Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 172 / 282

Berichten: 5
(@mooren)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

goede avond

Ik ben Tom ,36 jaar en woon in Ruinen

Samen met mijn vrouw masja maken we al enige tijd sleendoornbessendrank op basis van jenever ,erg lekker maar niet echt "eigen" drank dus kwam het plan om een stap verder te gaan en zelf te destilleren.

Na mijn plannen hier en daar gedeeld te hebben en diverse negatieve meningen ontvangen te hebben over de gevaren van destilleren heb ik toch de stoute schoenen aan getrokken en me meer verdiept in deze bezigheid.

Conclusie : als je een beetje weet wat je doet is het niet gevaarlijk

Dus een koperen boilervat op de kop getikt en bij onze oudijzerboer diverse leidingen, bochten en andere passtukken uit de container getrokken , zo moest ik een heel eind komen....dacht ik...

Alles in mijn garage gesleept en een hoop avonduren benut maar als je bezig ben kom je van alles tegen wat niet bevalt of beter kan dus (mede op dit forum) gespiekt bij soortgelijke projecten en mijn plannen hier en daar gewijzigd.

Ondertussen nog drie keer bij me oudijzerboer geweest.... 

Maar het resultaat is er.......bijna.

hij is bijna klaar 

Als er iemand tips of opmerkingen over me ketel heeft hoor ik het graag.

groetjes tom

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

In elk geval mijn complimenten,Tom. Mooi werkstuk geworden. Welkom en succes en cheers man! 😉

Berichten: 2
(@goosebumps)
New Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Dank je. Ik heb het document in het LEES DIT EERST topic gevonden. Alleen daarvoor was het al de moeite waard om hier te komen. En dat is hoogstwaarschijnlijk nog maar het top je van de ijsberg. Bedankt voor de koperen boiler tip. Zal ik zeker gaan checken.

Paolo
Berichten: 618
(@paolo)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Het betere huisvlijt, ziet er goed uit. 

Kan je er helemaal boven in de kolom een temperatuurmeter in doen of zie ik dat verkeerd?

Berichten: 196
 Arak
(@arak)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ziet er prachtig uit Tom. Ga je de ketel op gas stoken of electra? Mocht het gas zijn zou ik de condensor niet boven de vlam maar verwijderd van de ketel laten eindigen. Veel stook plezier alvast.

 

Berichten: 23
(@ollie1980)
Eminent Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Zal me via hier nog ff voorstellen. Ik ben Olaf uit het mooie Zeeuws Vlaanderen . Ik ben al jaren liefhebber van borreltjes, biertjes en wijntjes. Maak met regelmaat limoncello, porto en kruidenbitter met gekochte alcohol. Maar het lijkt me geweldig ( en goedkoper ) om zelf te gaan stoken. Ook het maken van calvados whiskey ed lijkt me fantastisch. Ben me dus nog even aan het verdiepen in wat ik het beste aan ga schaffen ... wordt vervolgd ?

evds3
Berichten: 1415
(@evds)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

welkom Ollie

 als je alles wil maken is de grainfhater de beste denk ik ! ik zelf heb de T500 en extra de koperhelm en condenser erbij en voor mij is dit genoeg omdat ik alleen borreltjes maak

gr erik

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hoi Ollie, welkom! Ga je goed oriënteren en bezoek onze snoepwinkel eens voor wat inspiratie (www.stookwinkel.nl)

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Olaf welkom op het forum.gr.Chris.

Berichten: 13
(@jan68)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

We zijn inmiddels een goede maand verder, en mijn keteltje is bijna klaar. Ik heb zoveel mogelijk afvalmateriaal gebruikt. Als hij helemaal klaar is zal ik nog wat foto's posten. Hij is ongeveer 23 liter groot met 3500 watt vermogen. Met pid regeling. Ik maak me alleen nog wat zorgen over het koelgedeelte. Dat komt uit china en is maar 35 cm lang.

Het eerste brouwsel staat al wel 2 dagen te borrelen nu. Een turbo classic. recept volgens verpakking. Ik ben wel benieuwd wat het gaat worden.

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Jasper

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Tom

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

welkom Tom

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Olaf

Paolo
Berichten: 618
(@paolo)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Olaf op dit leuke en leerzame forum

Pagina 172 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?