Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 203 / 282

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Minimaliseert de kans op gist overbelasting.

Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Precies, verhouding suiker per liter wordt dan iets lager, teveel suiker is overkill. Ook de zakjes Still Spirits die voor 8 kilo gemaakt zijn worden door veel mensen gebruikt met maar 6 kilo, omdat het ook de kwaliteit ten goede komt.

Verder over dit onderwerp beter in een topic dat hier over gaat, dan blijft dit het voorstel topic 🙂

Berichten: 19
 Jim
(@jim)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

...en de suiker zoals ik het lees moet eigenlijk niet geïnverteerd worden dan, een volgende keer (niet nodig?).
Bedankt alvast.

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Inverteren levert geen extra voordeel op bij turbo ten opzichte van de nadelen: Veel werk, kost energie, afkoeltijd... terwijl je gist dit prima zelf kan doen voor je.
Gewoon die 25 liter water op 30 graden en suiker erdoor roeren. Gist er doorroeren en klaar al. Cheers alvast man! 😉

Berichten: 92
(@johnsmith22)
Trusted Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

ik verkoop/verkocht nog nooit een drup.
Ik starte op de middelbare school. De biologie leraar liet het zien hoe het moet. Dus ik naar de scheikundeleraar voor wat glaswerk. en een tijdje later drupte het.Glaswerk was dat, dus peanuts.Daarna kwam ik een boek tegen in de openbare bibliotheek: het volkomen stookboek van BrouwerToen eigen metalen opzet gemaakt, kwam tot circa 60 %Was veel RVS dus weggegooid.Toen kocht ik zo een 5 liter Portugees koperen stookketeltje.Jaar plezier van gehad.Heb hem nog maar nu mijn hart verpand aan de T500.Die probeer ik te optimaliseren.Fijne koperen vulling, de moeite waard. Extra kooksteentjes, de moeite waard. Bestelde een ozon generator, dat vind ik spannend
zag je al aan die penguin natuurlijk ?

Berichten: 92
(@johnsmith22)
Trusted Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

er is hier ergens een moderator, die voegt losse regels aaneen

Ik heb de neiging na elke zin te versturen, dat oogt lelijk, en de moderator lost dat op

Edit Nimrax, klopt, graag een verhaaltje bundelen in 1 post, dan blijft het beter leesbaar.

Berichten: 92
(@johnsmith22)
Trusted Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

wel een tof forum!

Ik hoop me genoeg voorgesteld te hebben 🙂

alcohol houdt de aderen soepel!

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

John, we doen ons best,(jij ook) en dan komt het helemaal goed. 😉

Berichten: 92
(@johnsmith22)
Trusted Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Ik vergat nog te melden dat ik puur zuivere wodka van suiker wil en kruidenbitters daarmee gemaakt,

Whisky van granen, rum van melasses waag ik me niet aan.

Nimrax ty

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

John, met hulp hier, kun jij je eerdaags overal aan wagen met dank voor je input, ik zie liever iemand als jij met veel imput dan 1400leden die niets "ïnbrengen", jij produceert tussendoor leuke tips dus John, TY 😉 ?

Berichten: 1
(@hendrik090)
New Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Hallo ik ben Gerrit en hou als hobby bijen hierdoor in aanraking gekomen met mede maken vandaar over gegaan op wijn maken en nu bezig met het stoken van mijn eigen drankjes ben nog beginnende dus hoop hier veel te kunnen leren en op te steken

@ndré
Berichten: 1159
(@ndre)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Welkom John en Gerrit. Cheers alvast??

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom John

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Gerrit.

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Gerrit, welkom in ons midden.

Pagina 203 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?