in de krant ilegale stokerij afgebrand,stond een keteltje van twee liter,maar dat zetten ze dan er niet bij want dan is het niet intresant,maar wij kunnen daar wel problemen door krijgen.ik was laats bij een jenever stokerij en vertelde dat ik ook stook,hij vertelde mij ook dat het gedoogd word.in al die tijd dat ik stook weet ook iedereen in mijn buurt dat ik stook stond zelfs op een website van mijn stad dat ik een moonshiner ben.mensen ,tegenwoordig weten ze alles van je,het forum is vrij te bezoeken,duw het niet in het discovery sfeertje,ook al vind je het mischien intresant of krijg je er een cick van dat je wat ilegaals doet.het is niet zo het word gedoogd zolang je maar de regeltjes respecteerd.en ben je toch bang wat doe je dan op het forum zo ben je ook bekend,foto’s bbq Zweden reis aankopen je voorgesteld etc.dus het maakt niets uit het word door mij zo omschreven dat we geen krimineel volk zijn die een of ander lab op zolder of achter in het schuurtje hebben,daarom werk ik met deze programma’s mee.en als iemand waar ik verder in die vier maanden niets van heb gelezen als dat op het forum dan ja het is wat.dus het boven geschreven teld niet,en als er verder mensen problemen hebben dat ik met zo iets mee werk dan is dat vanaf nu hun probleem.gr.Chris?

munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Top Chris!

Berichten: 2
(@querulant)
New Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

0 0 8 min geleden Querulant
Goeden avond.
Wat een leuk forum is dit.
Ben al tijd lid alleen laatste 2 jaar geen tijd gehad voor deze geweldige hobby.
Ben Durandus 42 jaartjes en ben nu een jaar of 4 bezig .
Heb nu 2x wisky gemaakt en zit in houten vat.
Zit er in oktober 2 jaar er in.
Tevens stook ik om thc olie voor mijn vader die kanker heeft te maken.
En heb net 6 melk emmers gekocht en nog een bier vus van 50l.
Heb een opstelling van melk emmer met koperen stil 18l.
En een rvs snelkook pan met rvs stil 6l .
Ben op het moment bezig met de maak ban de bier vus.
Heb een tig lasaperaat in garage staan.
Woon in Hoogeveen Drenthe.
En zou het wel leuk vinden om in contact te komen met stokers.
Foto’s volgen nog krijg het nog niet voor elkaar hier.

En wat is de beste opstelling zelf bouw.
Voor hoog % hoogste nu wat ik haal is 85%.

Gr Durandus.

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Heey Durnandus, leuk! Nogmaals welkom in ons midden.Foto's kun je het beste uploaden vanaf een laptop. We zijn altijd heel benieuwd dus ga vooral je gang.Cheers man! 😉

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Durnandus,welkom,jammer van je vader ik hoop dat hij er bovenop komt,ik ben 66 en ben een echte Limburger ik stook ongeveer 15-16 jr maar op de primitieve manier gr.Chris.

Berichten: 2
 PiWi
(@piwi)
New Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hallo allemaal, even voorstellen: mijn naam is Paul Willems en ben woonachtig in Gassel (Noordoost-Brabant). Ik ben al enige tijd bezitter van een Grainfather die ik uitsluitend gebruik voor het brouwen van mijn eigen biertjes. Ik hoop dat ik op dit forum getollereerd word, want in de forumregels staat dat het forum alleen bedoeld is voor mensen die alcohol stoken 😉

@ndré
Berichten: 1159
(@ndre)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hoi Paul,

Welkom op dit leuke en leerzame forum, ik zou niet weten waarom je niet welkom zou zijn, bier zit toch ook alcohol in?

Groet, @ndré

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hoi Paul, tuurlijk hebben we jou er graag bij als forumlid.
Stookwinkel werkt samen met een bio grondstoffen leverancier, er komen bier-brouw workshops aan dus ga vooral lekker los hier met je bevindingen en vragen.
Welkom man! cheers 😉

Berichten: 2
 PiWi
(@piwi)
New Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

In de forumregels staat heel expliciet vermeld "Het forum is bedoeld voor iedereen die distilleren van alcohol als vak of hobby uitoefent." Daar val ik buiten :-). Maar bedankt voor jullie welkomsboodschappen, ik zal er met veel plezier gebruik van maken.

Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Haha ik wist dat niet eens meer. Toen ik het forum begon waren we hier nog helemaal niet bezig met bierbrouwen 🙂 Ik zal het vanavond even aanpassen 😉 Wel goed om weer eens even door te lezen. Er staat vast wel meer in dat niet meer van deze tijd is 😉

@ndré
Berichten: 1159
(@ndre)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hoi Paul, geen probleem toch, Regels zijn een leidraad en Jan kan deze wel aanpassen.

Groet, @ndré

munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Het mooie is wel dat het gelezen wordt 😉

Welkom Paul! Ik brouw ook meer bier dan dat ik stook.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Paul,alereerst welkom,op dit leuke forum word niet alleen over sterke drank stoken gepraat maar ook over bier wijn bbq enz,dus je past er goed bij,en ik lust ook bier hahaha.gr.Chris.?

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

“Het forum is bedoeld voor iedereen die distilleren van alcohol als vak of hobby uitoefent.”

Paul,die regelgeving was eigenlijk stiekem opgesteld voor ChrisV omdat we toen als de dood waren dat Chris bier zou gaan brouwen. Gelukkig bleef hij doen waar hij goed in is: moonshine maken van fruit. 

Pagina 121 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?