Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 173 / 282

Berichten: 5
(@mooren)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

bedankt voor de complimenten en het advies

In eerste instantie was ik van plan elektrisch te gaan verwarmen maar mijn moeder had nog een grote gasbrander die ik mag hebben dus...

Ik heb nog genoeg hoogte om de uitloop parot verder van de ketel/brander te laten eindigen, 60 cm is wel voldoende toch?

groetjes tom

Berichten: 5
(@mooren)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

ja klopt maar ik heb het nog iets veranderd ik heb nu boven op de kolom met een klein knelkoppelingetje de thermometer er in gemaakt

 

Paolo
Berichten: 618
(@paolo)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Dit stukje niet alleen voor de nieuwkomers:

ik wilde toch ook even reageren op het antwoord van Arak op de gebouwde ketel van Mooren de condensor ver van het gas te verwijderen.

een maandje geleden lekker wat stookwijn aan het wegwerken met mijn keteltje. Nu loop ik nooit weg van mijn keteltje maar was nu uitgebreid ‘stookforum.nl’ aan het doorspitten op mijn stoeltje ernaast. Op een gegeven ogenblik rook ik iets, keek op en zag letterlijk een wolk van gassen van een 50cm doorsnee aan het eind van de condensor ‘hangen’. Geloof me, ik schrok me kapot. Gas gelijk uitgedraaid en met m’n tablet maar gaan wapperen tot de gassen verdwenen waren. Pfff had aardig verkeerd kunnen aflopen dus maar goed dat de afstand gas condensor haast een metertje is en ik niet in m’n afgesloten kamer of schuurtje werk.

Wat bleek, de waterpomp van mijn koeling had het begeven dus geen koeling meer.

Een fantastische hobby maar laten we voorzichtig blijven werken?.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Mijn gasfles staat altijd 2 meter van mijn brander achter een muur,als mijn ketel ploft dan gaat de de deksel of pijp er vanaf die zijn met polenta vast gemaakt ik werk nooit in een afgeslotenruimte,het is waar wat je zegt werk veilig drink niet onder het stoken en laat je ketel niet alleen.verzekering betaald niets.ongelukje zit in een klein hoekje.

Paolo
Berichten: 618
(@paolo)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Dit is natuurlijk geen commentaar maar alleen als waarschuwing. Niemand zit continu naar ‘het straaltje’ te kijken en een koeling is zo gestopt. Inderdaad ook niet drinken. Drinken als je aan het stoken bent is niet stoer naar je vrienden toe. 

En wat je zegt Chris, verzekering betaald niets.

Berichten: 196
 Arak
(@arak)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hi Tom, zo als Paolo hier onder beschrijft is mij ook ongeveer gebeurd. Het opwarmen duurt bij mij normaal een uur 5 kwartier als ie bom vol zit met koude wash. Had hier niet goed bij nagedacht toen er iets minder en alleen gestripte alcohol in ging. De begin temp was al hoger en de 40% warmt toch wel iets sneller op dan een wash van 13%. Ook ik zat lekker te bladeren op stook forum en rook iets en had ook zo'n wolk uit mijn condensor. Gelukkig staat het in een goed geventileerde ruimte die de damp ook nog eens wegtrekt bij de ketel. Ook heb ik een keer een gescheurde pakking tussen ketel en kolom gehad. bij potstil was dit niet heel erg maar toen ik een reflux stook ging doen (er komt dan wat druk op de ketel doordat de kolom vol vloeistof staat) kwam er toch wel heel veel damp uit. Toen ben ik direct gestopt en heb een action bak matje verknipt.

Veel stook plezier Erik

Murmillo
Berichten: 2692
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Heftig lijkt me zon ervaring. Ik ben nu appelwijn aan het brouwen maar destilleren wil ik in de toekomst ook een keer proberen. Misschien ter zijner tijd toch maar eens hier op het forum vragen of ik met iemand mee kan kijken.  

Paolo
Berichten: 618
(@paolo)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Pake Wijbe, wat ontzettend leuk eerbetoon. Daar proost ik straks op ?.

 

Berichten: 2
(@pinky)
New Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Hoi hoi,

Ik ben dirk. Ben de laatste tijd meer en meer geiintereseerd door gin. Ik ben dan ondertussen ook in de ban geraakt om het zelf te maken. Ik ga eerst beginnen met wat bathtub gin te maken met vodka. Deze week ben in bij een stookwinkel hier de buurt voor info ivm een stookketel voor pure alcohol te maken. Ondertussen is het vlammetje nog meer aangewakkerd .;)

Zal me hier eens goed verdiepen op dit forum om een lekkere gin te maken.

Alvast bedankt voor de info die ik hier al gelezen heb!

 

 

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hoi Dirk, welkom en top dat je hier al wat van je gading hebt gevonden!
Je weet dat dit forum een eigen "snoepwinkel" heeft?
Succes en cheers alvast man 😉

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Dirk,

Na Gin komt Jenever, Rum, Cognac, Calvados, Port, Advocaat, Baileys, Cider, Bier, Wiskie, enzoverder. Bekijk voor je iets koopt vooral ook naar de prijzen, als je een bestaand product koop, kun je hier bij Stookwinkel en Bio-brouwmaat, zeker tegen concurrerende prijzen kopen. En voor de BBQ kun je ook nog inschrijven.  Even boven aan de beginsite, het 2e topic openen. 

 

 

 

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Dirk welkom.pas op met dat stookvirus,daar kom je niet meer vanaf.

Murmillo
Berichten: 2692
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Welkom!

Berichten: 23
(@melmoth)
Eminent Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Goedemorgen hier Melmoth, woonachtig in zuid Holland en al wat jaartjes bezig met de hobby. Zat vroeger op thuisdestilleren forum, maar die is weg dus zodoende nu hier. Stook nu een paar jaar met een Ali setup. Maar ben bezig met plannen voor een dubbelwandig systeem. Misschien hebben jullie hier nog goede tips voor. Owja whiskey is my favorite!

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Welkom Melmoth.

Pagina 173 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?