Welkom!
Welkom Freddy
Hallo,
Ik zal me ook even voorstellen, ik ben Sijmen en ik stook al jaren. Ik heb een 50 liter boiler, met een demontabele kolom.
Ik kan de installatie om bouwen naar potstill, of redlux.
Als ik hem als reflux kolom gebruik, heb ik er een Boca met een shotgun koeler op.
Ik stook hem op met gas, en neem hem daarna over op electra.
Ik ben hier om meer te leren over de T500, omdat ik over na denk, deze aan te schaffen, gezien de grote tijd winst tijdens een run.
Hier een foto van mijn installatie.
Hoi Sijmen, leuke installatie om te zien. Succes met de T500 en welkom!
Welkom Jackass123 (Sijmen)
Welkom Sijmen
Goeiemiddag! Ik zie in de regels dat je je als nieuw lid even moet voorstellen. Dat doe ik graag! Ik lees veel over stoken en ik kijk weleens mee. Er komt veel bij kijken, meer dan ik ooit had gedacht. Mijn doel is een mooie jenever maken voor mijn man. En verder alles stoken waar ik maar makkelijk aan kan komen zoals fruit uit de omgeving. Ik heb een spiksplinter nieuwe alambiek van 35 liter staan. Op dit moment staat er 20 liter appelsap in een gistingsvat van 30 liter met cidergist. Dat vind ik al heel spannend. Ik hoop hier veel te mogen leren en plezier te mogen hebben en te geven aan dit forum. En ik vraag me nog af of er ook veel vrouwen stoken? Gr Ybosje
Hallo Ybosje ,welkom in dit kleurrijke gezelschap .
Ja er zijn nog een paar dames .
Je bent al goed voorbereid dus we gaan mooie dingen van horen .
( De beste ambachtelijke jonge jenever op de mark wordt door een dame in Amsterdam gemaakt ..?
de lat ligt hoog .??? . Geintje . )
GRIJNS! Bedankt voor het warme welkom ?

Hallo Allemaal,
Ik ben Mario, ik kom uit Gelderland, en ben 18 jaar oud.
Ik ben een aantal jaar geleden door het programma moonshiners, samen met mijn vader begonnen aan het maken van een alambiek. Dit ging erg voorspoedig en binnen een mum van tijd stond er een prachtige roodkopere installatie. (Foto's volgen nog!) Helaas stopte mijn vader met deze prachtige hobby, en probeer ik samen met mijn beste kameraad de draad weer op te pakken! Mijn favoriete drankje is Gin-tonic en ben momenteel bezig met mijn eigen versie.
Mario, leuk man! Welkom bij de club!
Welkom en ben benieuwd naar de foto's.
Mario welkom,stoppen met deze hobby?!!! Hoe durft je vader?ik zou blij zijn als mijn zoon het ook zou leren.
Hij is gestopt met het stoken, omdat hij zich nu gaat richten op zijn nieuwe hobby: Het brouwen van bier.
Lol ! Nou dan zit paps hier ook helemaal geramd! 🙂
Dag, ik ben Tara M, een herborist (o.a.) ik gebruik alcohol voor het maken van tincturen, om bepaalde olie uit planten te winnen en voor het maken van parfum, reiniging etc.
ik maak graag wijn, vlierbes en mede echter drink zelf geen gedestilleerd.
vorige week de t500 gekocht en nu “prutsende.” De eerste suikerwash staat al een week in de kamer te gisten.
Nu vooral druk met uitzoeken hoe eea op een werkt en hoe mijn wash op een zo natuurlijke manier omgezet kan worden in alcohol :-).
groet! Tara
Welkom Mario