Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 233 / 282

Berichten: 2
(@storm)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Ik ben een gepensioneerde veelzijdige techneut, heb 48 jaar gewerkt, ter land, ter zee en in de lucht. Zo ben ik geboren en getogen in de stad waar de overhemden met opgerolde mouwen in de etalages liggen.

BBQen doe ik al 45 jaar en ben sinds 5 jaar ook vlees en vis gaan roken. Door de ongewilde functie van Mantelzorger ben ik geleidelijk hobby kok geworden, stoken maakt het plaatje compleet. Ik vind het interessant om mij diverse (niet technische) technieken eigen te maken, waardoor ik instaat ben met eerlijke natuurlijke producten mooie smaken te maken.

Wat is er mooier om je familie, vrienden en kennissen af en toe te verwennen met een heerlijk zelf gemaakt etentje en dit etentje te begeleiden

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Storm, hier kun je de beste ideeën opdoen. Welkom!

Murmillo
Berichten: 2690
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

welkom. 

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom JW, Ook jij gaat je favoriete drankje vinden, desnoods een met hopsmaak. 😉

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Storm. Dat wordt op de BBQ van het stookforum, kennis en kennissen opdoen.

Berichten: 64
(@axelf)
Trusted Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Ook de crazy frog hoor ik vaak met mijn naam  meneer Nimrax.

de F is Ferwerda . 

Berichten: 2
(@storm)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

met een heerlijk home made drankje. (dit hoort nog mijn even voorstellen)

Ik heb inmiddels, tot mijn verbazing met een verrassende goed resultaat, de volgende drankjes gemaakt: Wodka, Baileys, Nutella likeur, Rum, Amaretto, Malibu.

Ter vergelijking koop ik ook het origineel, van dat verschil in smaak wordt ik erg blij.

Ik heb nog gefermenteerde suiker mash staan  die ga ik na de Carnaval overhalen. Verder ben ik graan aan het mouten voor de bourbon mash.

Berichten: 2
(@drbob)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

DrBob,

Hallo enthousiaste stokers!

Ik ben Bob en woon in het Zuid-Hollandse en heb tot nu toe alleen ruwe aardolie en Ethyleenglycol gedistilleerd. Op school heb ik ook nog wel "Perenolie" gesynthetiseerd en met een Vigreuxkolom (spijkeropzet) gedistilleerd.

Ik vind het erg leuk om hier al die enthousiaste verhalen te lezen, en hier en daar herken ik aardig wat empirische wetenschappers. Wat een leuke hobby!
Hier thuis zijn ze het er niet zo mee eens, maar ja een mens moet wat. Dan kan ik eindelijk eens van mijn werk mijn hobby maken.

Ik ga eerst jullie ervaringen en anekdotes lezen, en inventariseren wat er allemaal voor komt kijken in de huiselijke kring.

Groeten aan allemaal,

Bob

Berichten: 2
(@drbob)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Wat een prachtig stilleven !

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Leuk,zoveel enthousiasme! Dr.Bob, zet hem op. Welkom!

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom DrBob. Met huisvlijt valt meer te bereiken, dan dat je kan dromen.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Alle nieuwe leden welkom.ik stook zelf op een antieke manier en dat 15-16 jr.het hoort intussen bij mijn leven.mooie hobby.net weer mais gekookt morgen de gist er op en volgende week weer vaatje vullen met mais.

Murmillo
Berichten: 2690
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Welkom!

Berichten: 1
(@fredgist)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hallo allemaal, ik heet Freddy, woon in Haarlem, heb een stokerij in elkaar gelast van roestvrijstaal. Stook nu zo'n twaalf jaar, begonnen met turbo gisten, nu met, door oa Robbert op dit forum met zelfgemaakte gist, wat is uitgelopen op gisten voor gingerbeer, zuurkool, desem brood. Dank voor dit forum, lees veel berichten en antwoorden, schat voor informatie. Bedankt allemaal, Freddy

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Freddy welkom bij de club.

Pagina 233 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?