Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 207 / 282

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Matthijs,

Met de juiste Gist gaat het zeker lukken. Die van de stookwinkel is zeer goed. Maar Gist is een mooi product, en misschien ,als je wat meer geoefend hebt,. Zoek je naar een Gist die bij jou smaak past. Met de juiste toevoegingen, gebruik je dan misschien wel een cider-,wiskie - of andere Gist. The Sky Is The Beginning.

Murmillo
Berichten: 2692
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Welkom! Netjes gepoetst man. 

Berichten: 5
(@jck612)
Active Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hallo,
Na een tijdje mee gelezen te hebben , toch me ook maar aan gemeld.
Ben 51 jaar en kom uit Gouda , het lijkt me leuk om me eigen borrel te maken , maar ben er nog niet overuit hoe ik dat ga doen.
De vraag blijft zelfbouw , koper of rvs , gas of elektra.
Of een nieuwe mooie glimmende alambic , wat ik toch ook wel mooi vind.
Dan is het formaat ook nog een vraag.
Lijkt me dat 10 of 15 liter groot genoeg is voor een paar litertjes.
Zou graag whiskey of een lekkere snapps willeen proberen te maken.

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hoi JcK612, voor een paar litertjes is een smartstill/airstill van 4 liter al ruim voldoende, het is maar wat je wil, je kunt werkelijk alle kanten op. Welkom hier 😉

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom JcK612.

Begin zeker niet boven de 15 liter, als je nog zoekende bent. Ik persoonlijk ben voor de koper ketels, maar zoals Nimrax zegt, 4 liter Smartstill/Airstill kan al genoeg zijn.  Ben zelf met de 12 liter alambiek , en de Grainfather begonnen. Heb nu een aantal ketteltjes waarvan de kleinste 3.5 Liter. Deze zijn ideaal, als je wil experimenteren. Voor mij is het gas, electrisch teveel op gevloekt. (Ondingen, ligt natuurlijk niet aan mij)  Bij mijn eerste gas-stook meteen om. Vooral goed inlezen, en bij twijfel, hier vragen, en genieten.

@ndré
Berichten: 1159
(@ndre)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Welkom JcK612 en Frank, op dit leuke en leerzame forum.

Cheers, @ndré??

Berichten: 55
(@reaper)
Trusted Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

merci iedereen. De mout is in huis, 5kg light peated whisky mout, en 2kg pale ale malt voor 20 liter wort. morgen ga ik me er eens aan wagen. Bovendien heb ik nog 20 liter ananaswijn staan van 3 jaar terug die nooit echt lekker is geworden. Ik denk dat ik die morgen maar eens ga proberen te stoken terwijl we moeten wachten tijdens het mashen. Wie weet is het dan wel te drinken.... en anders heb ik een voorraadje ontdooispray voor de auto voor de winter.

Berichten: 12
(@yutya)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

He, welkom bij de club. Fijn dat je zo enthousiast geworden ben buurman. Altijd makkelijk om iets van elkaar te leren. Zoals ik al verteld had vind je hier of krijg je hier antwoord op je vragen. Gaan samen veel plezier beleven ook al hadden we dat al als buurtjes. Onze straatnaam krijgt misschien in de toekomst de oude Schiedamse bijnaam terug van " Zwart Nazareth" Ga je zien als je je spullen binnen hebt.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Dank jullie wel, gaan lange nachten worden, maar beregezellig 🙂

 

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

En Yutya, ben er wel bang voor... whahaha

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Appi (Frank), 

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Frank hartelijk welkom!

Murmillo
Berichten: 2692
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Welkom Frank. Veel plezier hier.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

JcK612 welkom bij de stook fam.ik stook met een ketel van 100 ltr.is eigenlijk te klein voor mij,maar ik behelp mij er voorlopig mee.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

welkom Frank,die lange nachten vind ik niet erg,maar meestal weet ik niet hoe het afgelopen is,en in mijn bed ben gekomen?

Pagina 207 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?