Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 174 / 282

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Melmoth.

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

We bulken van de tips Melmoth, welkom! 😉

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Wat?ze hebben zelfs mij geacksepteerd???

Berichten: 23
(@melmoth)
Eminent Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Ja klopt Pake Wijbe. Ik zal wat foto’s maken en een apart draadje aanmaken..

Murmillo
Berichten: 2692
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Welkom.. vergeet ook niet al je wijsheden met ons te delen.

Berichten: 6770
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Alle nieuwkomers van de laatste tijd, alsnog van harte welkom!

Jullie zijn ook allemaal welkom op de 3e grote Stookforum barbecue 22 Juni. het kost niets, dus kom ervaringen delen, proef wat je medestokers voor lekkers gemaakt hebben en geniet van een hele gezellige avond. Juist voor nieuwe stokers, hier kun je heel veel van leren!

Overnachten is uiteraard mogelijk.

Inschrijven kan hier:  https://www.stookforum.nl/thread/de-3e-stookforum-bbq-22-juni-hier-inschrijven/

Gezellig, leerzaam, onvergetelijk!

 

Berichten: 102
(@rikvanbeusichem)
Estimable Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Goedemorgen.

Mijn naam is Rik en ik ben al met deze hobby bezig vanaf voor de eeuwwisseling. De eerste still die ik heb gebouwd was een "Nixon-Stone", waar ik eigenlijk alleen (zo puur mogelijke) ethanol mee maakte. Door de jaren heen heb ik op dit ontwerp steeds wat aanpassing gemaakt - met vooral de informatie van homedistiller.org - en maak nog steeds zuivere ethanol voor vodka en likeurtjes. Omdat ik hier al meer dan twintig jaar mee aan het knutselen ben, ligt hier dan ook wel mijn grootste interesse.

Voor het experimenteren met 'drankjes met een smaakje' gebruikt ik een kleine 10 liter zelfbouw-potstill. Cointreau, tsikoudia en ouzo zijn daarbij wel de favorieten. 

Het 'zelf bouwen' is voor mij ook een erg leuk aspect van deze hobby. Omdat ik geen ruime werkplaats met gereedschappen tot m'n beschikking heb, zijn de meeste bouwsels vervaardigd met een ijzerzaag, accuboormachine, soldeerbout (voor de elektronica) en kleine bouwmarkt-gasbrander.

Groet,

Rik

 

Paolo
Berichten: 618
(@paolo)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hallo Rik,

uiteraard ten eerste heel hartelijk welkom op dit forum. WT gaaf dat je al de nodige tijd bezig bent met het brouwen van allerlei lekkere drankjes.

goed, nu wil ik graag dan ook gelijk leren van jou, hoe maak jij je Tsikoudia ? Ik ben een fervent Griekenlandganger maar vertel me aan hoe je Tsikoudia maakt en wat voor kruiden uiteraard. Het is me tot op heden niet gelukt een echte tsipouro te maken omdat ik eigenlijk pas een half jaartje met deze hobby bezig ben. Ik, en ik denk meerdere, horen dit graag van je.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Welkom Rik,ik stook ongeveer 16 jr,meestal druiven,nu af en toe ook mais.ik ben wel een primitieve stoker,ik gebruik geen modern spul.

Berichten: 102
(@rikvanbeusichem)
Estimable Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Dank u.

Een receptje voor de Tsikoudia zal ik onder recepten plaatsen.

Groet,

Rik

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Rik

Paolo
Berichten: 618
(@paolo)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Super, dank je Rick. 

Nu in Griekenland met de nodige vers gemaakte Tsipouro maar daarna ga ik het eens zelf maken.

Paolo
Berichten: 618
(@paolo)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

ps.: natuurlijk van harte welkom Rick ?

Paolo
Berichten: 618
(@paolo)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Had ik al gedaan, maar dan nog maar een keer...... toch te veel tsipouro op volgens mijn vrouw....mmm ze begint een beetje gelijk te krijgen??

Murmillo
Berichten: 2692
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Welkom. Veel plezier hier. En deel uw kennis. Voornamelijk die cointreaux ben ik benieuwd naar.

Pagina 174 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?