Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 124 / 282

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Kees22 ik gebruik gewoon regenwater,twee vaten van 200 liter.als ik niet stook is het goed voor de plantjes,ik hou ook niet van verspilling.

Berichten: 7
(@sjoemie)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hallo ik ben Erik.

ik ben hier nieuw en ook in de wereld van het stoken.
Hopelijk kan ik nog veel van jullie leren!

Een ketel opstelling heb ik nog niet. deze wil ik gaan maken van een snelkookpan.
Hiervan heb ik een soort van bouwschema gevonden op internet, mocht het lukken dan laat ik dat natuurlijk weten!

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Welkom Sjoemie,voor vragen ben je natuurlijk ook welkom,gr.Chris.

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ga lekker los hier Erik. Welkom en cheers man!

Berichten: 2
(@vossenberg)
New Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Even voorstellen,

Hallo, Ik ben Wilco en de eigenaar van Vossenberg Distillery. In de in 2018 opgerichte distilleerderij stook ik Gin, moutwijn en spirit die whisky moet worden. Ik heb een volledige AGP vergunning. Ik zal proberen om mijn kennis hier zo veel mogelijk te delen, maar zal ook proberen om veel kennis op te doen.

Ik stook met een Istill 100 nextgen en heb een brouwketel van 200 liter. De vergisting doe ik in een geconditioneerde ruimte. 

Binnenkort komt mijn eerste Gin op de markt

Groet

 

Wilco

@ndré
Berichten: 1159
(@ndre)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hoi Wilco, 

Welkom op dit leuke en leerzame forum, misschien een keer een proeverij houden?

Groet, @ndré??

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Welkom,Wilco ik stook ongeveer 15 jr maar op de manier van 100 jr terug met een ketel van 100 liter,ik stook alleen fruit,heb mij nu zoete bio mais laten sturen die ik om wil zetten in whisky,ik vind het een sport om met zo min mogenlijke hulp middelen te stoken,gebruik ook niets anders als bakkersgist en fruit,en heel soms suiker.ik werk op gevoel ,ik meet niets,bezit alleen een alc.meter,en die heb ik eigenlijk nog niet nodig.ik stook nu op een wokbrander voorheen op hout.heel leuk dat je een Distillery hebt,ik hoop dat we van elkaar kunnen leren.gr.Chris. 

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Wilco, wat cool! Welkom en als we elkaar kunnen verder helpen ergens mee is dat prachtig toch!

Berichten: 111
(@ijsvogel)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Heee Wilco,

Gaaf, jij loopt me wat stappen voor. Ik ben bezig een destilleerderij op te bouwen. De vergunningen zijn er maar ik ben nog bezig met de installaties. Tof als we elkaar daarin kunnen aansteken en ondersteunen.

Vrolijke groeten.

Berichten: 44
(@62vette)
Eminent Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hallo
Mijn naam is Henk, ik woon in het noorden van Friesland.
Na flink wat batches bier uit blik te hebben "gebrouwen", en daarbij ook zelf een gistkast in elkaar geknutseld van een apothekers koelkast, is het dan toch tijd geworden om verder te gaan met graan brouwen.
Dit kwam ook weer meer tot leven na een distilleer workshop bij de Wijkgaard in Meteren.
Het eerste idee was om zelf aan het bouwen te gaan met een HERMS opstelling. Nou heb ik nog wat meer hobbies, dus dan eerst maar gekozen voor een Grainfather. Ook de plastic tonnen zijn naar het grofvuil gegaan en daarom naast de Grainfather ook de Conical Fermenter bij Stookwinkel in de mand gestopt.
Het is onhandig om die in de gistkast te zetten, maar gelukkig was daar een mouw aan te passen met de Glycol Cooler. 

Al met al ook wel een mooie opstelling lijkt mij zo, en wie weet wat er in de toekomst nog gaat gebeuren. Het blijft een mooie hobby met veel mogelijkheden!

Foto's komen in de toekomst nog wel voorbij.
Cheers!

Henk Westra

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Henk, welkom man! Benieuwd naar je foto's. Klinkt zeker gaaf. Stook ze en update ons als je wil. Cheers man!

@ndré
Berichten: 1159
(@ndre)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hoi Henk,

Welkom op dit leuke en leerzame forum. Groet, @ndré??

munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Welkom Henk! En meteen een hele mooie set aangeschaft, daar ga je veel plezier aan beleven.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Henk welkom.sucses met het mooie spul dat je bij Jan gekocht hebt.gr.Chris.

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ijsvogel, ik zet al mijn jokers op jou in. Allemaal gasten die zich aanmelden en laten dit forum meteen verslonsen. (niet voor Ijsvogel: Bewijs me het tegendeel dan?!) Ice birdy, Gaaf van je om door te pakken man! Gooi als je wil je website hierop en ik bestel de eerste fles bij je! (Ideal,please!) Borreltje van Ijsvogel, ramt erin als een kogel! Doe wat je moet doen en verras ons. Cheers man!

Pagina 124 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?