Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 226 / 282

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Kippie

Murmillo
Berichten: 2690
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Welkom. Er zijn een paar smartstill eigenaren hier die je veel kunnen vertellen.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Henk en Kippie welkom.

Berichten: 35
(@brouwerijreijnos)
Eminent Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Beste mensen ik heb al het een en ander op dit  forum geplaatste en kom er net achter dat dit "stel je even voor" topic ook bestaat.. sorry..

Ik ben Arno en kom uit Wijchen en ben 54 jaar en werk nog volledig en heb sinds 2013 de hobby bier brouwen wat ik geleerd heb door dagenlang Youtube filmpjes te bekijken van amerikanen die alles wat ze doen filmen en op Youtube plaatsen.

Aan de hand van mijn bevindingen ben ik gaan bouwen en heb toen mijn eerste brouwerij, een Herms met echte bierpompen gebouwd die ik ondertussen verkocht heb omdat schoonmaken langer duurde dan het brouwen zelf, ik brouw nu met een Grainfather.

Hierbij een foto van de set:

Mijn interesse voor stoken is begonnen toen ik na vele batches bier ook regelmatig bieren had die ik niet lekker vond en ze bewaarde in vaten waarvan ik niet wist wat ik er eigenlijk mee moest tot iemand me er op attent maakte dat ik ze ook kon opstoken en er bijv. Whiskey van zou kunnen maken.. 

Ik ben gaan zoeken en kwam op stookwinkel terecht en tegelijk met op dit makkelijke forum wat erbij hoorde.

Nou hou ik eigenlijk helemaal niet van Whiskey en andere sterke dranken, ben puur een bierdrinker en een echte liefhebber maar de techniek om dit te doen interesseerde me heel erg en ben vrij praktijkgericht leergierig, ik ben een type die eerst 3 dagen aanrommelt alvorens de handleiding te lezen.. 

Ik ben me er van bewust dat ik geen wonderdranken ga maken maar al doende leert men..

Hierbij een foto van mijn tegenwoordige ketel met condensor:

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Welkom,Arno als je de whisky niet drinkt of sterke drank?ik hou mij aanbevolen???maar ik drink ook bier,maar geen water???ik ga er zo een drinken.

Berichten: 17
(@kippie)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hoi ik ben kippie
Dat komt omdat ik kippen heb hou en uitbroed
Maar nu wil ik ook graag mijn eigen kruidenbitter en likeur gaan maken en later ook whisky dus aan het zoeken geslagen en hier uit gekomen ik hoop er veel leuke dingen van op te steken en gezellig allerlei stookbezigheden uit te wisselen al moet het in het begin wel van jullie kant komen ik heb al een hoop gelezen op de site en wil nu dus een t500 aanschaffen en het eerst gaan proberen
Gr kippie

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Kippie

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Is dit wat om mee te beginnen?

Welkom Kippie, de still die je hebt afgebeeld is eigenlijk gemaakt om water te distilleren op 100graden. Voor alcohol maken heb je een vermogensregelaar nodig,waarbij je de temp.op het systeem op 100 gr. zet, zodat je ketel niet steeds stil valt bij behaalde temperatuur.

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Mooi Arno, leuke setup,geweldige spullen!

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Kippie, welkom bij de club, veel vragen kun je vinden via het zoekbalkje op de homepage. En anders lezen we het graag van je. Cheers man!

Berichten: 14
(@dipita)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hallo allemaal

Mijn naam is Dirk-Pieter en ben 52 jaar, ondernemer in het bedrijf van mijn vrouw in Purmerend.

Ik stook al zo'n 10 jaar samen met mijn vader in een, uit een koperen boiler gefabriceerde alambic, voornamelijk eau de vie de framboise die zelfs een tijdje in een exclusief restaurant op de kaart heeft gestaan.

Ik vind het leuk zelfvoorzienend te zijn en heb dus ook een groente tuin, rook ik zelf vlees (rookvlees en zachte metworst) en vis en brouw ik zo af en toe een biertje.

De eerste keer dat ik cider maakte uit geperste Elstar appels mislukte helaas waardoor ik met 48 flesjes azijn kwam te zitten en het maar opgaf. Nu 2 jaar later kwam ik de spullen weer tegen op zolder en dacht laat ik het toch nog weer een keer proberen met gewoon appelsap en zo ben ik hier terecht gekomen.

Nooit geweten dat er zo'n levendige gemeenschap van stokers en brouwers bestond, Leuk!

Alchemist
Berichten: 3166
(@alchemist)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Hoi Dirk-Pieter en welkom op het stookforum. Betreffende de Cider kun je even zoeken bovenin, dat zal je vast op weg helpen.

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Dirk-Pieter

Berichten: 1
 Jp55
(@jp55)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hallo, ik ben Johan en ben nieuw hier.
Ben bezig met mn ketel bouwen.
Hard solderen en buigen en koper bewerken

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Welkom,Dirk-Pieter.ik hou ook van zelfvoorzienend.

Pagina 226 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?