Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 123 / 282

Troet
Berichten: 439
(@troet)
Reputable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Nimrax dat had ik ook wel door maar misschien weet Jan het want om het uit te schakelen moet je de pagina eerst helemaal naar beneden scolen en daarna weer terug om te lezen en als je er drie open hebt zit je veel te werken , daarom mijn vraag .

Troet
Berichten: 439
(@troet)
Reputable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

klopt Muncerik

Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hoi Troet, helaas is hier niets aan te verranderen. Veel mensen laten de forum mails in een apparte folder van hun email komen. Dan heb je er ook geen last van ?

Troet
Berichten: 439
(@troet)
Reputable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Klinkt goed maar voor mij is het wel duidelijk , eerst nog maar beter mijn best doen , ( eerst maar wat pc lessen nemen )

Berichten: 2
(@donalco)
New Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

DonAlco stelt zich voor. Ik brouw, stook en meng al jaren mijn “toverdrankjes” in elkaar en ben nu op het punt dat ik de volgende fase in wil. 

Ik heb meteen al een vraag: wie kan mij helpen aan een recept voor Elixir de Spa?

Berichten: 1
(@mosaselixer)
New Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hallo,
Wij zijn ruud en len uit limburg en willen beginnen met onze eigen drank te stoken.
We hebben een eikenvat gekocht om daar whiskey in te gaan maken. Eerst willen we dit proberen met houtsnippers. We willen ook likeur gaan maken, alleen hier weten we nog niet zo goed raad mee. Op internet staan 100 verschillende manieren om het te maken.
Doormiddel van dit forum willen we wat meer informatie opdoen.
Groetjes

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Ruud en Ien welkom,leuk dat er weer een Limburger bij is,ik kom zelf uit Venlo Blerick,de leden hier op het forum delen graag hun kennis,dus jullie ziten hier goed,zelf stook ik 14-15 jr.fruit met een ketel van 100 ltr.en ik vind het nog altijd leuk om te doen.gr.Chris.

Kees22
Berichten: 1266
(@kees22)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hallo,. ik ben Kees22.

Ik woon op een berg in het centrum van Nederland, dus als ik wat uit de hoogte doe, ligt het daar aan.

Ik heb 2 ketels van 10 liter, te combineren tot een ketel met verdubbelaar. Daarbij een koeler van pakweg 9 m lang, opgewonden tot 9 windingen. Deze geeft zijn warmte af aan de lucht. Bij de andere ketel hoort een gewone watergekoelde lijnkoeler. Deze ketels zet ik op het gasfornuis. Verder een grote ketel van 80 liter met twee elektrische elementen en een lijnkoeler en een kleine installatie van labglas.

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ik vind bovenstaand bericht een beetje "trollen"wat je doet. Verder lezen we niks meer van je en nog een laatste goede tip van mijn kant:  Niet Troet fukken, dan fuk ik terug. Punt en uitroepteken.!

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Kees22 welkom man! Leuk bezig, hoop dat je geen ontploffingen krijgt van de sterke alcoholdamp met je gasfornuis. Met een koeler van 9 meter(!) fucking cow! zal dat dan geen probleem zijn. Blijf ons updaten. Cheers man! 

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Heel sportief Troet. Mijn respect voor je reactie hierop.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Kees welkom op het forum,gr.Chris.

Kees22
Berichten: 1266
(@kees22)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Die 9 meter hangen in de lucht, dus die koelen niet zo sterk als een lijnkoeler van 50 cm! Ik kan maar langzaam stoken, staat tegenover dat ik geen water verspil en niet hoef op te letten of dat wel goed gaat.

Gewoon: de gaskraan zo instellen dat de koelspiraal hoogstens lauw distillaat aflevert en dan op tijd de potjes verwisselen.

aukedebier
Berichten: 320
(@aukedebier)
Reputable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Welkom Kees22, Grappige koelspiraal. Zelf nog nooit gezien. Hoeveel procent haal je ermee?

Kees22
Berichten: 1266
(@kees22)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Oh, het percentage hangt niet af van de koeling, maar van de opwarming, beter gezegd het traject van ketel tot top. De koelspiraal bepaalt de snelheid van afkoelen en daarmee de snelheid van stoken. Hij kan, volgens mijn laatste schatting, tegen de 700 W van de gasbrander aan. Met natte lapjes er op nog meer, maar dan moet ik weer steeds opletten. En ik doe graag rustig aan.

Ik heb een opwarmspiraal van 3 m, waarmee ik van pakweg 12 % in de ketel toch wel 85 % aan de top haal. En met wat natte lapjes nog iets meer.

Die koelspiraal kostte me EUR 25 en is van rvs, dus een prima aankoop.

Ik heb ook wel een lijnkoeler, maar ik vind het zo'n gedoe met dat water en ook wel jammer dat hergebruik van water zo lastig is. Wel kan ik daarmee 3 keer zo snel stoken, dus als ik haast heb, doe ik dat wel eens.

Pagina 123 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?