Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 235 / 282

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Tara

Berichten: 9
(@paramario)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Bij deze een foto van mijn alambiek 🙂

 

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Welkom Tara.

Alchemist
Berichten: 3166
(@alchemist)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Kijk eens aan dat ziet er mooi uit. Een liebigkoeler en omlaag lopende lyne arm, je gaat dus voor wat robuustere smaken in de Gin, ten minste ik neem aan dat een zelfde gedachtegang gevolgd kan worden als bij Whisky.

cooper
Berichten: 8
(@cooper)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Even voorstellen dus: Ik ben john en heb een paar weken geleden mijn eerste 4,5 liter uit mijn T500 weten te peuteren waarvan ik een klein gedeelte tot limoncello heb verwerkt en dat viel me helemaal niet eens tegen. Beetje te zoet maar dat kon ik oplossen.

Maar, ik heb nog een lange weg te gaan en hoop via dit forum nog veel meer te weten te komen over deze boeiende hobby.

De trigger voor dit experiment was dat hier in zuid-limburg bijna niemand meer de peren gebruikt van de hoge-stam peren-bomen en fruit in het algemeen in het najaar bij de tonnen ligt weg te rotten. Dit kan beter dus daar wil ik naar toe werken.

Alchemist
Berichten: 3166
(@alchemist)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Hoi John,

Welkom op het forum en Zuid Limburgers juich ik persoonlijk altijd toe 😉

Leuk om te horen dat de eerste pogingen meteen een leuk resultaat opleveren.

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom John, 

 

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hoi Tara, zet hem op! Welkom.

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

John, welkom!

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

John,welkom komen gelukkig meer Limburgers bij.ben ik niet zo eenzaam.ben Noord Limburger.

Berichten: 32
(@wurmpie77)
Eminent Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Goedemorgen,

Ik ben Wurmpie woonachtig in Den Helder ben hier lid geworden omdat ik me eigen likeuren en rum wil gaan stoken. Via via over jullie gehoord dus denk ik regstreer me meteen maar. Dus hoop hier een hoop leuke en goede tips te vinden.

 

 

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Wurmpie77 welkom,je zit hier goed,de leden zijn erg behulpzaam.dus als je vragen hebt,vraag gerust en domme vragen bestaan niet.

Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Wurmpie, in Den Helder zit je goed als je voor Rum gaat! Als het goed is gaat lid Pino in mei weer van start met de gezamelijke inkoop van rietsuikermelasse, het belangrijkste ingredient voor rum. En laat Pino nou juist bij jou in de buurt wonen 🙂 zie de rum topics!

 

Berichten: 72
(@josbos)
Estimable Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hoi vrienden, ik ben jos en ik wil mij hier bij even voorstellen. Ben woonachtig in het oosten van het land. Zelf heb ik een T500 aangeschaft met een water flow regulator. ik ben zeer tevreden met deze opstelling. ik gebruik de alcohol om alkolides te extraheren uit planten en zaden. en nee niet uit cannabis want dat is rommel, planten zoals harmala die daad werkelijk wel een positieve bijdrage kunnen leveren aan het lichaam. zie hier onder een aantal eigenschappen deze informatie is afkomstig uit een wetenschappelijke document. bron:

http://iglobaljournal.com/wp-content/uploads/2011/02/RACHANA-ET-AL-9.pd f"> https://www.anoniem.org/?http://iglobaljournal.com/wp-content/uploads/2011/02/RACHANA-ET-AL-9.pdf

* Antioxiderende en ontstekingsremmende activiteit * Genoprotectivity (DNA-bescherming) * Hepatoprotectieve activiteit (leverbescherming) * Antitussieve en bronchusverwijdende activiteit * Spierstimulerende activiteit (gladde spier - baarmoeder, luchtpijp) * Abortifaciënte activiteit * Anti-diabetische activiteit * Anticestodale activiteit (doodt darmparasieten) * Antileishmaniële activiteit (beschermt tegen bepaalde protozoa) * Anti-helminthische activiteit (doodt parasitaire wormen) * Antibacteriële activiteit: anti-mycobacteriële activiteit * Anti-ulcer activiteit met vriendelijke groet,

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Wurmpie ,

Volgens mij is er nergens zoveel informatie te vinden over rum, dan hier.

Pagina 235 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?