Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 166 / 282

@ndré
Berichten: 1166
(@ndre)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Welkom allemaal op dit leuke leerzame en gezellige forum.

Genoeg informatie te vinde voor eenieder.

Cheers, @ndré??

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Welkom Jan.

Berichten: 3
(@denbelg)
New Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Hey kzennekik nen belg hoop dak welkom zen.

Ik heb al een paar suiker, tubogist, water dinges gemaakt maar de geur en de smaak vind ik ni te zuipen, oeps drinke. Heb van china e distilleerketelke late kome en ja der zit alcohol in ni in die ketel mo in de mix. Weet ondertussen dat proefen met de vinger beter is dan met e borreglaske hihi. foreshotes en da weet ik ook, alhoewel er ni veel uitkomt bij, op mijne termometer 65 a70. Smijt zowizo da eerste borrelke weg. Ben nu aant testen met actieve kool filtere. Misschien een hint om da correct te doen ? Ik ben nu gewoon 2 lepels erin aant roeren en dan filteren door een koffiefilter. Waarschijnkijk geen goei manier?

Berichten: 3
(@denbelg)
New Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Heb ook koji sporen in huis waar ik graag sake zou van maken maar lijkt mij ni gemakkelijk om nu de boel aan 26 a 35 graden te houden om koji-kin te maken. Zal beter gistcakes kopen zeker?

 

Berichten: 137
(@davidoff)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Doa se nog ne Belg. Ken het probleem met dienne chinese distilleerpannekes. Gewoon ne 2de keer afstoken en veel lezen van de Robbert hier opt forum. Met zijn geweldige kennis hier opt forum kom je al heel ver.

Best gene Turbo 8 en al zeker nie zonder de nodige actieve kool erin. Beter de Still Pure nemen + actieve kool en 2x afstoken om tot een bedenkelijk maar toch voldoende goeie kwaliteit te komen. Veel plezier!

Berichten: 3
(@denbelg)
New Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

kem alcotec Turbo pure 48 geeft diene diene smaak en geur? Kem ier e zakske kool ligge van 10 jaar trug is diene nog goe of ni? ziet er nog proper uit...

 

Berichten: 137
(@davidoff)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Geen ervaring met Alcotec, ma zowieso is da gene gist voor da ketelke. Probeer volgende keer de Pure van Still en hunne actieve kool die je in je sugarwash kiepert vooraleer je stookt. Kijk ook ne keer op stookwinkel.nl, waar ze die produkten verkopen. 

Zoalng de kool afgeschermd is geweest van lucht en licht zal em nog wel goe zijn. 

wat wil je feitelijk brouwen? Alcohol voor likeuren of meer complex eindprodukt?

Berichten: 2
 Jolo
(@jolo)
New Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Hallo, Ik ben Jolanda en ik maak al een aantal jaar zelf limoncello en droplikeur. Ik kocht altijd alcohol 96% in Luxemburg. Aangezien ik zelf wil gaan stoken, heb ik zojuist een T500 gekocht. Ik ben zeer benieuwd en kan niet wachten tot hij binnenkomt. In de toekomst wil ik ook graag likeur maken van vers fruit (bijvoorbeeld aardbeien of kersen), dus als iemand een goed recept heeft, hou ik me aanbevolen! Mocht iemand interesse hebben mijn recepten, deel ik ze graag.

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Welkom Denbelg.

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Welkom Jolo,

De recepten hoek is bijna onuitputtelijk.

aukedebier
Berichten: 320
(@aukedebier)
Reputable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Welkom Jolanda. Hier veel info over de T500, gaat je zeker van pas komen.

Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Dan heb je hem vandaag binnen Jolo alleen nu nog stookwijn. Welkom en veel stookplezier.

@ndré
Berichten: 1166
(@ndre)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Welkom op dit gezellige, leerzame en gewoon leuke forum.

Groet, @ndré

Berichten: 3
(@vonap)
New Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Hallo allemaal, ik ben Alex.

Allereerst, wat een fantastisch forum en community. Volg het nu enige tijd en het enthousiasme en bevlogenheid is heerlijk om te zien.

Helaas nog niet zo ver dat ik zelf een ketel heb staan maar die zal er zeker komen!
Tot die tijd lees ik graag mee en ik hoop natuurlijk snel mijn eigen ervaringen te kunnen delen.

Zou het ook leuk vinden deze hobby met andere mensen op te pakken maar helaas is er niemand in mijn omgeving met deze gedeelde interesse. Mocht iemand in regio Rijnmond het leuk vinden hierin samen op te trekken dan sta ik er zeker voor open!

Proost.

Berichten: 60
(@sjonnie54)
Trusted Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Beste Alex, Welkom op het forum. Ik lees ook alleen maar om te leren en woon in de regio Rijnmond. Echter ben ik zelf net begonnen en heb zojuist al me spullen bij elkaar verzameld en aangeschaft om de eerste stook te gaan maken dus ik ben niet degene die je moet hebben om van te leren. Maar er zullen best wel mensen zijn (ook uit de omgeving) die je kunnen helpen en met veel lezen, filmpjes kijken en google kom je een eind. Succes

Pagina 166 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?